Един ден автомобилите ще бъдат по-умни от хората. Вероятно звучи като реплика от фантастичен филм, но всъщност този ден вече настъпи. Настъпи с премиерата на новото поколение E-Class, което Mercedes-Benz с основание определя като "най-интелигентния седан в света". Ако се питате какво означава "интелигентен автомобил", от Mercedes-Benz поясниха, че това е комбинация от ефективност, сигурност и комфорт. Въпросните технологии нямат за цел да отнемат водещата роля на човека. Те се грижат за сигурността дори когато шофьорът не е концентриран. Помагат също така при досадни ситуации на пътя, паркиране или трудни маневри. Така например, новият E-Class следи всяка ситуация на пътя, като е способен да "разбере" за предстоящ инцидент, да ви предупреди и съответно самостоятелно да отреагира. Способен е също така да се паркира без човек зад волана, да се придвижва самостоятелно в задръствания и дори да изпреварва автоматично. Както и да "вижда" опасни ситуации, които са извън полезрението на шофьора. Част от въпросните интелигентни технологии, някои от които са базово оборудване, дебютират именно с новото поколение E-Class, като все още не се предлагат за флагмана в гамата на производителя S-Class. Ще си позволим условно да ги разделим в две групи. В първата ще поставим тези, които се грижат за комфорта зад волана, а във втората - системите за сигурност. Технологии за комфорт зад волана На всеки шофьор му се е налагало да пъпли с часове в задръстване. Новият E-Class има решение на този досаден проблем. Просто трябва да се "закачите" за колата отпред и вашият E-Class ще я следва, независимо дали тя спира, тръгва или завива (технологията не се нуждае от пътна маркировка). Разширените функции на автопилота позволяват също така автоматично поддържане на позволената от закона скорост. Това става чрез радар и камера на борда, които "заснемат" ограниченията на скоростта и автоматично увеличават или редуцират скоростта на движение на колата. Ако не искате да се съобразите с ограничението, просто трябва да докоснете един от бутоните на таблото.