IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Автомобилите, които приличат повече на шега

Колкото и да е странно, някои от тях все още се произвеждат

Автомобилите, които приличат повече на шега

Автомобилите, които приличат повече на шега

Има автомобили, които сякаш са се появили на майтап, но въпреки това записват сериозни постижения на пазара. Някои от тях дори все още се произвеждат, като са доказателство, че нестандартният поглед върху нещата често води до успехи.

Peel P50: Автомобил-куфар

Автомобилите, които приличат повече на шега

Английският триколесен автомобил се ражда през 1960 г. В салона на Peel P50 може да сесъбере един човек и една чанта. Влиза се през единствената врата, а в тъмните часове свети само един фар. Теглото на това превозно средство не превишава 60 кг., а голямото му предимство е, че собственикът му може да го носи навсякъде. В предната част има дръжка, позволяваща замъкването на колата в гараж. Моделът е оборудван с двигател от мотоциклет с мощност 49 к.с. През 2010 г. компанията Peel пусна и електрическа версия.

Mohs Ostentatienne Opera Sedan: Седан с една врата

Автомобилите, които приличат повече на шега

Този нестандартен седан е направен от американеца Брус Моос, като идеята му е да предложи автомобил, който да стане символ на разкоша. Най-интересното е, че колата има само една врата. Тя е разположена в задната част, като заема мястото на багажника и представява разтваряща се стълбичка с червен килим. В салона на машината има истински паркет на пода, а част от елементите са направени от дърво и скъпоценни камъни. Моделът се произвежда до 1979 г., като от него са направени десетина бройки.

TagAZ Aquila: Руското Porsche

Автомобилите, които приличат повече на шега

Ярко, ефектно и донякъде стилно. В никакъв случай обаче не може да се каже, че този автомобил наистина е създаден от руска марка. Фактите обаче сочат друго – това е произведение на завода в Таганрог. Купето разчита на тръбно шаси, а каросерията е от специална пластмаса. Моделът се произвежда през 2012 и 2013 г., но в крайна сметка заводът на ТагАЗ спира да съществува. Преди месеци Aquila бе възроден във Франция, където живее бившият собственик на ТагАЗ.

Mitsuoka Viewt: Менте на Jaguar

Автомобилите, които приличат повече на шега

NIssan Micra е компактен и доста симпатичен модел. Японците от компанията Mitsuoka незнайно защо решиха да превърнат тази кола в седан, който на външен вид да прилича на класическия Jaguar Mark 2 от 1963 г. Решиха и го направиха, а резултатът е ужасен. Колкото и да е странно обаче, явно някой хареса тази кола, тъй като тя вече се произвежда 24 години и явно това няма скоро да спре. А още по-странно е, че шефовете на фирмата смятат да започнат да продават този автомобил и извън Япония.

PAL-V Liberty: Летащ автомобил

Автомобилите, които приличат повече на шега

Идеята е добра, но като цяло не решава проблема. Целта на подобни машини е когато навигацията покаже, че отпред на пътя има задръстване, да последва излитане и съответно по-бързо придвижване до крайната точка. Само че, нещата не са толкова прости – трябва специална писта (или частен път) за излитане и кацане. Освен това подготовката за пътуването отнема 10-ина минута, а водачът се нуждае от специален лиценз за пилотиране. Общо взето това е по-скоро самолет, а не летящ автомобил. На всичко отгоре струва 499 000 евро.

Amphicar 770: Автомобил-амфибия

Автомобилите, които приличат повече на шега

Между другото Ханс Трипел е човекът, който измисли превърналите се в легенда врати „крила на чайка” за Mercedes-Benz 300 SL. Немският конструктор е създателии на 4-местният кабриолет-амфибия Amphicar 770 – единственото превозно от този тип, което се произвежда масово. Проектът обаче се оказва пълен провал, тъй като за управлението на тази машина трябва специален лиценз, а моторът с обем 1,1 литра и 43 к.с. е твърде слаб за привлижване по пътя.

Fiat Multipla: Без него няма как

Автомобилите, които приличат повече на шега

Италианският миниван е абониран за първото място в класацията за „Най-грозни автомобили”. Той е представен за първи път през 1996 г. на автосалона в Париж като концепция, а две години по-късно се появява и в серийно производство. Излизането на пазара на Multipa явно успокоява дизайнерите на другите компании и те правят автомобили като Pontiac Aztec, SsangYong Rodius и Kia Opirus, който просто няма какво да губят, тъй като във всички случаи ще бъдат по-добре приети от публиката в сравнение с италианския шедьовър на дизайна.

Снимки: Призводителите

 

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Мултиплата става все по-малко грозна с течение на времето, за разлика от останалите коли.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    мултиплата е класика . Руската кола не е копие , а по скоро елементи от различни коли събрани заедно и произведени от китайски и корейски части. Като цяло дизайнът никак не е лош , но изпълнението е кошмарно , ергономията просто не съществува ,а купето от "специална пластмаса" е точно това , което човек си мисли когато чуе "руска" и "пластмаса " в едно изречение .
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Веско ( преди 2 години )
    Аз пък не смятам Мултиплата за грозна. даже е симпатична в сравнение с огромните катафалки дето им викат SUV. Както казал перничанина пред един Туарег: *** гоуемия Гоуф!
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    най-вероятно трябвало да напишат 49 куб. см.
  • #2
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Само не разбрах как руския автомобил прилича на шега? Доста добре изглежда за шега. Ако не беше написано, че е руски, никога не бих предположил. Заприлича ми точно на Тойота Селика. Много добро копие.
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Mitsuoka ( преди 2 години )
    Mitsuoka Viewt: Менте на Jaguar Колата изглежда доста по-добре от самият Нисан Микра, има характер. Но е факт, че е неправомерно копие на друг производител.