fallback

Новите еконорми ще увеличат данъците на автомобилите

Очаква се поскъпването в Европа да започне още през 2018 г.

Само след година жителите на Европа ще се сблъскат с рязко повишаване на данъците на своите автомобили. Това съобщава немското издание Auto Bild, като посочва причината – влизането в сила на новите екологични изисквания.Още от началота на тази година нивата на вредни емисии СО2 ще се измерват по това методика - WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Тя предвижда тестовете да се провеждат не на стенд, както беше досега, а в реални условия. Автомобилът ще трябва да се движи поне 30 минути, през които да развие скорост от 131 км/ч, както и да премине през поредица от завои.Благодарение на новата методика европейските чиновници планират да принудят производителите да спазват реално екологичните изизсквания и съответно да бъдат избегнати случаи като „Дизелгейт”, при който автомобилна компания в продължение на години успешно заблуждаваше измервателната апаратура.Това звучи доста добре, но в крайна сметка ще доведе до увеличаване на данъците на автомобилите. Въпреки че в отделните европейски държави те са различни, определянето им винаги зависи от няколко параметра – обем на двигателя, вид използвано гориво и нива на вредни емисии СО2.Според Auto Bild, за повечето автомобили увеличението ще бъде в рамките на 20%, но има и такива модели, при които скокът на данъците ще е съществен. Един от тях е Volkswagen Polo 1.0 TSI BlueMotion. Немските журналисти пресмятат, че при новата методика на изследване собственикът на такава кола ще трябва да плати 102 евро данък, докато в момента той е 26 евро.Добрата новина в случая е, че под новите норми ще попаднат само тези автомобили, които ще бъдат произведени след 1 септември 2017 г. При това става въпрос само за модели от ново поколение, а не за всички нови коли като цяло. Изчисленията показват, че само на територията на Германия въвеждането на новата методика на изследване на еконормите ще увеличи приходите от данъци на автомобили с 1,1 мрд. евро. през периода 2018-2022 г.Снимка: CarTimes 

Тагове:
fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ти в Швейцария с левове ли се разплащаш, бе !
  • #8
    bmw435i ( преди 7 години )
    Moeto bmw 435 e 2015 godina model i danaka mi e 2100 leva tuk v 6veicaria.Istinata e 4e koito si ima kosa triabva da si nosi i greben
  • #7
    старият хулиган ( преди 7 години )
    Дреме ми за данъците и еко нормите .Аз съм българин не френски *** или италиански ***, да си *** мамата всички политици.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    На много места прегледите се минават дори и без автомобила да е там , само срещу големия талон .Затова че и 3000 лв да са данъците , никой не ти ги търси ...Това е България.
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    Охооо ще има свежи коли от европа скоро в БГ
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Правилна забележка за правописната грешка, но като пишеш бързо се допускат грешки.Лош навик от писането на латиница :) Това обаче не променя истината в написаното.
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не милярд, а милиард! Аман от неграмотници!
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Опааа какво стана ?Аз като ви разправям, че дизелгейт и измамния софтуер е ощетил бюджета на ЕС с милярди вие се смеехте нали?А ето я разликата в пари за едно просто поло - 4 пъти по-висок данък трябва да има. А с измамата си и разлика от 40 пъти в измереното и декларираното от VW данъка сигурно ще скочи не 4 пъти, а 10 пъти. Демек ЕС от този умишлен софтуер е загубил поне няколко милярда евро - ето за това трябва да ги съди ЕК. И за много други неща ест.
  • #1
    zoom in ( преди 7 години )
    ... а Бай Пешо с 20-годишния Пасат пак ще плаща 10 лева данък...
fallback
Последни