fallback

Измамата на Mitsubishi — разкрита от Nissan

По-ниското потребление е постигано чрез непозволено налягане в гумите

eK Wagon - един от засегнатите автомобили на Mitsubishi. Снимка: РойтерсДизелгейт вече има и японско издание (бензиново). Главното действащо лице е компанията Mitsubishi Motors, която в сряда призна, че е фалшифицирала данни от тестове за разхода на гориво, за да накара нивата на вредните емисии да изглеждат по-благоприятни. За разлика от Volkswagen при Mitsubishi измамата е ставала по друг начин. Разходът на гориво не е бил манипулиран от софтуер, а чрез съпротивлението на гумите. Любопитното е, че разкриването на несъответствията в разхода на гориво е станало благодарение на друга японската автомобилна компания - Nissan, която по неволя става участник в скандала. Манипулираните данни за разхода засягат 625 хил. екземпляра от моделите Mitsubishi eK Wagon, Dayz и Dayz Roox, както и 468 хил. подобни автомобила, произведени от Mitsubishi за Nissan Motor. По думите на главния изпълнителен директор и президент на Mitsubishi Motors Тецуро Айкава измамата е забелязана, след като партньорът Nissan е открил несъответствия в потреблението на гориво. Последвалото разследване в Mitsubishi е стигнало до извода, че разходът на гориво е подобряван чрез неадекватно и непозволено налягане в гумите, сочи информацията на AFP. Важно е да се отбележи, че нито един от засегнатите модели не се продава в Европа. От Mitsubishi Motors вече заявиха, че ще спрат производството и продажбата на тези автомобили и че ще създадат независима комисия, която да разследва случая. След като скандалът излезе на светло, пазарната капитализация на японския производител се сви с 2,5 млрд. долара само за две борсови сесии, предава AFP.

Тагове:
fallback
  • #4
    Дошо ( преди 8 години )
    Ау, тия гадни японци.Променяли налягането в гумите.Ахахаха.Даже спрели модела от производство.СОЦваген защо не спря *** си от производство?
  • #3
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хора, само Господ Бог може да съди!
  • #2
    Оооо не ( преди 8 години )
    какъв проблем малко по-високо налягане в гумите, но това е непростимо. германците пускат автомобилите при тестове по наклон за да покажат по нисък разход и разбира се с гуми с ниско съпротивление на търкалене
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това германците го правят откакто се помнят ама айде. Разхода е много относителен, зависи от много неща. Заводски разход извънградско с немската си кола мога да постигна ако карам с 80км/ч и никога не използвам спирачката, без климатик, без музика и сам в колата.
fallback
Последни