IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ДЕБЕЛАЦИТЕ ПРОМЕНЯТ ГАБАРИТИТЕ НА НОВИТЕ АВТОМОБИЛИ

Променящите се габарити на обикновения американец дават своето отражение и върху размерите на произвежданите нови автомобили. За около двайсетина години хората с наднормено тегло в Америка се удвоиха.

ДЕБЕЛАЦИТЕ ПРОМЕНЯТ ГАБАРИТИТЕ НА НОВИТЕ АВТОМОБИЛИ
Сега близо 63% от американците са със някаква степен на затлъстяване. За тези хора са нужни автомобили с по-големи размери. Променящите се габарити на новите коли вече са неизменен факт от американския автомобилен пазар.  Американските производители естествено започнаха да се приспособяват към изискванията на потребителите в страната по-рано, а сега този процес започна и при вносителите на автомобили в Съединените Щати. Новата Хонда Сивик предлага с два сантиметра по-широки предни седалки в сравнение с модела от 2005 г. По същия начин действа и Субару, като предните седалки на новия модел B9 Tribeca, предназначен главно за американския пазар са с 1.3 см по-широки от тези на най-голямото Субару Легаси. Внасяното в САЩ Мицубиши Лансер е също с по-широки седалки от тези предлагани с модела на други пазари. Промените в интериора са предизвикани от все по-големият брой на хора с наднормено тегло и наднормени размери сред потребителите в САЩ. За 35 години хората с някаква степен на затлъстяване в страната са се увеличили от 32% на близо 63% от населението. Това се отразява и в промени на външните габарити на новите автомобили. Така например Тойота, един от главните вносители на американския пазар, е увеличила размерите на новите модели 4Runner, Sienna, Tacoma и Avalon с цели 8 см, а на SUV модела RAV4 с 1.2 см. Говорител на фирмата заяви, че увеличените размери служат и за постигане на по-голяма безопасност, особено при страничен удар. Фирмата Форд неотдавна започна да прилага 9 различни типа фигури манекени при изпитанията на новите модели. Тези фигури отговарят на най-често срещаните физически типове потребители в САЩ. Сред фигурите прави впечатление и присъствието на „едрия мъж". Форд прибави тази фигура след като стана ясно, че през последните 40 години средното тегло на американските мъже се е повишило с 12 кг. За същото време средният американец е прибавил и цели 4 см на широчина. Подобен процес, макар и по-бавен и не така изразителен, се наблюдава и в Европа. Това определено ще дава своето отражение върху производството на нови автомобили през идните години.
0 от 500