fallback

Тест на новата Lada Vesta

Впечатленията: от ужасна и счупена до шикозна и отлична

Никой не знае кога точно първият изцяло нов модел на руската Lada ще се появи в България. Седанът Vesta обаче е вече наличен в Русия, като местните специализирани медии успяха да го изпробват. Предлагаме ви кратък превод на ревюто на една от тях - AvtoMan. Впечатленията на автора варират от "ужасна" и "счупена" до "шикозна" и "отлична", като му прави чест, че представя както негативните, така и положителните страни на модела. Започвайки с дизайна на екстериора, авторът го определя като забележителен и оригинален. Седанът Vesta е вдъхновен от концепцията XRay, като затова основните акценти в дизайна му са вдъхновени от буквата "Х" - предната част, извивките на предните и задните калници и т.н. Тестовият автомобил е от върховата версия, като предлага значително количество хромирани елементи, фарове срещу мъгла, 16-инчови джанти. По отношение на размерите руският седан предлага едни от най-щедрите габарити, твърди AvtoMan. В Русия моделът ще се конкурира със седани като VW Polo, Kia Rio и Hyundai Solaris. При Lada Vesta дължината, просветът и междуосието превъзхождат тези при основните конкуренти, а багажникът е повече от достатъчен - 480 литра, като под кората му е поставена пълноразмерна резервна гума. Положителен е също така коментарът по отношение на сглобката на екстериорните елементи - вратите се усещат масивни и се затварят добре, фугите са равни. Не така обаче стоят нещата в салона. Сглобката му е определена като посредствена, а материалите - като недобри и твърди на допир. Някои декоративни елементи хлопат и имат големи и нееднакви фуги. Дори подвижният преден подлакътник на чисто новия автомобил не може да бъде застопорен, което кара авторът да предполага, че е счупен. И да отсече - "Типично за ВАЗ". Въпросният тестови автомобил, за който е важно да се отбележи, че е от първата пилотна серия, която няма да се предлага на пазара, е натъпкан с всички екстри, които ще се предлагат за Vesta - регулируем по височина и дълбочина волан, удобно разположена инфо-система с Bluetooth и USB, подгрев на седалките, климатроник, ел. пакет. Пространството в салона на модела е повече от достатъчно за петима души, твърди авторът. И уточнява: "Аз съм висок 1,92 метра, а когато се настаня удобно зад волана, на седалката зад мен има място за човек с моя ръст". Въпросният тестови екземпляр е оборудван с бензинов двигател с обем 1,6 литра и мощност 123 к.с. За него руският журналист споделя, че е недостатъчно мощен за това купе, че е шумен и че не звучи особено добре. Още по-критичен е обаче към трансмисията, в случая роботизирана. Той я определя като "ужасна и тъпа". Критики има и по отношение на спирачките. Отпред те са дискови, но отзад е заложено на барабанен механизъм, което ги прави слаби и неинформативни. Оттук нататък обаче започват големите хвалби. Те се отнасят най-вече до шасито и управлението. "Управлението е удоволствие, усеща се много шик! Едно от най-добрите в сегмента", отсича тестващият. И допълва: "Воланът е информативен и много точен, а шасито е отлично балансирано - едновременно комфортно и стабилно". Ето и финалната му оценка на Lada Vesta, чиято цена в Русия е между 13 000 и 18 000 лева в зависимост от оборудването. "Мога да похваля с чисто сърце настройките на волана, амортисьорите и дизайна, както и твърдостта на шасито. Проблемите са очевидни - сглобката и шумоизолацията на салона, работата на автоматика. Реално обаче това е първата Lada от много години насам, която представлява реален конкурент на чуждестранните автомобили, макар и от ниския сегмент B. Да, тя не е идеална, но с подобен модел АвтоВаз доказва, че се поел в правилната посока на развитие", казва авторът.Снимки: AvtoManОще по темата: Lada показа най-луксозната Vesta Lada обяви цените на Vesta Доколко новата Lada е руска Кросовърът на Lada се качи на конвейера

Тагове: lada vesta
fallback
  • #9
    мирослав ( преди 8 години )
    чета някой плюят...купете си тогава новото пежо 301,за да ви стане ясно що за западни сглобки ни се предоставят,срещу заплащане!
  • #8
    Димо ( преди 8 години )
    Махни ги тия кашлици от 5 марки ще сглобят една и като идеш на сервиз незнаеш какво да поръчаш, а със Лада съм обеден, че доста често ще си там. По-добре да си карам Фиатката и да си щракам. От описанието: "Двигателя е тромав, шумен със скапана кутия и скърцащи пластмаси, но иначе се усеща добре" Боли ме .... колко добре се управлява, като всеки път щом се кача трябва да слушам скърцане да чупя *** от натискане и да си *** главата, защо не избрах нещо марково.
  • #7
    do инж.GTE ( преди 9 години )
    Това е някъде 1998 година уви. Добре че двигателя и трансмисията ще са Рено Нисан ............Даам липсата на промишлено производство в България,кара много "авто специалисти-експерти с форумни титли абривиетури" без опит в промишления дизайн,автомобилно производство да стоят в спомените и развитието си някъде в 1998,когато за последно имаше някаква промишленост в България.Руснаците за разлика от българите през 2015,развиват космически технологии,автомобилни производства,химически и т.н.
  • #6
    GTE ( преди 9 години )
    Това е някъде 1998 година уви. Добре че двигателя и трансмисията ще са Рено Нисан
  • #5
    Анонимен ( преди 9 години )
    машина времени супер е....
  • #4
    Гледал "обзора& ( преди 9 години )
    "Антон Автоман:"Настройката на шасито,амортисьорите,волана и управлението на колата е "Изключително" превъзхожда всички останали в Б-сегмента.Докато в интериора с изключение на пластмасата и сглобката на арматурното табло,останалите пластмаси са евтини,твърди и специално сглобката им под волана е ръбеста.Относно вратите-твърда пластмаса със интересни орнаменти от светла такава.Не казва "Типично за ВАЗ" относно подлакътника,а "Колата е тестова за журналисти и колегите са го счупили."
  • #3
    Разбирачев ( преди 9 години )
    Не знам какво е тествал тоя или превода ви е скапан,но 123 коня Веста няма!Върховия мотор и е 114 коня на Нисан поднат ни от предната версия на Кашкай и той със сигурност не е шумен и тромав а е сред най добрите 1.6бензини в света.Но на такъв робот не слагат а CVT.Въпросната роботизирана кутия се слага единствено на морално остарелия 106 коня на Рено познат ни още от 2000г от Меганите и Сцениците.Но който иска нова кола автомат за малко пари ще се примери.Бензина в русия е под 1лв.за литър
  • #2
    The N-Man ( преди 9 години )
    Първата Лада от Рено-Нисан - брейй! Добре изглежда екстериорно и интериорно. Ай да видим като се завърти колелото как ще е сглобката :)
  • #1
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това си е бюджетно Рено, сглобявано от руснаци. Технологийте не са руски, а френски. Като за непретенциозният руски пазар става. Но е далече от съвремените стандарти в автомобилостроенето. Като за 13000 лева става, въпреки че аз бих предпочел за тези пари автомобил на старо.
fallback
Последни