Възходяща тенденция при продажбата на нови автомобили в Европа през април се наблюдава при всички автомобилни компании, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Снимка: Ройтерс Първенец през четвъртия месец на годината, при това със сериозна преднина, остава VW Group. Германският концерн е реализирал на европейските пазари общо 304 705 нови коли, което представлява ръст от 5,6% спрямо същия месец на миналата година. Резултатът за първите четири месеца е дори по-добър - 1 161 108 реализации, или увеличение от 8,3%. С ръст от 2,1% и 125 617 продажби, второто място продължава да държи PSA Group. Към него обаче се приближава френската група Renault Group, която през април постига 124 195 продажби и ръст от цели 14,9%. Четвъртата позиция през април е за Ford (84 417 продажби и ръст от 2,7%), а на пета се наставя FCA Group (77 379 продажби и ръст от 13,3%). Германската компания Opel Group, позиционирана на шесто място през април, записва минимален ръст от 1,7%, въпреки че марката Chevrolet, която се изтегля от пазара на Европа, продължава да изкривява данните. При марката Opel, която е отговорна за основната част от продажбите през месеца, е записан ръст от 5,7 на сто. Премиум сегментът на Европа продължава да бъде доминиран от Audi, която през април е реализирала 67 671 продажби и ръст от 4,2%. Второто място се връща в ръцете на BMW, а на трето с минимална разлика остава Mercedes. Подреждането на немската тройка за първите четири месеца на годината изглежда така - първо място за Audi (254 464 продажби и ръст от 4,3%), второ за BMW (233 091 продажби и ръст от 7,6%) и трето за Mercedes (229 224 продажби и ръст от 10,5%). Още подробности вижте в таблиците Подреждането от месец март вижте ТУК