Наскоро Toyota оглави класацията на Forbes за най-скъпите автомобилни марки в света. Сега японският гигант е поставен на челното място и в подреждането BrandZ Top 100, съставено от известната американска консултантска компания Millward Brown. Снимка: Toyota Toyota е оценена на 29,501 милиарда долара, или ръст с 2% спрямо миналогодишния резултат, който също бе достатъчен за първото място. Всъщност Toyota оглави автомобилното подреждане цели 9 пъти в 11-годишната му история. На второ място сред автомобилните марки е BMW. Стойността на германския бранд е 26,837 милиарда долара, което е подобрение със също 2% спрямо миналата година. Най-сериозен ръст спрямо миналата година показва марката Mercedes-Benz - с 4% до 22,708 милиарда долара, като заема позиция номер три. В класацията следват Honda (13,195 млрд. долара), Ford (13 084 млрд. долара), Nissan (11 479 млрд. долара), Audi (9 497 млрд. долара) и Land Rover (4 732 млрд. долара), както и Porsche (4 438 млрд. долара) и Tesla (4 436 млрд. долара), които дебютират в подреждането. Американският производител на електрически автомобили заема десета позиция, измествайки Lexus. Любопитно, но в топ 10 липсва марката Volkswagen. Лидер сред всички марки в BrandZ Top 100 е Google, следвана от Apple и Microsoft. Топ 10 на автомобилните марки