fallback

Много красиви, но бавни спортни купета!

Тези 8 автомобила впечатляват само с външен вид

Енцо Ферари е обичал да казва: „Красивата кола е тази, която побеждава в състезания”. Представяме ви 8 автомобила, които рядко може да срещнете на пистата, но в същото време изглеждат доста динамично. Те обаче не са толкова бързи, колкото се очаква.Mitsubishi EclipsеРазбира се, има и динамични версии на Eclipse – например GS от второто поколение на модела. Преобладават обаче модификациите, които не са по-бързи от средностатастически семеен седан. Това важи най-вече за последните 2 поколения, които се предлагат на американския пазар.Преценете сами – най-мощната версия на последния Eclipse разполага с 3,8-литров V6 мотор с 265 к.с., но ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди. И това е с механична скоростна кутия – с 5-степенния автомат положението е по-лошо. В САШ сравниха четвъртото поколение на модела с дефорсиран масъл-кар – нещо, което не очакваш от японско спортно купе.Toyota CelicaТози атомобил е печелил в световния рали-шампионат, а версията GT-Four е икона за феновете. След напускането на автомобилния спорт Celica стана много скучна, тъй като се предлагаше само с предно задвижване. Все пак интерес предизвикваше версията GT-S с двигател със 180 к.с.На фона на това последната генерация на Celica бе най-впечатляваща на външен вид, като изглеждаше много по-скъпа и по-бърза, отколкото в действителност беше.Hyundai CoupeКато гледаш този красив автомобил, е трудно да повярваш, че той е само с предно предаване, а най-мощната му версия с 2,7-литров V6 развива 167 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 секунди. А ако е с 4-степенен автомат, времето е с още 0,3 секунди по-бавно.Впрочем динамичните характеристики не пречат на Coupe да натрупа популярност както в САЩ, така и в Европа. Неговият наследник Veloster не може да се похвали със същото. Все пак трябва да се признае, че след спирането на Coupe корейците предложиха Genesis Coupe, който е нещо съвсем друго. Ford ProbeОт разстояние Probe (особено второто му поколение) прилича на елитна спортна кола от 90-те години на миналия век, но реалностите са съвсем различни. Той всъщност представлява дълбоко модернизирана Mazda MX-6, като е трябвало да заеме място между вече остарелите Capri и Mustang. Пазарът обаче прие това на нож.Не може да се каже, че Probe е пълен провал като продажби, но американците очакваха нещо съвсем различно – V8 мотор и задно предаване. Вместо това получиха 4-и 6-цилиндрови агрегати и предно предаване. Най-мощният Probe разива 165 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8 секунди. Максималната му скорост е 220 км/ч. Kia Cerato KoupОт Cerato можеше да се получи спортно купе от рода на Honda Integra – автомобил с предно предаване и гениално шаси. За съжаление, автомобилът представлява по-стилна версия на бюджетния седан Cerato. Със съответните слаби двигатели и без претенции за спорт.Моторите на Kia Cerato Koup са с обем 1,6 и 2,0 литра, като развиват съответно 126 и 150 к.с. Нещата може би щяха да изглеждат далеч по-добре, ако линията GT на корейците се бе появила 6 години по-рано. Mazda MX-3Ако видите на багажника на този автомобил знак V6 – не бързайте да се радвате. Тази машина е безобидна, като от 0 до 100 км/ч ускорява за 9 секунди (в най-добрия случай). Каквото и да правите, няма как да нарече MX-3 истинска спортна кола, въпреки че на външен вид изглежда доста интересно.МХ-3 се предлага с редови „четворки” с обем 1,5 и 1,6 литра, а също така и с 24-клапанов V6 с обем 1,8 литра. Последният развива 130 к.с. и позволява на автомобила да развие скорост от 200 км/ч. Скоростните кутии са 5-степенна механична и 4-степенен автомат.Pontiac FieroFiero се произвежда само 4 години и за този период си изгражда нееднозначна репутация – от една страна покзава, че американските спортни коли имат право на съществуване, но от друга страна се проявява като капризна машина, въпреки че има впечатляващ външен вид.Автомобилът се предлага с редови 4-цилиндров мотор, а по-късно се появява и V6. Мощността е съответно 92 и 142 к.с. Механичните скоростни кутии имат 4 и 5 предавки, като опция се предлага и 3-степенен автомат.DeLorean DMC-12Филмът „Назад в бъдещео” представи колата на DeLorean като стилно, футуристично и най-вече бързо превозно средство, при което веднага щом натиснеш педала и развиваш 88 мили (142 км/ч). Реалността обаче е доста различна. А демонстрираната скорост е почти колкото максималната за модела.Купето има каросерия от неръждаема стомана, както и 2,8-литров V6, с който ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,5 секунди, а максималната скорост е 177 км/ч. DeLorean е стилен, но не и истински спортен автомобил.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #5
    К ( преди 7 години )
    Редактори няма ли тази Аутомедия бе?!То няма една статия без допусната смислова, или фактологическа грешка...Имам чувството, че тези статии са copy-paste в Гугъл Преводач от чужда медия и даже не се проверява написаното - "Назад в бъдещето" ???!! Филмът с De Lorean се казва "Завръщане в бъдещето" и едва ли има някой, който да не е чувал за него... Както съм казвал десетки пъти досега - проверявайте си информацията и си редактирайте редовно написаното, защото ОПРЕДЕЛЕНО ИМА НУЖДА!
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Къде видя в статията 3000GT или Supra. А пък дори и те не са на върха и по - скоро са изключение което потвърждава правилото.
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    рядко нескопосана и тенденционза "статия".. повечето от тия коли са на 20+ години когато стандартите за "бързо" са били коренно различни. А на анонимкото под мен му препоръчвам да види едно 3000GT или Supra от преди 20г кво може...
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    С малки изключения - основно японски кошници и техни производни.Иначе много можели японците....
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Че то забавен леген има ли ? Питам и отговор не искам.
fallback
Последни