fallback

Купуваме повече нови коли

Скокът за декември е над 60%, този за цялата 2015 година надхвърля 15%

Пазарът на нови автомобили в България е нараснал с 15,4% през изминалата 2015 спрямо година преди това, става ясно от официалната статистика на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA). Ръстът за последния месец на годината пък достига цели 62,6%. За цялата 2015 година в България са продадени 23 500 нови коли, или с 3141 повече спрямо 2014 г. Най-силният месец е бил декември, когато у нас е реализирана продажбата на 3141 нови автомобила - увеличение от 62,6% спрямо същия месец на предходната година. И докато увеличението изглежда внушително, броят на реализираните в България нови автомобили остава далеч от нивата през 2008 г., когато пазарът записа рекордните 45 143 продажби. Снимка: Ройтерс Ръст през 2015 година записва и пазарът на ЕС. Реализираните нови автомобили са 13 713 526, което представлява увеличение от 9,3% на годишна база. Малко по-голям е ръстът през декември - 16,6% до 1 109 927 продажби. По-добри резултати отбелязват и основните автомобилни пазари на континента. Най-големият - Германия, калкулира ръст от 5,6% спрямо 2014 година, като продадените в страната нови автомобили са малко над 3,2 млн. На пазара на Великобритания са реализирани 2,63 млн. коли, или с 6,3% повече. Сходен е ръстът във Франция, където през миналата година са пласирани 1,91 млн. автомобили. В Италия цифрите сочат ръст от 15,8% до 1,57 млн. нови коли, а във Испания - ръст от 20,9% до 1,03 млн. нови коли. Спад спрямо 2014 година отбелязват единствено пазарите на Люксембург и Естония, докато най-голям ръст за 2015 година е постигнат в Ирландия - почти 30 на сто. По отношение на обема на продажбите, най-малък остава пазарът на Кипър (10 344 продажби за 2015 г.), следван от Латвия (13 765 коли), Литва (17 085 коли), Естония (20 349 коли) и България (23 500 коли).

Тагове: ACEA
fallback
  • #17
    кадъч ( преди 8 години )
    Тия новите тойоти короли са по 30 бона чисто нови купени от ТМ Ауто с гаранция дават ги на лизинг за 5,6 години по 280, 300 лева на месец това е много здрава, надеждна и сигурна кола също обслужването в сервиза на Тойота е добро. Разхода на гориво е нищожен харчи 5,6 на 100 градско бих казал че за тия пари получаваш много повече
  • #16
    М еги ( преди 8 години )
    Това сравнение с 5годишен Ситроен С5 и 10 годишно БМВ 5ца с екстри които ги няма Ситроена е леко казано смешно.Що се отнася до нова или н-та употреба карал съм в началото 2ра ръка и след това си взех нова на 700м., ами удоволствието е голямо, предимно обслужване и много малко ремонти и то не скъпи във фирмен сервиз. Сега ще взема пак нова,а сегашната я давам на децата защото е на 10г.от нова и обслужвана качествено.Пожелавам на всеки да има възможност за нова.
  • #15
    Любо ( преди 8 години )
    Повече от 1000 лв за кола не давам . Ако има нови за толкова , бих взел една , да си возя бурГаните от село .
  • #14
    бъчваря ( преди 8 години )
    Аз приключих засега с новите, но никога няма да си купя на старо. просто щюе си карам сегашния още дълги години, живот и здраве. Нека други, дето не са се качвали на нов с найлоните, да се пробват. Заслужава си. Стига с тия стари тенекии.
  • #13
    бъчваря ( преди 8 години )
    И още по-далече от времето на социализма - над 60 000 нови автомобила и 15 години чакане.
  • #12
    анонимен ( преди 8 години )
    Въпрос на гледна точка. Друг избира чисто нов, не го интересуват екстрите, които повечето дори и не трябват, за сметка на гаранцията и безпроблемността. Автомобил на 3-4г спокойно може и да е на 300-400к, естествено реални 120к. Таман за правене. За тенекиите въобще няма смисъл да говорим, че втора ръка автомобил може и на таван да е обръщан ;) Така че там и късметът играе голяма роля
  • #11
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз лично предпочитам да си купя 3-4 годишна кола за около 30 хил., защото първо ще е с повече екстри 2-ро ще е по-висок клас автомобил и трето след 3-4 години преди да почне да се чупи всичко по нея, защотот ще е на 300 - 400 хил км. ще я продам за повече отколкото някоя купена чисто нова за 30 хил. И друг е въпроса, че тогава вече ще струва около 7-8 хил и ще е пулно с балабурници дето ще искат да я вземат, защото са гъзари!
  • #10
    анонимен ( преди 8 години )
    Сигурно е така! Само че дай сега колко е един комплект гуми за 5-ца и за един Ситроен, обслужване, разход и тн. Аз лично бих предпочел Ситроен, не защото нямам пари да поддържам А6, но има хиляди по-добри начини да изхарча тези пари По същата причина и много хора избират да си вземат нова кола за 30к лв, вместо 5-ца, А6 на 4-5г
  • #9
    Анонимен ( преди 8 години )
    Колегата по-долу е дал примерни числа, но наистина 10 год. Бмв 5 или Ауди а6 е минимум 10 000лв а Ситроен на 5 год е 9000лв.....Друг е въпросът че Бмв то ще е с навигация,подгрев на волана,адаптивни светлини....тези неща Ситроен обикновенно ги няма.
  • #8
    vanko ( преди 8 години )
    Za spravka Estoniq e 1.6 miliona ili nad 4 pati po malka ot nas. Ot lubov kam stara nemska lamarina sme se prevarnali v avtomorgata na Evropa,
fallback
Последни