Случайно минаващите през центъра на Дюселдорф се спираха и не вярваха на ушите си. Покрай тях преминаваше флотилия от нови Аudi S8, които издаваха шум като при болидите от Формула 1.
Трудно възприемаха този звук и стотиците журналисти пристигнали в Дюселдорф от цял свят за премиерата на Audi S8. Наистина ревът, който излизаше изпод капака на лъскавите коли беше като при старта на състезание от Формула 1. Обяснението не закъсня. Audi S8 е оборудван с десетцилиндровия двигател, който досега е бил монтиран само под капака на спортното двуместно Lamborghini Gallardo, същият с който Gallardo набира от 0 до 100 км/час за 4.1 секунди и достига скорост от 310 км/час.
"Новата спортна версия на Audi S8 е предназначена за хората, които изпитват удоволствие от това сами да управлямат своята кола", казва Ралф Вайлер, шеф на маркетинга в Audi. Според него при новата спортна S8 успехът ще бъде дори още по-голям от предходния модел, който беше избран от всеки десети клиент на Audi. Дори по безукорните немски пътища личи, че шасито и окачването са по-твърди и приспособени за спортен начин на управление. Изцяло алуминиевата лимузина е с 20 цолови джанти и нископрофилни гуми, които още повече допринасят за спортния й характер. В същото време обаче Audi S8 има невероятно добра овладяемост, което дава чувството, че се управлява много по-малък автомобил. С постоянното задвижване и на четирите колела Audi S8 преминава през завоите така стабилно и сигурно, с толкова висока скорост, че въобще не ги забелязвате. За някакъв страничен наклон въобще не може да става дума. Водещият функционалните изпитания при Audi Волфганг Кайзер казва: "Искахме това да бъде най-спортната сред луксозните лимузини, които сега се предлагат на пазара". Според него новата S класа на Мерцедес не е конкуренция защото залага най-вече на лукса, а не на спортните качества. "Серия 7 на BMW e някъде по средата между нас и S класата", казва Кайзер.
Разходът на бензин при Audi S8 е доста по-приемлив в сравнение с 12 цилиндровия двигател, монтиран в предходния модел на S8 W12, който "гълта" около 20 литра на 100 км. Новият агрегат при Audi S8 предлага същата мощност и разход само от 13 литра на 100 км. Разбира се, както може да се очаква при подобен автомобил, впечатляваща е и цената. Базисният модел в Германия струва малко под 100 хиляди евро. Ако обаче се прибави дори и част от предлаганите екстри, сумата отива доста по-далеч. Само аудиосистемата от датската фирма Bang&Olufsen с 14 сребърни репродуктори е за 6.000 евро. Най-добрите керамични спирачки са за 10.000 евро. Камерата показваща пространството зад колата струва 1.500 евро и т.н. Консервативният дизайн на автомобила е подходящ за лукса на интериора, където изненадите са по-малко. Изобщо новото Audi S8 е лимузина, която ще привлича вниманието с невероятното съчетание между спортни качества и лукс, спортен двигател и абсолютно обезшумяване на интериора, спортно втвърдено окачване и възможно най-висока стабилност. Най-бързата версия на луксозното Audi въобще не е нарушила високия стандарт, предлаган от висшия клас автомобили.
Audi S8 - ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател - десетцилиндров, бензинов с по 4 клапана на цилиндър.Обем /см3/ - 5204Максимална мощност /kW/к.с./ об/мин. - 331/450/7000Максимален въртящ момент /Nm/об/мин. - 540/3500Тегло /кг./ - 1940Размери /мм./ - дължина - 5062, широчина - 1897, височина - 1424Колесна база /мм./ - 2944Предаване - постоянно 4х4, шестстепенна автоматична скоростна кутияУскорение /от 0 до 100 км/час/ - 5.1 секундиМаксимална скорост /км/час/ - 250Комбиниран разход на гориво /л/100 км./ - 13.4
{moscomment}