
2016 година започна с премиерата на полската суперкола Arrinera Hussarya GT, създадена да участва в GT сериите. Това обаче е само един от автомобилите от този сегмент, които предстои да видим през годината. След серия от банкрути производителите на суперколи лека-полека се съвземат. Компании като Wiesmann и TVR намериха нови инвеститори, а Morgan получи сериозна подкрепа от британското правителство, като тези средства ще отидат за разработка на хибридни силови агрегати.
Ето част от кандидатите за слава, които ще се опитат да се намесят в борбата между най-бързите автомобили на планетата.
Avatar Roadster
В Бирмингам бе показан и свръхлекият пистов Avatar Roadster. Това е вторият модел на състезателното подразделение на компанията Marlin Engineering, която се занимава с производството на кит-карове. Каросерията на роудстъра е направена от 4 панела от въглеродни нишки, като предната и задната част са съвсем лесно заменяеми.
Машината е оборудвана с 2,0-литров двигател Ford EcoBoost, развиващ 252 к.с., който е напълно достатъчен за теглото от 700 кг. Има и по-мощна версия с 2,3-литров двигател от Ford RS, развиващ 350 к.с. И двата мотора са съчетани с механична скоростна кутия от предишното поколение на Porsche Boxter.
Роудстърът ще предлага доста бедно обзавеждане, тъй като е подготвен за участие в пистови състезания. За сметка на това обаче са налични диференциал с повишено триене, усилена спирачна система, противопожарна система и телеметрия. Очакваният тираж е от 25 бройки.
TVR Sagaris/Tuscan
Компанията TVR фалира малко, след като стана собственост на руснака Николай Смоленски, но вече се връща към живот. Група инвеститори начело с Лес Едгард спаси каквото можа от фирмата и тя се подготвя да пусне няколко нови модела.
Първият от тях е купе със задно предаване и V8 двигател с мощност от около 470 к.с. Каросерията на машината ще бъде от въглеродни нишки и други композитни материали, като ще следва технологията iStream, разработена от създателя на суперколата McLaren F1 – Гордън Мъри. Очаква се от модела да бъдат пуснати в продажба около 250 бройки, като предстои да бъде избрано и име на автомобила. Вариантите, поне засега, са два - Sagaris или Tuscan.
VLF Force1
Този автомобил вече бе представен по време на автосалона в Детройт. Неговият дизайн е дело на Хенрик Фискер, бивш шеф на компанията Fisker, който от миналата година е част от VLF Automotive (б.а. - неговата Fisker Automotive бе придобита от китайци).
Излизането на Force 1 V10 предизвика сериозен скандал, тъй като от Aston Martin обвиниха Фискер в копиране на стила на новия им модел DB11. На свой ред американският дизайнер даде британския производител под съд, който ще трябва да разреши спора.
Самият автомобил обаче вече е на пазара, като от него ще бъдат произведени 50 бройки. Цената на всеки един от тях е 268 500 щатски долара. Срещу тази сума клиентът получава каросерия от въглеродни нишки и 8,4-литров V10 с мощност 755 к.с. Скоростната кутия е 6-степенна механична или автомат със същия брой предавки, което осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 секунди и максимална скорост от 350 км/ч.
Bugatti Chiron
Безспорно това е една от най-очакваните премиери на годината. Наследникът на хиперколата Bugatti Veyron ще бъде представен на автосалона в Женева през март. Очаква се неговия дизайн да се доближи до този на виртуалния Bugatti Vision GT, разработен за симулатора Gran Turismo. 
Тестов прототип на машината вече бе заснет по време на изпитания. Моделът носи името на легендарния пилот от 20-те години на миналия век Луи Широн. Очаква се хиперколата да развива около 467 км/ч, като ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 2,2 секунди.
Силовият агрегат на Chiron ще бъде 8,0-литров бензинов с 4 турбини и обща мощност 1500 к.с. А цената, на която ще се продава автомобилът, е повече от впечатляваща – 2,2 млн. евро.
Aston Martin DB 11
В Женева компанията Aston Martin ще покаже новото купе DB11, което заменя DB9. Пропускането на един номер е по вина на Джеймс Бонд, тъй като в последния филм за британския агент видяхме създадения специално за него DB10.
Засега за DB11 няма много сведения. Все пак от компанията производител разкриха, че машината ще разчита на 5,2-литров V12 с две турбини. Така това ще бъде първият модел на марката, оборудван с турбо мотор. Предполага се, че за неговата разработка е използвана помощта на Mercedes-AMG.
Знае се още, че купето ще получи виртуален приборен панел. А голяма част от интериора бе представен на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас, където Aston Martin демонстрира именно как ще изглежда салона на бъдещите модели на марката.
Pagani Huayra BC
Отново в Женева ще дебютира и най-мощната версия на суперколата Pagani Huayra, която ще получи приставка BC. От машината ще бъдат произведени само 20 бройки, като това ще бъде последната модификация на автомобила, получил името на индийския бог на ветровете.
Характеристиките на най-мощната Huyara засега се пазят в тайна. Стандартният модел разполага с V12 мотор със 730 к.с. Този двигател е създаден от Mercedes-AMG специално за Pagani Automobili.
Apollo Arrow
На швейцарското изложение за първи път пред публика ще се появи и първата суперкола на компанията Apollo Automobil. По някои данни той ще носи името Arrow. Всъщност Apollo Automobil представлява производителят на суперколи Gumpert Sportwagenmanufaktur, но без неговия основател Роланд Гъмперт.
Новият собственик на компанията е китайският холдинг Consolidated Ideal TeamVenture, който до момента има само един модел – серийният Apollo. През 2009 г. тази кола постави рекорд на „Нюрбургринг” и именно на нея бе кръстена новата компания.
През 2013 г. Gumpert Sportwagenmanufaktur фалира, но Роланд Гъмперт успя да намери финансиране и да направи колата си Explosion. След това обаче отново се появиха финансови трудности и компанията бе продадена на китайци.
Снимки: Интернет


7