Серийната версия на новия Honda Civic Type R е една от големите звезди на автомобилния салон в Женева, а спортният модел е базиран на десетото поколение на японския бестселър. Новият Type R ще се сглобява в английския завод на Honda в Суиндън и оттам ще се изнася за цял свят, включително и за Япония и САЩ. Основните цели на създателите на новия Type R са били да се подобри динамиката на автомобила, стабилността му при висока скорост, както и да се подобри представянето му на писта. Все неща, които живо интересуват и почитателите на японския хот хеч. Новият Civic Type R дебютира с 2,0-литров бензинов турбо мотор с мощност 315 конски сили, който, обърнете внимание, работи с 6-степенна механична предавателна кутия и задвижва предните колела. Новият модел е с 10 конски сили по-мощен от предшественика си, а моторът му осигурява 400 Нм въртящ момент. С този автомобил Honda ще се опита да си върне рекорда на Северната дъга на Нюрбургринг, който сега е притежание на VW Golf Clubsport S. Германският модел постигна 7,49 минути за 20-километровата обиколка, като детронира предишният Type R с 1,4 секунди по-добро време. Лидерът на проекта Civic Type R - Хидеки Какинума, заяви пред британското списание Auto Express, че той и екипът му никога не са планирали задвижване 4х4 за спортния модел, въпреки че някои от съперниците на японския хот хеч като Ford Focus RS и VW Golf R поеха в тази посока. В търсене на по-широка публика Civic Type R ще излезе на пазара с адаптивни амортисьори и три различни режима на работа: Comfort, Sport и предназначеният за писта R+. Всеки един режим определя работата на волана, педала на газта, окачването и превключването на предавките. Друга новост е автоматичното изравняване на оборотите при превключване на предавките в низходящ ред – така самото превключване става по-плавно, а електрониката не позволява оборотите на мотора да паднат и колата да загуби част от динамиката си.Снимки: Honda