IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕКСПАНЗИЯ НА ГРУПАТА ФОЛКСВАГЕН В РУСИЯ

В град Ступино, близо до Москва от идната година ще бъдат монтирани автомобили Шкода Октавия. Това ще стане в завод построен от Фолксваген. Новината беше съобщена от Бернд Пишетсридер, генерален директор на концерна.

ЕКСПАНЗИЯ НА ГРУПАТА ФОЛКСВАГЕН В РУСИЯ
 Той обяви, че бизнесът на Фолксваген в Русия върви добре и след около 5 години групата ще произвежда там около 250 хиляди автомобили годишно. Председателят на Надзорния съвет на Шкода Вратислав Кулханек от своя страна каза, че сега Шкода продава в Русия около 8 000 автомобили годишно и през първата година в Ступино ще се монтират около 10 000 Октавии. В началото те ще бъдат монтирани от части, изцяло произведени в Млада Болеслав. През следващите години постепенно ще се увеличава и обемът на частите изработвани в самата Русия от руски производители и броят на монтираните в Ступино автомобили, за да се стигне до целта от 250 хиляди произведени в Русия коли след около 5 години. Тогава наред със шкодите от монтажните линии в завода ще излизат и фолксвагени. Това ще са Фолксваген Гол, южноамериканската версия на модела Голф. С изграждането на завода в Русия Фолксваген иска да повиши дела си на руския пазар, който е един от най-динамичните в света. През 2005 година руснаците са изхарчили повече от 20 милиарда долара за покупка на лични автомобили, 12 милиарда от които са отишли за вносна продукция. Свой завод в Русия още преди пет години искаше да строи Шкода. Плановете бяха в Ижевск да се монтират десетки хиляди Фелиции годишно, но до споразумение не се стигна. След това и Фолксваген опита да строи завод в Русия, но за внасяните части на автомобилите, които трябваше да бъдат монтирани там, руснаците поискаха много високи мита. Това стана причина и този проект да пропадне. След като през май 2005 г. руското Министерство на промишлеността прие решение митата на частите за нови автомобили да бъдат намалени значително, интересът на Фолксваген към строеж на завод в Русия отново бе подновен. Самата Русия която дотогава пазеше собственото си производство от чуждия внос промени стратегията си. Виктор Христенко министър на промишлеността казва, че чрез строителството на автомобилни заводи на чужди компании в Русия ще се повиши делът на автомобилната индустрия в Брутния вътрешен продукт на страната от сегашните 2.5% на 4.3% през 2010 г. Заводът в Ступино трябва да бъде построен за много кратко време - около година и половина и първите шкода Октавия руско производство да се появят още преди края на идната година.
0 от 500