По време на автосалона в Торино през 1980 г., италианската компания Lamborghini взривява аудиторията с нещо в типичния си стил - смел концептуален модел. Той носи името Lamborghini Athon и се появява в момент, в който Lamborghini e затънала в дълбоки финансови проблеми.
Lamborghini Athon е проектирано от небезизвестното студио Bertone, което по това време работи в тясно сътрудничество с Lamborghini. Концептът става известен най-вече заради футуристичния си дизайн, който ни напомня на част от реквизита на филмите “Робокоп” (1987 г.) и “Зов за завръщане” (1990 г.). Колкото и странно да звучи обаче, Lambrghini Athon се появява много преди тези два филма да излязат на големия екран.
Концептът е базиран на шасито на Lamborghini Silhouette и е дело на дизайнера Марк Дешан. На практика колата представлява функциониращ прототип, който дори е бил предложен за пробно шофиране на представители на пресата. Името Athon произлиза от едноименния египетски бог на Слънцето, а сред най-големите позитиви на колата безспорно е величественият звук, излизащ от ауспуха.
Зад двете седалки е монтиран напречно 3.0-литров V8 двигател с четири карбуратора Weber, доставящи мощност от 260 к.с., които задвижват задните колела с помощта на 5-скоростна механична трансмисия. Концептуалният модел е оборудван с независимо предно и задно окачване с McPherson архитектура.
Междуосието е идентично с това на донора Silhouette, а дължината на купето е била смалена до малко под 4 метра, което е помогнало на инженерите да скъсят задния надвес. Крайният резултат е доста необичаен за кабриолет от 80-те, но въпреки това колата е предизвикала доста голям интерес със своята интересна форма и пропорции.
Въпреки че разработва Athon в относително кратък период от време, Bertone обръща сериозно внимание и на интериора. Кабината е претъпкана с дигитални дисплеи, които са се смятали за нещо революционно през 80-те. Друга характерна черта на концепта е конзолата, разположена отляво на волана, върху която са позиционирани бутоните за управление на всички второстепенни функции на колата - чистачки, фарове, мигачи и всичко останало. Еднолъчевият волан също е бил доста впечатляващ за годините, в които Athon се появява. И има защо, тъй като това е начинът Bertone да ни напомни какви идеи е имала за подобряване на ергономичността през онези години.
Ако се чудите какво се е случило с Lamborghini Athon, уникалната машина е била продадена през 2011 г. на търг, организиран от RM Sotheby’s, като новият й собственик е платил 347 000 евро за нея. По това време Athon е в перфектно състояние, в което се надяваме да е и днес.
fallback
Коментари ( 13 )
Напиши коментар
-
#13
Поради някаква много странна причина, тук не може да се напише думата "кон ку ре нта" (слято) и системата я променя самоволно на "конглокента"...
-
#12
Системата на този форум измени моята дума "конглокента" на "конглокента"! :) Смях в залата.
-
#11
Този модел на Бертоне всъщност е основният извор на идеи, от който черпи вдъхновение появилият се години по-късно модел на конглокента Италдизайн с името Ferrari Mythos.
-
#10
Много "разбирачи" тук тц тц тц :) Автомобил изпреварил времето си - уникална разработка пък ще кажа аз:) Поздрави!
-
#9
дано са го тествали на сухо, понеже без покрив хубаво ама без чистачки вече е зле...
-
#8
Седалките къртят , едно от малкото неща които ми харесват в този автомобил
-
#7
Прав си напълно за общата култура. Но се казва Кунташ, а не Каунтач :-P
-
#6
Е нЕма такъв дизайн. Предницата и задницата мязат на нещо, но странично... ужасТ.Салона... хм.. тия да не са били друсани като са го удобрявали? Най ме лефи скоростния лост, прилича на дръжка на кухненски нож.
-
#5
Толкова не са приличали на нищо, че мечтата на всеки богат колекционер е да има поне един Каунтач в гаража си, да не говорим за още по-култови модели като Миура. За съжаление обаче, това няма как да го знаете, защото ви липсва елементарна обща култура.
-
#4
Кутия на времето ...
1 - 10 от 13
първа < 1 2 > последна