fallback

Обезщетения в Европа ще смажат VW

Концернът се съгласи да плати до 14,7 млрд. долара за обратно изкупуване, обезщетения и глоби в САЩ

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер предупреди, че последиците за германския автомобилостроител ще бъдат драстични, ако в Германия бъдат наложени глоби като тези в Съединените щати заради манипулираните газови емисии, предаде БТА, позовавайки се на негово интервю във вестник Welt am Sonntag.Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер. Снимка: Ройтерс„Не е нужно да сте математик, за да признаете, че плащане на обезщетения на каквато и да е стойност ще смаже Volkswagen", посочва Мюлер на фона на нови призиви на германския регулатор за потребителските права да бъдат платени обезщетения в американски мащаб за потребителите в Германия.Компанията се съгласи да плати до 14,7 млрд. долара за обратно изкупуване, обезщетения и глоби в Съединените щати след скандала, станал известен като Дизелгейт. Автомобилостроителят обяви, че ще изкупи обратно около 480 000 дизелови коли с 2,0-литрови двигатели в САЩ, като освен това предложи на потребителите пари в брой за създаденото неудобство.Мюлер отбелязва, че концернът е заделил 16,2 милиарда евро (18 милиарда долара) за справяне с кризата, оставайки финансово солиден. При все това ръководителят на Volkswagen изтъква, че положението в Германия не може да се сравнява с това в САЩ, където властите очакват повече притежатели на коли, засегнати от скандала с емисиите, да поискат поправка на двигателя, за да бъдат покрити екологичните стандарти.Собствениците на такива коли трябва да получат пари в брой като обезщетение за разочароващата реклама на автомобилостроителя.Volkswagen призна през септември след разследвания в САЩ, че по време на тестовете за допустими емисии на вредни газове в околната среда на дизелови автомобили е използвал забранен софтуер, който измерва при тестване по-ниски нива на замърсяващите газове, отколкото в нормален режим на работа. Програмата е вградена в 11 милиона автомобили в световен мащаб.Повече по темата четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #23
    Mislete malko... ( преди 8 години )
    ...predi da hvurlqte obvineniq. Ako karate dizelova kola na poveche ot 3,4 godini shansa da zamursqvate poveche ot "otrovnite vw" kloni kum 100% ...Tova che ne otgovarq na min iziskvaniq ne oznachave che izvednuj novite koli sa stanali po otrovni.. Prosto iziskvaniqta se zanijiha v puti.. Koeto ne otgovarq na vuzmojnostite na avtomobilonstroeneto zashtoto se vidqha obektivnite rezultati i na praktika nqma proizvoditel koito s edin ili drug model da ne nadhvurlq normite na putq...
  • #22
    7656 ( преди 8 години )
    Не е нужно да се смачква и унищожава фирмата. Аз бих бих напълно удволетворен ако видя всички замесени в измислянето и организирането на тази измама в затвора за по 20-тина години.
  • #21
    Carfen ( преди 8 години )
    Мюлер прави изказване по образец от български политик. За това следващата ми кола няма да е VW, нито от VAG групата. Не че ще им объркам сметките, но няма как да толерирам лъжци, които се мазнят на американците, а нас европейците ни правят на будали.
  • #20
    Анонимен ( преди 8 години )
    Просто при техн. преглед вдичко трябва да е честно. Че сега без катализатори и дипиефи тровят зверски.!!!
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Хех, японците били лъгали.. написало ВАГито под статия за ВАГ - измамниците с най-голям принос към над 400 000 случая на преждевременна смърт годипно в Европа, по официални данни на ЕК. Японците, драгим и мехурко, популяризираха хибридите, докато вурстовете ги плюеха и си прокарвата регулациите за канцерогенните тракалници. Японците са носители на прогреса, швабите - на канцерогенни емиии.
  • #18
    Анонимен ( преди 8 години )
    Както видяхме, японците лъжат не по-малко, но като бонус получавате дефектни въздушни възглавници, горивни системи, спирачки, предпазни колани и още десетки дефекти, обект на хиляди сервизни акции
  • #17
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сигурно не ти се яде отровен хляб или хляб съдържащ изпражнения на плъхове например нали? Ама ако изядеш л*йното на плъха ще е голям проблем и ще искаш от компанията производител да те компенсира или да я санкционират от някоя държавна институция нали>? Ама за VW не трябвало? Защо? Ми те може и да са убили децата на стотици немци или да са ги увредили за цял живот?? Ама да не им търсим сметка, че щели да фалират? Ами да фалират едно зло по-малко на тоя свят.
  • #16
    Анонимен ( преди 8 години )
    Бъркате източниците на проблемите:Вие давате за пример проблем на локално ниво - в България е така, защото на никой не му пука, а управниците ни са страхливи л*йнари, които няма да посмеят да затегнат контрола и да засилят еко-изискванията.Но проблема с VW е огромен и засяга всички, защото дори и румънците да са по-умни, една компания, като VW заобикаля изискванията на ЕС и продава автомобили, които не отговарят на минималните изисквания в ЕС, за да се продават - отровен хляб яде ли ти се?
  • #15
    v-1 ( преди 8 години )
    ...и на никой не му дреме. Накрая ще стане както със всичко в БГ, след дъжд качулка, като положението стане необратимо ще почнем да го мислим тогава.
  • #14
    v-1 ( преди 8 години )
    Напълно съм съгласен с анонимния под Страйкър.Тука всяка втора кола която виждам пуши като кумин на кремиковци от ауспуха. Всички тарикати си махат катализаторите на старите кошници, че да вървят повече и махат филтъра за твърди частици и положението е наиситна много лошо, след 5-10 години София ще бъде пред екологична криза, сигурно ще имаме смог като в Китай... АМа естествено сега няма кой да мисли за това, нали се въртят парите от пордажба на стари коли, сервизите работят...
fallback
Последни