Показаното в края на 2015 г. ново поколение на MINI Clubman получи система за задвижване на четирите колела. Тя работи на същия принцип като тази на компактния ван BMW 2-Series Active Tourer, съобщиха от компанията.
В повечето ситуации по време на движение двигателят на Clubman предава въртящия момент към предните колела. При нужда мощността се прехвърля към задната ос чрез система Haldex от пето поколение.
При BMW 2-Series Active Tourer технологията работи по идентичен начин, но има една основна разлика и тя е именно в муфата, поставяна на Clubman и на кросовъра MINI Countryman. При тях е монтирано и допълнително електромагнитно устройство GKN.
Освен това Clubman ALL4 е получил и електронна блокировка на предния диференциал. При него системата използва спирачните механизми за забавяне на движението на едно от колелата, което позволява по-уверено преминаване през завоите.
Технологията ALL4 ще бъде предлагана за две от модификациите на Clubman – тази с бензинов двигател с обем 2,0 литра и мощност 192 к.с., както и за дизеловия вариант, също 2,0-литров, развиващ 190 к.с. и 400 Нм. Първият мотор работи с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенен автомат. За дизела е предвидена само автоматична трансмисия.
Снимки: MINI


4