Технологии от виртуалната реалност са били използвани при разработката на дизайна на новия Ford Fiesta, съобщиха от компанията-производител. В специално оборудвано студио дизайнерите на компанията са проектирали разположението на приборния панел, на креслата и на механизмите за управление на автомобила.Освен това автомобилният производител изучава потенциала на цял редица нови техники в тази област, като използва цифрови холограми на обекти от реалния свят. Те ще играят основна част в проекта, тъй като ще помагат на хората да оценяват характеристиките на предлаганите им продукти – в случая автомобили.Според експертите от Ford, човек се нуждае от 3 минути за да прецени дали даден продукт му харесва или не, като това се отнася с пълна сила за автомобилите. „В момента, в който седнете в салона, у вас започват да се оформят асоциации с миризмата на автомобила, звука на затварящите се врати, както и с допира на повърхността на материалите. Ще бъде голям пробив, ако ние, дизайнерите, успеем да създадем целия този опит с помощта на виртуалната реалност”, заяви шефът на отдела за интериорен дизайн на Ford – Амко Линартс.Самата технология вече е широко използвана и от други автомобилни производители. Наскоро от Jaguar Land Rover показаха постиженията си в областа, като дадоха възможност на потенциалните си клиенти да видят автомобила в реалните му размери, при това с най-големи подробности. В случая ставаше дума за модел, който все още не се е появил в продажба.Снимка: Ford