fallback

11-те най-бавни спортни коли на планетата

Тези машини изглеждат доста по-бързи, отколкото са всъщност

Има автомобили, под чиято обикновена външност, се крият впечатляващи двигатели и те притежават неочаквани за мнозина качества. Има обаче и машини, които изглеждат впечатляващо, а техните производители ги определят като спортни. Всъщност обаче те са доста по-бавни, отколкото изглеждат. Ето 11 от тях.DMC-12Първоначално Джон Захария Делореан предвижда да постави на създаденото от него купе DMC-12 двигател от Chevrolet Corvette, но заради сериозните търкания между него и шефовете на General Motors (Делореан е вицепрезидент на концерна от неговото основаване, но напуска заради собствената си компания) това не става. В крайна сметка на DMC-12 е оборудван с 2,8-литров мотор със 150 к.с., който е съвместна разработка на Peugeot, Renault и Volvo. Скоростната кутия също е на Renault, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема цели 10 секунди.Porsche 924В началото на 70-те години на миналия век Volkswagen и Porsche работят заедно над проекта EA 425. Под това название се крие купе с предно разположен двигател, което трябва да смети модела VW-Porsche 914. В един момент обаче хората от Volkswagen се оттеглят, за да се съсредоточат върху модела си Scirocco. В Porsche не се отказват и през 1974 г. е показан 924, което получава двигател от Audi 100, форсиран до 125 к.с. За ускорение от 0 до 100 км/ч при това купе са нужни 9,6 секунди, което е приличен за това време резултат. Първото поколение на VW Golf GTI, което се появява рез 1982 г., прави същото за 9 секунди.Ford Mustang IVЧетвъртото поколение на Ford Mustang излиза през 1994 г., като в сравнение с предшественика си, който се задържа цели 15 години, то изглежда доста впечатляващо. Дори в наши дни този Mustang е привлекателен, но това не важи за двигателя му, който трудно би се харесал дори на пенсионер.Моторът V6 е с обем 3,8 литра, но мощността му е едва 145 к.с. Съответно ускорението до 100 км/ч от мяста отнема 10,2 секунди. С подобен резултат в наши дни могат да се похвалят дори автомобили с малък бензинов атмосферен двигател.Opel CalibraОще един модел от това време. Той използва платформата на Opel Vectra A, като се поризвежда през периода 1989-1997 г. Разликата с Vectra е в окачването, което вече е независимо отзад, но пък силовите агрегати са доста скромни. Стандартната Calibra разчита на 2,0-литров мотор със 115 к.с. и 170 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 10 секунди – нещо, от което спортен автомобил може само да се срамува.BMW Z3Компактният двуместен роудстър на баварците дебютира на автосалона в Женева през 1995 г., а продажбите му стартират през есента на същата година. Дизайнът е на японеца Джоджи Нагашима, който се е трудил и над BMW 5-Series (E39). Няма как да се отрече, Z3 е много ефектен, но това не важи за базовия му мотор – 1,8-литров със 115 к.с. Въпреки ниското тегло от 1160 кг. вдигането на 100 км/ч от място отнема 10,1 секунди, а максималната скорост е 194 км/ч.Mazda MX-5 IIIСвоята поява BMW Z3 дължи на японците, тъй като е замислен като отговор на Mazda MX-5. Това е следващият автомобил тук, като в случая става сума за третото му поколение, което се произвежда през периода 2006-2014 г. Най-слабата модификация е с 1,8-литров атмосферен мотор със 126 к.с., с който роудстър достига до 100 км/ч за 9 секунди. Максималната скорост е 200 км/ч. Все пак тази кола има едно огромно достойноство, тъй като доставя голямо удоволствие от шофирането.Mini Roadster и Mini CoupeПодобно концепция имат и следващите два автомобила, като няма как да отречем впечатляващия спортен вид, особено при купето. Машините са представени пред публика през 2009 г., но продажбите им стартират през 2011 г. От техническа гледна точка колите са идентични с 3-вратия Mini Cooper. Базовият вариант разчита на 1,6-литров атмосферен мотор със 122 к.с., който предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за 9 секунди. Търсенето на двата модела обаче е слабо и те са спрени през 2015 г.Fiat CoupeМалцина знаят, че произвежданият от 1993 г. Fiat Coupe е първият автомобил, върху който работи легендарният дизйнер Крис Бенгъл. Интериорът на колата е дело на ателието Pinifarina, което е доста странно, тъй като преди да дойде във Fiat Бенгъл е дизайнер по интериора в Opel. Така или иначе резултатът е един стилен и разпознаваем автомобил, но пък двигателят на базовата му версия не впечатлява. Той е с обем 1,8 литра и мощност 130 к.с., което помага за ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди.Fiat BarchettaСледвашият „герой” – роудстърър Fiat Barchetta, ни връща към BMW Z3. Както и баварецът, и той дебютира през 1995 г., като печели титлата „Кабриолет на годината”. За дизайна на колата отговаря Андреас Запатинас, който наследи отишлия в BMW Бенгъл. През 2001 г. моделът претърпя фейслифт, като се задържа в производство до 2005 г. Двигателят му обаче няма алтернатива – 1,8-литров със 133 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,9 секунди.Hyundai Coupe На някои пазари този модел се продава под името Tiburon, а световната му премиера се състоя през 1996 г. След 7 години излезе второто поколение, а през 2007 г. и третото, което по-скоро е сериозен фейслифт. Именно при него прави впечатление направо беззъбата версия с 2,0-литров двигател със 143 к.с., който позволява развиване на 100 км/ч от място за 9,3 секунди.Peugeot RCZНе може да се отрече, че моделът с 2 места, изграден на баздата на хечбека 308, има доста впечатляващ дизайн. Той е дело на италианското ателие Zagato, а производството на автомобила стартира през 2010 г., като то продължава и досега. Най-простата модификация на купето е оборудвано с 1,6-литров мотор със 156 к.с., с който 100 км/ч се достигат за 9 секунди.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Има фиат купе с 2.0 турбо, който разплаква все що види с емблема на VW от тия години.Голям бич за гоуфаджийте беше едно време това купе, както и пунто 1.8 турбо.Направо им се реве на гоуфаджийте, като чият за тях :) Иначе повечето са некви "скопени" версии на добре изглеждащи купета.
  • #2
    Феб ( преди 7 години )
    само маздата и z3 си заслужава все още да се карат
  • #1
    112 ( преди 7 години )
    Удоволствието от шофирането не винаги се дължи на ускорението.
fallback
Последни