Двата гиганта обединиха сили, за да направят водородната технология по-достъпна още през 2020
General Motors и Honda обединяват усилия, за да започнат масово производство на водородни горивни клетки за автомобили около 2020 година, обявиха двете компании. Новото поколение на водородната Honda FCX Clarity се предлага в САЩ от тази годинаАмериканците и японците ще създадат смесено предприятие, което ще се нарича Fuel Cell System Manufacturing. Главната му производствена база ще е в завода на GM в Браунстаун, щата Мичиган, в който сега се правят батериите за Chevrolet Volt и Bolt. Планът е там да се произвеждат горивни клетки от следващо поколение. GM и Honda се споразумяха да работят заедно в областта на водорода още през 2013, за да спестят разход. "През последните години инженерите на двете компании работеха като един екип, като всеки внесе своя уникален опит, за да бъдат създадени нови, по-компактни и по-достъпни като цена горивни клетки", коментира Тошиаки Микошиба, изпълнителен директор на Honda за Северна Америка. "Благодарение на това вече сме на етап, в който можем да започнем масово производство". Следващото поколение горивни клетки ще са по-компактни и леки от сегашните, а също и по-евтини, защото ще използват по-малко платинаНовата генерация горивни клетки ще използва значително по-малко редки метали - особено платина - от досегашните. Теглото им също ще е чувствително по-ниско. По непотвърдена информация двете компании обсъждали дори възможността да разработват съвместно цели автомобили, а не само системата за задвижване.