fallback

Германия инвестира четвърт милиард във водородни автомобили

Правителството ще строи станции и ще субсидира купувачите на коли с горивни клетки

Германското транспортно министерство планира внушителна инвестиция, за да насърчи налагането на автомобили с водородни горивни клетки по пътищата, съобщава авторитетният Die Welt. В следващите три години правителството ще вложи за целта 250 милиона евро. Toyota Mirai Част от средствата са предвидени за развойна и изследователска дейност, но лъвският пай ще отиде за построяване на нужната инфраструктура. Изграждането на една-единствена зарядна станция за водород в момента струва към 1 милион евро, ако се вземат предвид всички разходи. Отделно от това държавата предвижда щедри схеми за насърчаване на потребителите да си купуват подобни автомобили, които ще са в действие поне до 2026 година. "Очаква ни най-голямата революция в мобилността от самото изобретяване на автомобила насам", коментира пред Die Welt транспортният министър Александър Добринт. "Електрическото задвижване, автономното управление и съврзаността ще променят всичко". Мнозина експерти виждат в горивните клетки най-ефикасното решение на проблема с автомобилното замърсяване. Представляващи по същество малки електростанции на борда на автомобила, клетките се захранват с чист водород и единственият отпаден продукт е питейна вода - около 7 литра на 100 километра. За разлика от електромобилите, колите с горивни клетки не са ограничени от дългото време за зареждане на батериите. Горивните клетки ще направят производството на енергия от вятъра и слънцето значително по-ефективно - и евтино Водородът е и отлично решение за най-големия проблем на възобновяемата енергетика - как непредсказуемото й във времето производство на електрическо да се съхранява до момента, в който е най-нужно в мрежата. Вариантите с батерии са баснословно скъпи, докато производството на водород от вятърна или соларна енергия е относително прост процес. Проблем е липсата на зарядни станции, както и сложното съхранение на водорода, който е много летлив и избухлив. Въпреки това Toyota вече продава своя водороден модел Mirai в няколко европейски страни, а Honda се кани да я последва със своя Clarity. Още по темата: Джералд Килман, вицепрезидент на Toyota Europe по развойната дейност, за плюсовете и минусите на водорода пред "КОЛЕЛА":

Тагове: Toyota Mirai honda clarity
fallback
  • #8
    Ауто ( преди 7 години )
    Какво стана бе Ваг ? Във велика Германия са се осъзнали, че нафтовите печки са одживелица и трябват нови технологи от настоящето и бъдещето, и какво се получава- Тойото Мирай и Хонда Кларити на пазара (не визирам Хюндай)!!! Къде са им на германците великите технологии и автомобили с водородни клетки? Май само нафтови печки и коледни украси са направили до сега? Още се чудят, кой да им направи водородните клетки и батериите и електрониката на хибридите май? Може да не отговоряте!
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Тойота никога не са спирали да разработват електромобили - Мирай е електромобил с горивна клетка и батерия. Наскоро обявиха че ще разработват и такива само с батерии, но това не значи че ще спират разработките на горивни клетки.
  • #6
    пена ( преди 7 години )
    Много им е кофти на швабите, че един юнак от силициевата долина ги прати в трета глуха заедно със лъскавите им мерцедеси и "чисти" дизели. А водорода като гориво е пълна глупост. Дори и Тойота се отказаха от него и обявиха, че почват да разработват електромобили...
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    И кое му е по-чистото на ел. енергията? Водорода може да се получава от всичко дори и от вода. Ако не ти е известно той е най-разпространеният елемент на планетата и е неизчерпаем на практика. 3 пъти по-калоричен е от нефта и енергията в единица обем е много по-голяма. Водорода е енергията на бъдещето. японците са го разбрали отдавна и десетилетия са работели и работят в тази насока. Немците си развиват нафтовите печки и чакат някой да им даде технологиите без пари. Изостанали евроГ.***
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Докато не се измисли евтина технология за производство на "зелен" водород, това ще си остане кафява технология. Според мен електромобилите са по добрата алтернатива.
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Много добре е прочетох ВАГи! А ти прочете ли я? Май си чукча, която е писател, а не читател! Обърни внимание на следното от статията:Част от средствата са предвидени за развойна и изследователска дейност...
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ти прочете ли статията?! Инвестират в изграждането на станции...за да могат такива като теб ЕКОЛОЗИ да си зареждат ТОЙОТИТЕ..!
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Какво ни занимавате с тези лъжци и мошеници. До вчера лъгаха за дизелите и ги развиваха само тях. Оня с рулетката къде е дето се смееше на хибридите, за да обясни на м***л0умните фенове на немското за техните технологии! И сега с поредните немски партенки колко щели да инвестират. Да бяха погледнали Тойота колко са инвестирали в направата не Мирай. От 1992 г. до сега във Fuel Cell Vehicles (FCV) Тойота са инвестирали $ 2,5 млрд., а смешните дойчовци пак м***ймуни с трици ще ловят 1/4 млрд за станции
fallback
Последни