fallback

За и против миенето на автомобила през зимата

Вижте какво препоръчват експерти от Русия

Любителите на автомобили никога не са на едно мнение за това какво означа "Чиста кола". За част от тях това значи ежедневно посещение на автомивка, докато други се сещат за нещо подобно много по-рядко. Тези противоречия са особено силни през зимата. Ето и мнението на руския експерт Максим Строкер от изданието "Автовзгляд":"В условията на големия град зимата често се асоциира не с чист и бял сняг, а с киша и луга. Затова феновете на честото миене на колата са на мнение, че през този сезон това е още по-важно. На първо място автомобилът е чист и не цапа дрехите, ако случайно се докоснете до него. На второ - солта и останалите химикали, които щедро се изсипват на пътя, често се полепват по колата заедно с останалата мръсотия. Съответно, за да се избегне корозия, е нужно по-често и по-старателно миене.Аргументите против обаче изглеждат доста по-сериозно. Ако се говори за корозия от гледна точка на химията, това е процес по обмен на йони между атомите на метала и йоните на солите, който всъщност представлява взаимодействие между каросерията на автомобила и същата тази киша на пътя. Още от уроците по химия в училище сме наясно, че повечето химически реакции зависят от температурата - когато е по-топло, те се случват по-бързо. С други думи - при отрицателните температури, металът на практика на ръждясва, дори напълно да е покрит с кора от сол и кал. Ръждата се разпространява при затопляне, което означава, че едно измиване на автомобила не го предпазва от корозия. Още повече, че за пълно отстраняване на солта от каросерията трябва да се измие и дъното на превозното средство. А това е нещо, за което малцина се сещат.Доста по-неприятно е и друго последствие от измиването. Когато върху замръзнал автомобил се изливат струи топла вода, боята на свой ред "преживява" жестока смяна на температурите. В нейния вътрешен слой се образува огромно напрежение, което обикновено води до пукнатини. Освен това след измиването остава влага, която няма как да бъде отстранена. Много шофьори са наясно с този проблем и затова старателно подсушават дръжките на вратите и уплътнителите на прозорците. Това обаче невинаги дава резултат и се случва след измиване вратата на автомобила да замръзне и да не може да се отвори.Излиза, че през зимата е по-добре автомобилът изобщо да не се мие. Или ако се налага, това трябва да става в отопляеми автомивки или подземни паркинги. Тоест, на място, където автомобилът може да остане поне половин час след миенето, за да може да изсъхне напълно."Снимка: Ройтерс

Тагове:
fallback
  • #24
    Ico kanadeca ( преди 8 години )
    Pak do DEDO BULGARI nai starata dargava v evrope proveri molia.
  • #23
    ico kanadeca ( преди 8 години )
    Do DEDO otsastvam ot BG VECHE BLIZO40 GODINI i az samiat ne znam kakav sam balgarin li canadec li no edno znam moeto mnenie riadko me podvegda ta ot tam tragnah. Ta ruskoto isledvane?????.
  • #22
    Анонимен ( преди 8 години )
    Моя таралясник не е виждал баня от лятото. Поне до пролетта няма и да види. Сега стои пред блока, заринат от метър сняг. Тия дни ще го изрина, та да го пална да поработи малко :)
  • #21
    Анонимен ( преди 8 години )
    Бургазлии тази статия не ни вълнува. Миналата зима не падна нито една снижинка при нас, тази година малко след нова година имахме сняг 5 сантиметра за 2 дни. Дето се вика, дори може да не слагаме зимни гуми, ако пък падне сняг може да не вадиш колата за един ден а на другия вече снега го няма. А и статията не ни касае и по други причини, окей заръзнала луга, но на обяд като понапече е стане плюс, вече се топи и ръждата идва. Русия плюс не виждат до пролетта но у нас не е така.
  • #20
    Дедо ( преди 8 години )
    Браво, ico, браво, kanadeca! В това е най-най-най-голямата сила на българина - в собственото мнение! И друго не признава, каквото ще да става.
  • #19
    ico kanadeca ( преди 8 години )
    Abe kolite nali sa si vachi pravete kvoto si mislite chee dobre ne mi triabva mnenieto ni na rusnachi ni na amerikanchi nito na nikoi az si imam sobstvenno mnenie.
  • #18
    бъчваря ( преди 8 години )
    Между другото, вече десет години, ръжда по Фордовете ми не съм видял. Рядко ги миех и мия. Лятото максимум 5-6 пъти на автомивка, но имаше периоди, през които 8-9 месеца не бях посещавал автомивка. Двигател никога не мия и никога не ми е правил проблеми. Следващата определено ще е пак Форд.
  • #17
    бъчваря ( преди 8 години )
    Е аз предната кола 5 зими не съм я мил нито веднъж. След още 5 години, вече чужда собственост, още няма ръжда. Но от летните четки на автомивката останаха следи, които заличих чрез автокаското, макар и по други причини. От тогава на автомивка с четки не ходя и винаги мия сам колата си. Никога досега не съм разчитал на работник в автомивка, откак взех втората Фиеста. Няма следи от четки и това е добре. Зимата леда замръзва по нея и чак напролет се разтапя. Руснаците определено са прави.
  • #16
    щщд ( преди 8 години )
    Относно някои ,айде да не обиждам,ще кажа странни коментари по съветите на експерта ,един наш класик е казал: "Ти го кръщаваш ,то пъpди!".
  • #15
    пророка Олег ( преди 8 години )
    аз живея в Лас Вегас и мия колата на месеца един път. Боли ме фара за снега и зимата .
fallback
Последни