fallback

Обезщетения в Европа ще смажат VW

Концернът се съгласи да плати до 14,7 млрд. долара за обратно изкупуване, обезщетения и глоби в САЩ

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер предупреди, че последиците за германския автомобилостроител ще бъдат драстични, ако в Германия бъдат наложени глоби като тези в Съединените щати заради манипулираните газови емисии, предаде БТА, позовавайки се на негово интервю във вестник Welt am Sonntag.Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер. Снимка: Ройтерс„Не е нужно да сте математик, за да признаете, че плащане на обезщетения на каквато и да е стойност ще смаже Volkswagen", посочва Мюлер на фона на нови призиви на германския регулатор за потребителските права да бъдат платени обезщетения в американски мащаб за потребителите в Германия.Компанията се съгласи да плати до 14,7 млрд. долара за обратно изкупуване, обезщетения и глоби в Съединените щати след скандала, станал известен като Дизелгейт. Автомобилостроителят обяви, че ще изкупи обратно около 480 000 дизелови коли с 2,0-литрови двигатели в САЩ, като освен това предложи на потребителите пари в брой за създаденото неудобство.Мюлер отбелязва, че концернът е заделил 16,2 милиарда евро (18 милиарда долара) за справяне с кризата, оставайки финансово солиден. При все това ръководителят на Volkswagen изтъква, че положението в Германия не може да се сравнява с това в САЩ, където властите очакват повече притежатели на коли, засегнати от скандала с емисиите, да поискат поправка на двигателя, за да бъдат покрити екологичните стандарти.Собствениците на такива коли трябва да получат пари в брой като обезщетение за разочароващата реклама на автомобилостроителя.Volkswagen призна през септември след разследвания в САЩ, че по време на тестовете за допустими емисии на вредни газове в околната среда на дизелови автомобили е използвал забранен софтуер, който измерва при тестване по-ниски нива на замърсяващите газове, отколкото в нормален режим на работа. Програмата е вградена в 11 милиона автомобили в световен мащаб.Повече по темата четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #13
    Striker ( преди 8 години )
    И на нас защо трябва да ни пука ако фалира СоцВАГЕН?:))) Бхахах! КАто лъжат - да фалират!
  • #12
    @ ( преди 8 години )
    *** niama da ima,spasenieto za VW e China!
  • #11
    none ( преди 8 години )
    То и аз това бях написал преди няколко дни, ама феновете тогава слагаха минуси на поразия ;). Ако ФВ платят съизмерими обезщетения в Европа, ще фалират. Едва ли има разумен европеец който да иска фалита на компания от мащабите на ФВ. Това ще остави милиони хора на улицата в цяла Европа, но все пак политикдата на двойни стандарти между Европа и САЩ оставя лош вкус в устата (освен на заклетите фенове, на тях и кола без двигател да им продадат пак ще викат ВИВА :))).
  • #10
    boby ( преди 8 години )
    Дали не са нагли вагенчетата, а? В Щатите могат да плащат, щото там нямат лостове да изнудват, обаче в Германия си рекетират в прав текст, щото знаят, че Меркел и сие не могат да си позволят Вагена да затвори врати, така че те ще си правят каквото си искат. Та така, това екология, здраве и прочее остава на много заден план когато говорят парите...
  • #9
    Друг клошар ( преди 8 години )
    VW за пореден път в груба грешка ! Видяхме че не им пука много за природата . Защо да очакваме , да им пука за клиентите . Просто американците ще ги осъдят , а тук няма кой да ги барне .
  • #8
    Alex ( преди 8 години )
    11 000 000 по 17 000 евро е 187 000 000 000 ЕУР е очакваното обезщетение, проста математика, ако разбира се говорим за хода на честта !!!!
  • #7
    шщки ( преди 8 години )
    Признал си бил.Що не си призна по-рано?Ако не бяха ги притиснали американците никога нямаше да си признаят.В Европа няма кой да ги контролира и затова си правят каквото си искат.
  • #6
    @ ( преди 8 години )
    RRE S3 , VW i sie vednaz biaha srinati ot B24 i samo dobrata volia na Harry Truman im dade pravo da sashtestvuvat.
  • #5
    асдф ( преди 8 години )
    Еми да са мислели преди това, кво се жалват сега? Да фалират.
  • #4
    до RRE S3 ( преди 8 години )
    Абе те някога разправяха и за ГМ така, пък 2008 банкрутираха. Наложи се правителството на "капиталистическата държава" САЩ да ги национализира за да отцелеят. В този свят няма нищо вечно ако се забавиш изхвърчаш, и докато другите фирми хвърлят милиарди за разработка на коли с алтернативно задвижване тия си се бяха окупали и разчитаха само на реномето си. Сега като лъсна истината станаха първи еколози. Някога и Нокия и Блекбери, бяха еталон за смартфон, но видяхме до къде се докараха.
fallback
Последни