fallback

Tesla диша праха на "китайската Tesla"

BYD вече преизпълнява своя план, нахлува в САЩ

Американската компания Tesla има имидж на производител на най-добрите електрически коли в света. Портфолиото й от модели непрекъснато се разширява, като се изграждат нови производствени мощности, включително гигафабриката за батерии в САЩ. Има обаче един друг, по-успешен производител на електрически машини. Той не се радва на такава популярност в Европа и САЩ, но води пред Tesla в почти всяко едно отношение, пише Green Tech Media. Част от гамата електрически машини на BYD Името на производителя е Build Your Dreams, или просто BYD. Китайската компания е базирана в град Шънджън, като предлага на пазара наистина широка гама от електрически превозни средства - автомобили, ванове, автобуси. Готви дори спортна електрическа кола. В портфолиото на производителя присъстват също така хибридни модели, включително най-мощният хибриден SUV в света. BYD не просто предлага по-голямо разнообразие от електрически машини от Tesla, компанията се радва и на по-голям обем от продажби. През 2015 година Build Your Dreams е реализирала 62 000 коли на пазара, а Tesla - с 10 000 по-малко. Китайците вече разполагат с цели 4 завода за електрически автобуси, като капацитетът им за настоящата година доближава 20 000 машини. Най-бързият хибриден SUV в света BYD изпреварва Tesla дори по отношение на производството на батерии. През 2015 година от поточните линии на китайците са слезли батерии (литиево-железен фосфат (LiFePO4)) с общ капацитет от 10 гигаватчаса. При Tesla обемът е 8 гигаватчаса. Що се отнася до бъдещето, всичко сочи, че дистанцията между BYD и Tesla ще се увеличава. Китайците получиха сериозна финансова инжекция от частни инвеститори, включително от небезизвестния Уорън Бъфет, който през 2014 година се сдоби с 10% от компанията срещу 230 млн. долара. Съвместно създаден с Daimler електрически седан Освен това в BYD са готови за нахлуване на нови пазари, включително САЩ, където е базирана Tesla. Китайската компания, която на родния си пазар си сътрудничи с Daimler, вече има сключени договори с калифорнийската агенция за чист въздух за производство и доставка на 64 електрически товарни машини. Стойността на сделката е 15 млн. долара. Снимки: BYD

Тагове: Tesla BYD
fallback
  • #11
    phev ( преди 8 години )
    Едните са с PHEV технология, а другите с технология на повече от 200 години на Н.Тесла с уникална ефективност на ел. задвижване. Нямат нищо общо двете компании, а и качеството е изумително несъвместимо!!!
  • #10
    Анонимен ( преди 8 години )
    ха мечтай си някога държава в Европа да поиска 50% държавно участие. Това първо е в разрез с политиката на капитализма, каквато е Европа. Китай се води комунистически, тоест всичко е на държавата, тоест за да не си в разрез с комунистическите принципи, трябва да има държавно участие. А най-гига, мега, ултра най-важното е че Китай е пазар с 1,5 милиарда потребители, тоест мега,гига,ултра важна и важна хапка, за всеки производител на стоки. За това и Китай диктува условията, пък който иска.
  • #9
    м-р АД ( преди 8 години )
    кви 300км за тоя кютюк BYD e6?дават му разход от над 20квтч на 100км при скорост 90км/ч, но при батерия 61kWh с използваема 52-53кWh се получават 260км с тази енергия.
  • #8
    Анонимен ( преди 8 години )
    BYD e6 60kWh дълъг 4,56м и широк 1,82м с тегло 2380кг. Рено меган комби с по-голям багажник от BYD е6 е 2 пъти по-леко.BYD в момента са доста облагодетелствани, че държавата не позволява субсидията за електромобили които имат литиево йонни батерии с висока енергийна плътност като на Самсунг и LG, каквито използват чуждестранните производители.Така вниманието на купувачите се измества към електромобили местно производство които са одобрени за субсидията.
  • #7
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сравнението е тъпо. Тесла-BYD?!? Все едно да сравняваш продажбите на Ес-класа-Тойота Ярис!?! Относно коментара на ТМ. Приятелю. Тесла не е купила а предложи да купи SolatCity. Офертата все още не е приета, доколкото знам, но ако приемем, че се слручи, не знам от къде Тесла ще извади милиарди, за да ги купи, при положение, че дължи милиарди на банки и е потънала в кредити. Тесла от 10 години инвестира за бъдеще което ще носи печалба, но то така и не идва и с нови кредити, скоро няма и да дойде.
  • #6
    Този ( преди 8 години )
    Стив не се занимавай. Този е6 тежи колкото 7 местен Тесла Модел Х 90, а китайчето е с 60квтч батерия и много по малки размери на купето.
  • #5
    Кольо ( преди 8 години )
    А такаа забавното.. аз какъв майстор съм няма значение.Това не касае никой. Ама нали всички квакащи включае и самите Тесладжии биха барабана,Ето Теслътъ сега как наказва бмв-та наред,бори V8 незнам си кво си,..как всички дишат прахта зад 3 секундното чудо..Това не го писах аз.Аз на журналистически тестове не вярвам.Тази пародийна картина продължава много време.Хора без капка усет и знание дават мнение за ГТР,за М,за какво ли не.Вярвам на физиката и отва което постигам с мойте си коли.
  • #4
    TM ( преди 8 години )
    Първата гигафабрика на Tesla сега започна производство, въпреки че е готова на 14%. Планът е по една на всеки континент:http://***.investor.bg/web/456/a/tesla-shte-ima-fabriki-za-baterii-na-vsichki-kontinenti-221863/Сега след като Елън Мъск купи SolatCity и стана крупен играч и на енергийния пазар, конгломератът Tesla започва да се превръща в енергийно-автомобилен гигант, който рано или късно ще изклати всички.Ако се съмнявате-преди малко над 10г. всички ми дюдюкаха, че Tesla била кьор-фишек
  • #3
    Стефан ( преди 8 години )
    Кольо, това че си набеден майстор, не променя фактите. А те са, че Теслата е с документирани 28 последователни драг старта, без никви грижиhttp://***.greenoptimistic.com/tesla-p85d-drag-races/#.V7GPrU9BFP0Първо и второ - кой те излъга че Тесла е кола, проектирана за състезания и автомобилен спорт?! Има такава и я произвежда Мате Римацhttps://***.youtube.com/watch?v=5EgUpnI7kzAИ трето - изобщо какво знаеш за BYD E6? Че има проблем с наклоните знаеш ли? Пак документирано по журналист тестове
  • #2
    Кольо ( преди 8 години )
    Стефанакии..ти искаш да ни кажеш че имаш Тесличка ли, или си Youtube-герой. Та 80 % от всички атомобили имат ускорение прилично от 8 секунди.А 300 км си е достойно за похвала.Да не говорим ,че прехвалената ютия с име на майсторски атрибут дори не може да изкара една обиколка на Ринга,..поради щото пустите батериики преграват от зверското разреждане.Та си оставате с едни 5,6 дръпки из светофарите..за по 4 сек.Гооолемо важно..Той живота е само дръпки..
fallback
Последни