IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

TOYOTA HIGHLANDER HSD МОДЕЛ 2006

Хибридната система на Тойота Synergy Drive / HSD/ беше представена за първи път в седана Prius, който стана кола на миналата година в Европа. След това с известни подобрения тя беше монтирана при Lexus RX 400. Сега Toyota представя хибридната система при SUV Highlander.

TOYOTA HIGHLANDER HSD МОДЕЛ 2006
В много отношения тя не се различава от тази в Lexus RX 400, но има и промени, насочени към още по-висока ефективност. Най-общо HSD е паралелна система на задвижване. Това означава, че автомобилът може да бъде задвижван само от електродвигател, само от бензинов двигател или комбинирано и от двата. Използват се три електромотора, като един от тях е предназначен само за задвижване на задните колела. Бензиновият двигател е с обем от 3.3 литра, шестцилиндров от типа DOHC. Под задната седалка на SUV-а е разположен един модул на никелово-метална хибридна акумулаторна батерия. Тя е подобрена версия на тази в Prius, като предлага 40% повече енергия при 18% по-малък размер. Тежи 68 кг. и се състои от 240 индивидуални клетки комбинирани в три отделни модула, всеки от които има своя самостоятелна система за контрол и охлаждане. Електромоторите предлагат относително висок въртящ момент при ниски обороти. Това качество е използвано много успешно от Highlander за бързо ускорение от място. Електромоторите могат да оперират при променливо напрежение между 280 и 650 волта. Има вграден преобразувател на постоянен в променлив ток, като произвежданите от батерията 288 волта се преобразуват в по-високо напрежение. Не се използва трансформатор за тази цел, защото той е неефективен и се загрява прекалено силно. Друга новост е, че клетките на акумулаторната батерия са свързани помежду си в две точки, за да се намали вътрешното съпротивление на модула. Компютърна система използва генерираната енергия и в трите електродвигатели и я разпределя за презареждане между трите модула на акумулатора, като държи нивото им заредено между 40% и 80%.Комбинираната мощност на трите електромотори и бензиновия двигател е 268 к.с. Високия въртящ момент на трите електродвигателя прави мощноста да изглежда доста по-голяма. Интересно е да се отбележи, че цялата хибридна система прибавя само 136 кг. към теглото на Toyota Highlander HSD в сравнение с конвенционалния Highlander. Няма съмнение, че приложената хибридна система от Тoyota Highlander модел 2006, ще бъде призната за една от най-интересните и успешни технологични новости в автомобилостроенето през 2005 г.{moscomment}
0 от 500