fallback

BMW разсекрети стар водороден прототип

Под кожата на това BMW i8 е поставена горивна клетка

Германският производител BMW показа прототип на водороден автомобил, който е бил завършен още през 2012 година. Презентацията бе част от събитието "дни на иновациите 2015", проведено на тестовия полигон на компанията в Мирамас, Южна Франция. Снимка: BMW Инженерите на компанията са успели да запазят в тайна екологичното превозно средство, което според информацията е било завършено до голяма степен още през 2012 година. Прототипът е базиран на хибрида i8, но реално е коренно различен от него. Под предния капак на машината не е поставен познатия високоефективен бензинов мотор с три цилиндъра, а горивна клетка. Резервоарът за водород пък се помещава в централния тунел на автомобила. Задвижващият електромотор, развиващ 242 к.с., е поставен на задния мост. Водородният прототип се отличава и с различен дизайн, доминиран от по-ъгловата предна част, черен матов цвят, различни брони и преден капак. Допълнителна информация не е разпространена, но от BMW подчертават, че работят по водородни технологии от над 15 години. Съобщава се също така, че "след договореното през 2013 година сътрудничество с Toyota Motor Corporation се откриват нови възможности до 2020 година да стартира вграждането на тестваните компоненти в един Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV)".

Тагове:
fallback
  • #20
    Mmm ( преди 9 години )
    Абе верно не сте много на себе си...тва сравнени на бмв и тойота е меко казано неумесно,ако не бройм лексуса..,който по скоро е за сащ отколкото за еу,поне това пиказва пазара. А договора е за съвместно сътрудничество в разработването на хибридните технологий,не за продажба на готови технологий..,така че кой на кого и какво не се знае..
  • #19
    Анонимен ( преди 9 години )
    Доколкото си спомням още в края на 90-те показаха преработена 7-*** серия с водородно гориво. Сега сме 2015-та и единствения напредък е, че продължават само да показават водородни прототипи.
  • #18
    Хъ ( преди 9 години )
    Овчар си ти бе омотльо,колко *** трее да си за наричаш бмв овчарска компания след като тоитките се купуват от бедни комплексирани ***.астчета като теб,и се самонавиват че били мноо технологични и темподобни дори и с бмв видиш ли може да се мерят.Ясе стегаите ало извънземните.бмв за балъците а трошки за отворковците като тези по-надолу.
  • #17
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японските технологии са повече известни като копи-пейст японски технологии! Копират яко, изобщо нямат задръжки в това отношение! Но в последните години бяха изпреварени от китайците, които копират и външния изглед на западните коли!
  • #16
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Двигатели на Тойота ползват Лотус, дори и БМВ напремето в Мини, корейските и китайските клонинги хич няма и да ги пиша. Хибридна технология на Тойота ползват Форд и Нисан, скоро и БМВ. Скоростни кутии на Аисин (част от Тойота груп) ползват Порше. Производствената система на Тойота я ползват почти всички, а Порше Консултинг я преподават на Фолцваген. Хех, дори Клатрото на Алди с торсен диференциалите ползва технология на Тойота, защото брандът Торсен е на JTEKT, пак част от Тойота.
  • #15
    Вземете се стегнете ( преди 9 години )
    А в прочем кои ползва технология на тоиота освен самата тоиота??поразровете се малко да видите колко от технологиите на бмв се ползват от други марки включително бъдещи спортни модели на същата тази тоиота.тоиота та тоиота хахаха къде е бмв вижте къде е тоита??тоитка може да се мери с фолксваген не с бмв,нямат още чак толкова технологии за да застанат високо до бмв , как мислите а или.те клиентите говорят кои с кого да се мери . Ваксинирани кокошки сте еи оризови сектантчета (гей-мърчета)
  • #14
    Или?? ( преди 9 години )
    На смешните еднодневки мноого им се иска тоиота да е тежи колкото бмв но не става толкова лесно.какво я издигате тая смешна китаиска марка,след като от бмв още не са ползвали тяхна хибридна технология в нито един модел??това единствено значи че не са измислили нещо което да е от полза за бмв.кви трошоти кви технологии очевидно нищо интересно за бмв или???
  • #13
    до 11 ( преди 9 години )
    По въпроса за отърваването от петролната зависимост - проверете от какво се добива водорода. Ще установите с изненада че е от .... метан :)
  • #12
    Анонимен ( преди 9 години )
    Toyota си подаряват технологиите но никой не ги иска :) мухахахаххааВключително и BMW чакат евентуално 2-ра версия щото първата не става за нищо. Паралелно предполагам си разработват собствени, че усещат че ще се прецакат с меркантилните Тойота.
  • #11
    бавареца ( преди 9 години )
    БМВ са разсекритили какви глупсоти са вършили. смех
fallback
Последни