fallback

За и против миенето на автомобила през зимата

Вижте какво препоръчват експерти от Русия

Любителите на автомобили никога не са на едно мнение за това какво означа "Чиста кола". За част от тях това значи ежедневно посещение на автомивка, докато други се сещат за нещо подобно много по-рядко. Тези противоречия са особено силни през зимата. Ето и мнението на руския експерт Максим Строкер от изданието "Автовзгляд":"В условията на големия град зимата често се асоциира не с чист и бял сняг, а с киша и луга. Затова феновете на честото миене на колата са на мнение, че през този сезон това е още по-важно. На първо място автомобилът е чист и не цапа дрехите, ако случайно се докоснете до него. На второ - солта и останалите химикали, които щедро се изсипват на пътя, често се полепват по колата заедно с останалата мръсотия. Съответно, за да се избегне корозия, е нужно по-често и по-старателно миене.Аргументите против обаче изглеждат доста по-сериозно. Ако се говори за корозия от гледна точка на химията, това е процес по обмен на йони между атомите на метала и йоните на солите, който всъщност представлява взаимодействие между каросерията на автомобила и същата тази киша на пътя. Още от уроците по химия в училище сме наясно, че повечето химически реакции зависят от температурата - когато е по-топло, те се случват по-бързо. С други думи - при отрицателните температури, металът на практика на ръждясва, дори напълно да е покрит с кора от сол и кал. Ръждата се разпространява при затопляне, което означава, че едно измиване на автомобила не го предпазва от корозия. Още повече, че за пълно отстраняване на солта от каросерията трябва да се измие и дъното на превозното средство. А това е нещо, за което малцина се сещат.Доста по-неприятно е и друго последствие от измиването. Когато върху замръзнал автомобил се изливат струи топла вода, боята на свой ред "преживява" жестока смяна на температурите. В нейния вътрешен слой се образува огромно напрежение, което обикновено води до пукнатини. Освен това след измиването остава влага, която няма как да бъде отстранена. Много шофьори са наясно с този проблем и затова старателно подсушават дръжките на вратите и уплътнителите на прозорците. Това обаче невинаги дава резултат и се случва след измиване вратата на автомобила да замръзне и да не може да се отвори.Излиза, че през зимата е по-добре автомобилът изобщо да не се мие. Или ако се налага, това трябва да става в отопляеми автомивки или подземни паркинги. Тоест, на място, където автомобилът може да остане поне половин час след миенето, за да може да изсъхне напълно."Снимка: Ройтерс

Тагове:
fallback
  • #4
    мемфис ( преди 8 години )
    От кога руските кратуни генерират техническо мислене?Не си мий колата цяла зима, а напролет, когато я измиеш/ по руска технология/, НЯМА ДА МОЖЕШ ДА СИ ПОЗНАЕШ КОЛАТА!Червена като *** комунист!Джанти, прагове, а за купето отдолу- да не говорим.
  • #3
    Анонимен ( преди 8 години )
    Експерти от Русия - група *** учени
  • #2
    Triforce ( преди 8 години )
    Ами явно те мързи да помислиш логичното! Живял съм в Москва и там пътищата 5 месеца в годината са мизерни! Тук дали имаме и 2 месеца с такава мизерия. Та хората са много по-добре запознати, отколкото ти, господине. -20 градуса, 90% влажност на въздуха и т.н. Но ако си богат човек и можеш да си сменяш колата на 5 години, ще е по-добре да си я миеш, да ти е чиста, да показваш, че държиш на колата си и след 5 години да я смениш. Ако мислиш да я караш много време, там наистина трябва да се мисли!
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    Експерти от Русия.... Загубих интерес.
fallback
Последни