fallback

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Началото на легендарната италианска компания е поставено точно преди 70 години

Точно преди 70 години е поставено началото на едно от най-легендарните имена в историята на автомобила - а също и на най-влиятелната марка в света понастоящем според последната класация на Brand Finance.През октомври 1946 Енцо Ферари и инженерът Джоакино Коломбо започват работа по първата кола на новооснованата компания Ferrari. Енцо е правил автомобил и преди това, през 1940, само че с емблемата на Auto Avio Costruzioni. Затова именно 125S, създадено от него и Коломбо, е прието за първото Ferrari в историята. То има 1.5-литров V12 мотор с мощност 118 конски сили.

Възстановка на Ferrari 125S. Колата е произведена само в две бройки, като и двете после са разглобени и използвани като основа за следващи модели.Машината дебютира на 11 май 1947, когато Франко Кортезе я изкарва на пистата в Пиаченца. Това първо участие е, както казва самият Енцо Ферари, "обещаващ провал" - Кортезе води в надпреварата, но отпада заради повредена горивна помпа. В следващите 13 старта обаче 125S печели шест победи и така започва легендата.В чест на юбилея решихме да ви припомним десетте най-скъпо продадени автомобила Ferrari до момента.Ferrari 365 GTS / 4 Daytona Spider от 1971 г., продадено за 2.64 млн. долараFerrari 250 GT Competizione Alloy Berlinetta от 1959 г., продадено за 8.525 млн. долараFerrari 250 GT LWB California Spider by Scaglietii от 1958 г., продадено за 8.8 млн. долараFerrari 250 GT 14-Louver Berlinetta от 1957 г., продадено за 9.46 млн. долараFerrari 250 GT Berlinetta Competizione "Tour de France" by Scaglietti от 1956 г., продадено за 13.2 млн. долараFerrari 250 GT SWB Berlinetta Speciale от 1962 г., продадено за 16.5 млн. долараFerrari 250 GT SWB California Spider от 1961 г., продадено за 16.83 млн. долараFerrari 250 LM by Scaglietti от 1964 г., продадено за 17.6 млн. долараFerrari 275 GTB / C Speciale by Scaglietti от 1964 г., продадено за 26.4 млн. долараFerrari 250 GTO Berlinetta от 1962 г., продадено за 38.1 млн. долара през 2012 г. Купувач бе американският телекомуникационен магнат Крейг Маккоу. Това е не само най-скъпото Ferrari, но и най-скъпият автомобил въобще. За същите пари можете да си купите чисто нов Boeing 737-100, и ще ви останат няколко милиона ресто. 

Тагове: ferrari ferrari 250 gto
fallback
  • #9
    e46 ( преди 7 години )
    Преди 13 години ми един познат колекционер мой много добър приятел ми предлагаше да взема това 365 GTS от 71 за 2,3млн долара но тогава бях още млад и реших че трябва да инвестирам тия пари в бизнеса ми. Сега имамдоста повече от тия 2млн и мислех когато излезна Лаферарито да взема едно но след като разбрах че трябва да имам 5 техни автомобили се отказах
  • #8
    До последния ( преди 7 години )
    Николко Е36 не можеш да купиш - всичките са помляни от големи шофери!
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дори последното изречение не е на място при тази аудитория!Напишете, колко Голфа 3 и 4 могат да се купят, или Е36 316&318 !!!
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    До 2рия, и 3тия, това при Германци и Японци го няма, така че ви разбирам!!!За пореден път, света се прикланя на Искуството, само *** се прави на умен!
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    Жалки ментета на форд, шевролет и шелби.
  • #4
    Интрнет проверка ( преди 7 години )
    1953 Ferrari 340/375 MM Berlinetta 'Competizione': $12.7 Million1964 Ferrari 250 LM: $14.3 Million 1957 Ferrari 250 Testa Rossa: $16.4 Million 1954 Ferrari 375-Plus: $18.4 Million 1961 Ferrari 250 GT California Spider: $18.5 Million 1955 Ferrari 410 Sport: $23 Million1964 Ferrari 275 GTB/C Speciale: $26.4 Million1967 Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider: $27.5 Million1962-63 Ferrari 250 GTO Berlinetta: $38.1 Million
  • #3
    велика и тъжна ( преди 7 години )
    история,започнала преди 70 год. и започнала своя край,както се вижда по цените на моделите още от 70-те год. Днес Ферари в ръцете на онзи червй МАКАРОНЕ е само бледа сянка на някогашното си величие. Дори във Ф1.
  • #2
    112 ( преди 7 години )
    Чисто технологично са ми напълно безинтересни но явно някои хора им се радват.
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Стахотен материал, може и по-изчерпателно, но все пак благодаря!!!!!
fallback
Последни