"Новата спортна версия на Audi S8 е предназначена за хората, които изпитват удоволствие от това сами да управлямат своята кола", казва Ралф Вайлер, шеф на маркетинга в Audi. Според него при новата спортна S8 успехът ще бъде дори още по-голям от предходния модел, който беше избран от всеки десети клиент на Audi. Дори по безукорните немски пътища личи, че шасито и окачването са по-твърди и приспособени за спортен начин на управление. Изцяло алуминиевата лимузина е с 20 цолови джанти и нископрофилни гуми, които още повече допринасят за спортния й характер. В същото време обаче Audi S8 има невероятно добра овладяемост, което дава чувството, че се управлява много по-малък автомобил. С постоянното задвижване и на четирите колела Audi S8 преминава през завоите така стабилно и сигурно, с толкова висока скорост, че въобще не ги забелязвате. За някакъв страничен наклон въобще не може да става дума. Водещият функционалните изпитания при Audi Волфганг Кайзер казва: "Искахме това да бъде най-спортната сред луксозните лимузини, които сега се предлагат на пазара". Според него новата S класа на Мерцедес не е конкуренция защото залага най-вече на лукса, а не на спортните качества. "Серия 7 на BMW e някъде по средата между нас и S класата", казва Кайзер.
Разходът на бензин при Audi S8 е доста по-приемлив в сравнение с 12 цилиндровия двигател, монтиран в предходния модел на S8 W12, който "гълта" около 20 литра на 100 км. Новият агрегат при Audi S8 предлага същата мощност и разход само от 13 литра на 100 км. Разбира се, както може да се очаква при подобен автомобил, впечатляваща е и цената. Базисният модел в Германия струва малко под 100 хиляди евро. Ако обаче се прибави дори и част от предлаганите екстри, сумата отива доста по-далеч. Само аудиосистемата от датската фирма Bang&Olufsen с 14 сребърни репродуктори е за 6.000 евро. Най-добрите керамични спирачки са за 10.000 евро. Камерата показваща пространството зад колата струва 1.500 евро и т.н. Консервативният дизайн на автомобила е подходящ за лукса на интериора, където изненадите са по-малко. Изобщо новото Audi S8 е лимузина, която ще привлича вниманието с невероятното съчетание между спортни качества и лукс, спортен двигател и абсолютно обезшумяване на интериора, спортно втвърдено окачване и възможно най-висока стабилност. Най-бързата версия на луксозното Audi въобще не е нарушила високия стандарт, предлаган от висшия клас автомобили.
Audi S8 - ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИДвигател - десетцилиндров, бензинов с по 4 клапана на цилиндър.Обем /см3/ - 5204Максимална мощност /kW/к.с./ об/мин. - 331/450/7000Максимален въртящ момент /Nm/об/мин. - 540/3500Тегло /кг./ - 1940Размери /мм./ - дължина - 5062, широчина - 1897, височина - 1424Колесна база /мм./ - 2944Предаване - постоянно 4х4, шестстепенна автоматична скоростна кутияУскорение /от 0 до 100 км/час/ - 5.1 секундиМаксимална скорост /км/час/ - 250Комбиниран разход на гориво /л/100 км./ - 13.4
{moscomment}

