fallback

Германия саботира новите тестове за емисии

Берлин настоява изпитанията и занапред да се правят в частни лаборатории и е против да има глоби за производителите

Германия е против някои основни моменти в предлаганите нови европейски правила за тестване на автомобилите за вредни емисии, съобщава Reuters, позовавайки се на официален документ на Европейската комисия. Нашумелият Дизелгейт - разкритието, че Volkswagen е ползвал специален софтуер, за да заблуждава тестовете за вредни емисии в САЩ - насочи вниманието и към твърде разтегливите европейски процедури за тестване. Затова експерти на Еврокомисията разработиха нови процедури, които би трябвало да дават доста по-близки резултати до показваните в реалния живот. Писмената позиция на германското правителство по тези нови процедури обаче категорично възразява срещу две от ключовите реформи. Едната предвижда занапред тестовете да се провеждат от правителствата вместо от частни лаборатории, и да се плащат от бюджета, а не от автомобилните производители. Досега производителите бяха основни клиенти и източници на доходи за лабораториите, което хвърляше сянка върху безпристрастността на последните. Предложението допуска правителствата да вземат такса от производителите за тестването, така че то да не е за сметка на данъкоплатците, но между лабораториите и автомобилните компании да няма директна връзка. Германското правителство обаче е категорично против това предложение и настоява да се запази досегашната схема, като за обективността на резултатите просто да се предвидят повече последващи проверки. Според германската позиция не е необходимо да се променя изцяло философията на тестовете, а само да се въведат повече последващи контролни проверкиВтората идея на ЕК, срещу която германците са твърдо против, е Брюксел да получи правомощия да глобява автомобилните компании, когато ги уличи в манипулиране на тестовете. Предлаганата глоба е в размер 30 000 на автомобил, което при сегашните обеми на производство би могло да доведе до внушителни суми.  Вместо това германската страна предлага да се въведе ротационен принцип между лабораториите, които извършват тестовете, и да се подменя персоналът им по средата на изпитанията. Както отбелязва AN-Europe, Германия не е единствената държава, която бави или саботира новите режими на тестване. Почти всички други страни със значимо автомобилно производство имат сходни позиции, начело с Италия, Франция и Испания.  

Тагове: daimler mercedes volkswagen
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Проблемът е, че всички лъжат, но хванаха само vw
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Jey leno Трябва да си много т.п за да мислиш че само дизелите замърсяват стига сте говорили глупости
  • #5
    Jey leno ( преди 7 години )
    А,още по-големия проблем е ,че всички дизели замърсяват!
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Проблемът на дизелгейт не е, че VW замърсяват повече или по малко, от другите, а че са излъгали за това, колко замърсяват!
  • #3
    да да ( преди 7 години )
    Немците няма как да не са на това мнение, иначе как ще спонсорират икономиката си?Ако беше "гръмнал" ФВ, как щеше да се отрази на икономиката на Швабите? Лошо нали? И сега е същото, старата песен на нов глас. Нали трябва да продават, няма как да стане ако всичко е ОК.
  • #2
    xexe ( преди 7 години )
    А бе немците са си прави ясно е че колите си замърсяват с двг и това е няма как да излиза от ауспуха аромат на рози и цветя!Американските 8 литрови тракторни двигатели замърсяват дори повече.Ама естествено никои не ги пипа тях!
  • #1
    Enzo ( преди 7 години )
    България обаче твърдо подкрепя предлаганите промени. В крайна сметка тук се произвежда главно фекална маса, което е добре за екологията - един вид природосъобразно производство. А отделно от това, ние сме едни от най-големите бранители на природата. Тръгне ли някой да строи нещо в тая държава, незабавно се появява една група освирепели ***, които да протестират срещу това. Я вижте и автопарка ни - 90 процента от автомобилите ни са по и над 20 годишни. И това ако не е природосъобразност!
fallback
Последни