fallback

Ето как работи революционният нов двигател на Infiniti

Агрегатът има система за променлива степен на сгъстяване

В търсенето на все по-нисък разход на гориво, автомобилните инженери използват все по-иновативни технологии в двигателите с вътрешно горене. Именно на този стремеж дължим появата на турбокомпресорите, системите за директно впръскване, цикълът на Аткинсън, системите за променливо газоразпределение, деактивацията на част от цилиндрите и тн. С новия си двигател Infiniti прави следващата крачка.Моторът се казва VC-Turbo и е 2.0-литров. Той има всички гореизброени екстри, но и нещо по-напредничаво – променлива степен на сгъстяване. На практика, това означава, че когато имате нужда от пълната мощност на двигателя, степента на сгъстяване пада, което позволява по-високо налягане от страна на турбокомпресора. В случай че пълната тяга не ви е нужна обаче и, да кажем, се движите по магистрала, степента на сгъстяване се увеличава, а двигателят започва да се държи като атмосферен. Най-просто казано, с този тип двигатели получавате най-доброто от двата свята.Очаква се първите двигатели от този тип да се появят през 2018. Дотогава можем да изучим иновативната технология, която включва специална многоточкова система на свързване на буталата с коляновия вал, която позволява на компресията в цилиндъра активно да се променя в зависимост от конкретните нужди - от 8.1:1 до 14.0:1.Ключовият компонент в системата е една ромбоидна плоча (1), която се върти заедно с коляновия вал. Към нея са прикрепени две мотовилки – горна (2), която се свързва с буталото, подобно на нормална биела в стандартен двигател с вътрешно горене, и долна (3), която е свързана с контролиращ вал. Електронен актуатор (5) управлява въпросния вал, избутвайки нагоре или издърпвайки надолу долната мотовилка. И понеже горната мотовилка е свързана с долната, тя също променя своята позиция, а оттам и буталото.Така, в някои случаи горната мъртва точка на буталото е по-ниско, а в някои е по-високо, което от своя страна променя степента на сгъстяване на двигателя. Колкото по-ниска е степента на сгъстяване, толкова по-удачно е това за разгръщането на пълния потенциал на турбината и обратно, колкото по-висока е степента на сгъстяване, толкова по-ефективен е двигателят при поддържане на скорост на магистрала, например. Снимка: Infiniti

Тагове:
fallback
  • #32
    ??? ( преди 6 години )
    Вече почти няма собствени разработки, а си менкат технологии за новаторство и за по евтино. Така, че да се спори вече в много случаи е безполезно. Вземат оттук оттам чуждо пипнат малко, и ето собствено производство, и това е бъдещето, а вие си спорете....
  • #31
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ihfiniti Q30 - платформа Мерцедес А-клас, дизелови двигатели - Рено, скоростна кутия - Мерцедес, 4x4 задвижване от Нисан, дизайнера на колата е американец на име Алфонсо някой си, моделът е разработен специално за европейския пазар, произвежда се в Англия. Цялата тая манджа е забъркана от Карлос Гон - бразилец с френски паспорт. ТОВА Е НА КОЕТО КАЗВАТЕ ЯПОНСКИ ПРЕМИУМ!
  • #30
    фермера ( преди 7 години )
    Дизеловият V6 във ИНФИНИТИ е на Рено.Чугунен блок със титаниева верига компресия 16:1.Моят е на 243к километра и не гори масло.По малкия 2,2дизел е на Мерцедес,както и 2л.бензин 211к.с. По голям интерес преставлява новия 3литров Би турбо бензинов двигател с воден интеркулер.На новото Q50 тези 405к.с. са си лудо преживяване и искат шофьорски умения.
  • #29
    фермера ( преди 7 години )
    Очаквам появата на този двигател в новото INFINITI QX50 със асистиращата система ProPilotТехнологии на ново ниво, който се оскъпяват от 10%мито за да пазят местното производство на карцерогенен дизел.
  • #28
    Анонимен ( преди 7 години )
    "..Споменатите дизели, уж от Мерцедес, са всъщност отново на Рено.."Колега..2.2 дизел в Q50 е на МБ-100 %, както и 2.0 бензин пак в Q50 е на МБ !!!!!!Мерцедес няма да слагат 1.5 дизел от Рено вече,защото не били надежни, така поне четох..не знам дали е вярно! И 1.5 Дизел монтиран в МБ не е същия като в Рено/Дачия, там има промяна в горивната помпа, турбото и настройките на двигателя!
  • #27
    Анонимен ( преди 7 години )
    Поправете ме, но Nissan не е ли една от малкото фирми, които нямат нищо авторско- иновативно? Май не греша.
  • #26
    U96 ( преди 7 години )
    Напротив, не само, че ползват дизели на Рено, но вече ползват и бензиновите им ментета. Споменатите дизели, уж от Мерцедес, са всъщност отново на Рено. Infinity/Nissan, защото е едно и също, са трагични и жалки. На бас, че този псевдо-двигател двигател няма да види бял свят!
  • #25
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тук много акъл се леее ейй..Инфинити ползват двигатели на Рено - Q30 1.5 дизел и 1.6 бензин (същите използват и МБ, но доколкото знам спират да използват дизела на Рено). Ползват и двителеи на МБ. 2.2 дизел И ДА НЕ СЕ ЗАДАВИТЕ... 2.0 бензин.
  • #24
    Разбирачев ( преди 7 години )
    Драги ми смехурковци!Туй което не прочетохте в статията е голата истина че тази революционна система е за хората с пари които имат 100бона- толкоз струват тез коли,и ще ги карат като нови.Да ще си паднат от кех с променливата горивна камера иниския разход.НО след 15-20г когата вие или децата ви си ги купите т.н. НОВ ВНОС на по 300-400хил.км. Двигателите ще са изпръхнали ,точно както са в момента на вашите голфчета 96та или БМВ-ца 99та.Старите т.н. вечни двигатели издържащи милион км. ги няма.
  • #23
    Gxjdbdhcbdh ( преди 7 години )
    Проверете в коя година ауди вдига над 400кч и дали японски автомобил ги доближава.японските коли са за хора наад 50
fallback
Последни