Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

GM и Honda започват масово производство на горивни клетки

Двата гиганта обединиха сили, за да направят водородната технология по-достъпна още през 2020

GM и Honda започват масово производство на горивни клетки

General Motors и Honda обединяват усилия, за да започнат масово производство на водородни горивни клетки за автомобили около 2020 година, обявиха двете компании.

GM и Honda започват масово производство на горивни клетки
Новото поколение на водородната Honda FCX Clarity се предлага в САЩ от тази година

Американците и японците ще създадат смесено предприятие, което ще се нарича Fuel Cell System Manufacturing. Главната му производствена база ще е в завода на GM в Браунстаун, щата Мичиган, в който сега се правят батериите за Chevrolet Volt и Bolt. Планът е там да се произвеждат горивни клетки от следващо поколение.

GM и Honda се споразумяха да работят заедно в областта на водорода още през 2013, за да спестят разход. "През последните години инженерите на двете компании работеха като един екип, като всеки внесе своя уникален опит, за да бъдат създадени нови, по-компактни и по-достъпни като цена горивни клетки", коментира Тошиаки Микошиба, изпълнителен директор на Honda за Северна Америка. "Благодарение на това вече сме на етап, в който можем да започнем масово производство".

GM и Honda започват масово производство на горивни клетки
Следващото поколение горивни клетки ще са по-компактни и леки от сегашните, а също и по-евтини, защото ще използват по-малко платина

Новата генерация горивни клетки ще използва значително по-малко редки метали - особено платина - от досегашните. Теглото им също ще е чувствително по-ниско. По непотвърдена информация двете компании обсъждали дори възможността да разработват съвместно цели автомобили, а не само системата за задвижване.
 

0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Гонят го :D Класическият българин често не знае за какво говори, но това не го спира да обяснява на другите.
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До До 3ти ( преди 2 години )
    Какви водородни клетки те гонят пък тебе! Точно от водород и кислород се произвежда електричество, което задвижва колата!
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Да започват , ама да са горивни дизелови клетки...
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 3ти ( преди 2 години )
    Приятелю не си наясно с технологията Това са водородни клетки които произвеждат водород по електро химичен път! Нужно е само вода и ток. Най-просто казано.
  • #3
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Вместо да си губят времето с тия горивни клетки, да вземат да разработват бързи ел.зарядни и батерии. Тоя водород беше добра идея преди 20 години, дори преди 10 още привличаше внимание, но при сегашните предложения на Тесла, водорода изглежда безмислена алтернатива. Дето се вика след 10г. може пробега на ел. колите да е над 1000км. а зареждането да отнема 5-10 мин. Може на всяка крачка да се напълни със соларни зарядни. А тоя супер избухлив водород, ще трябва да се пълни в спецялни лицензирани места, под огромно налягане. Дето се вика, бутилка пропан бутан пред резервоар на водород изглежда като коледна конфета пред ръчна граната.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до чакаме ( преди 2 години )
    точно пък ГМ!?
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    чакаме ( преди 2 години )
    айде най-накрая ни отървете от тоя петрол