fallback

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

Новите екологични норми слагат край на малките турбомотори

При обновяването на Volkswagen Golf компанията-производител замени досегашния 1,4-литров TSI с 1,5-литров TSI Evo (на снимката). Пикапът Volkswagen Amarok на свой ред вече се предлага с 3,0-литрови дизели, след като досега те бяха с обем 2,0 литра. Всичко това показва една тенденция за отказване от наложилата се през последните години тенденция за използване на мотори с по-малък обем и турбина.Това бе потвърдено и от шефът на концерна Херберт Дийс, който в интервю за изданието Car Throttle директно заяви: „Модата на даунсайзинга окончателно приключи. Нивата на вредни емисии се увеличават при намаляване на обема на двигателите, така че ние трябва да се съобразим с този факт.”Освен Дийс и други експерти са на мнение, че в реални условия турбомоторите не предлагат сериозно предимство като разход на гориво, а и като нива на вредните емисии. Сегашният метод на измерване NEDC предвижда режим на придвижване, при който автомобилът ускорява плавно и турбокомпресорът на практика не работи.Това е и причината да се готви промяна в начина на измерване, който ще даде по-реални резултати. Още през миналата година един от топ-мениджърите на алианса Renault-Nissan – Ален Рапосо, също заяви, че даунсайзингът е стигнал своя предел и новите екологични норми ще сложат край на неговото използване.Все пак доктор Дийс допълни, че във Volkswagen ще продължат да използват най-малкия си турбомотор – 1,0-литровия TSI. Според него този двигател е доста успешен и ще продължи да се предлага на моделите на концерна. Агрегати с по-малък обем обаче няма да бъдат произвеждани.Снимка: Volkswagen

Тагове:
fallback
  • #27
    Анонимен ( преди 7 години )
    Е добре бре, при толкова стотин хиляди служители, барем двама-трима инджинери немат ли бре?
  • #26
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    "Бензиновите събратя не са по еко,аз па това пея от много време."Неверни неща пееш - бензините са много по-еко, бензиновите хибриди пък още повече. Не говорим за турбинираните с директно впръскване разбира се - там финните частици са много, но пак далеч по-малко от при дизела. И е съвсем вярно твърдението дизел = канцероген. ВАГ сами са решили да се набутат в него.
  • #25
    Japan Power ( преди 7 години )
    Хех, японците не ги бивало с двигателите! Ти по-голям виц не можа да ли измислиш? Само ти казвам Ямаха R1 с 200 коня от 1 литър атмоферен мотор и цялата немска двигателна индустрия отива в цирка.
  • #24
    GG ( преди 7 години )
    Уравнението е с много условия и далеч не е толкоз елементарно.Сам оза елементарите..Реалната картина на нещата има съвсем други измерения,но тук няма място да се пише,а и контингента не обича да чете особено.
  • #23
    GG ( преди 7 години )
    Пресата си е една и съща в държавите.В САЩ плюват всичко що не е американско,в Япония ,подобно,има ли изненадани че в Еропа е така, .Това си е факт,..конглокенция.Японците може да са по-напред в електрониките..справка климатиците.С двигателите не ги бива..справка историята.Леко изкривено огледало е да се генерализира дизел=ваг=канцероген.Това е нелепо и лишено от смисъл.Бензиновите събратя не са по еко,аз па това пея от много време.
  • #22
    fermera ( преди 7 години )
    Много грешно изказване,ако изобщо е направено.Тепърва ще се използват тези двигатели при хибридни генераторни модули със ел.задвижване.Така ще липсва автоматична скоростна кутия която е скъпа и тежка.Двигателя ще работи в постоянен температурен режим с ДПФ на колектора и ниски емисии.Към него ще бъде закачена и климатичната система.Акумулаторите ще осигуряват пробег в трафика и по сфетофарите.Достатъчно за градски автомобил.Но от Фолксваген освен хибрид с ремъци друго не очаквам.
  • #21
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    GG, тия неща от години ги пиша по форумите, те са напълно известни на всеки който е технически грамотен и фирмите са напълно наясно тях. Проблемът е че на повечето печалбата им е по-мила от екологията. Единствено японците са изключение - само те инвестираха сериозно в чисти хибриди, вместо в турбинирани канцерогенници с директно впръскване. А европейската платена преса се скъса да ги плюе че били "технологично изостанали" че не даунсайзвали и не турбинирали. Не, те просто имат акъл в главите.
  • #20
    kretini ( преди 7 години )
    Хайде глупости, изхвърлените емисии са обратно пропорционални на обема на мотора
  • #19
    GG ( преди 7 години )
    Нека турбото си остане едно.. на обем 2.5 до 4 л. и едн ое достатъчно.. по кадърно направено и двигатела по каноните а не измислени чудесии..
  • #18
    Автокомедията вече е ( преди 7 години )
    тука има, тука нема! С коментарите...
fallback
Последни