fallback

Анализатори: Песента на дизела е изпята

Срив в печалбата на европейските производители и загубени работни места ще са последствията

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия. Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия. Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%. Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили. Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. “Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа“, обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите. Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене. Дизелът ще изчезне по-бързо, отколкото можем да си представим, казва еврокомисарят Биенковска“Дизелът няма да изчезне от днес за утре“, каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. „Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим“.  

Тагове:
fallback
  • #19
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ауриса хибрид има две неща на които трябва да се обърне внимание повишен разход на гориво но за сметка на това не върви Да не остана погрешно разбран и аз съм за хибриди и водород но за момента са само един пиар
  • #18
    Анонимен ( преди 7 години )
    той *** сигурно е гледал в сайта на фолк с ваген и затова е видял че хибридите им са 2 пъти по скъпи.само не зная защо наистина немските "хибриди" са по скъпи, горят повече от нехибридите и багажниците им са като на малолитражка.тея серсеми да се върнат в първи клас и да си напишат домашното или да го препишат от японците.за сега само японците знаят как се прави хибрид,а немците *** на умряло за любимите нафтови печки. така ще заквичат скоро и родните дизелджии...
  • #17
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хахаха и каква стана тя!Нали това ви го говаря от години,но форумния ВАГон не вдява и повтаря,като папагал,че нафтовите печки са по по най.Оказа се,че немските партенки за чистите дизели са до тук и завалиите ще развиват алтернативни технологии.Доста са позакъснели май.ВАГи стига лъга,че нова кола си взел и си гледал цените на хибридете дето били 2 пъти по-скъпи.Марш в сайта на Тойота и гледай ве лъжец.Ауриса хибрид е по-евтин от дизелите при едно и също оборудване.*** жалък си ти!
  • #16
    Анонимен ( преди 7 години )
    x ти да неби да си мислиш че само дизела замърсява ???
  • #15
    Бай Вълчо ( преди 7 години )
    Елжибиета.....
  • #14
    Анонимен ( преди 7 години )
    Един ти маи си от защитниците на СССР Технологиите трябва да се развиват и намалянето на зависимоста ни от петрола ще доведе до спад на военните разработки на *** по света
  • #13
    Един ( преди 7 години )
    Тотални евро-малоумици (поредните) ще заменим лошия дизел дето замърсявал с производството на високотоксични батерии, с неясно бъдеще... тва само *** като тия в Брюксел може да го сътвори!
  • #12
    x ( преди 7 години )
    Винаги има как да стане, стига управниците да поискат. Като надрусат едни яки данъци на дизелите много бързо ще спрат да ги купуват.
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    честита победа за какво се радваш младеж ... батките отдавна карат по чисти коли от твоята , погледни градския транспорт , камиони , тецове , виж каква запрашеност има на въздуха .... проблема е в контрола и неспазване на никакви еко норми
  • #10
    честита победа ( преди 7 години )
    Супер.България официално ще е най-мръсното място в света.Да живеят батките и попфолка.
fallback
Последни