fallback

Спорът за управлението на Volkswagen продължава

Дългогодишният патриарх на компанията Фердинанд Пиех може да загуби мястото си в нея

Мениджърският спор в най-големия европейски автомобилен концерн продължава. Висшите бордове на Volkswagen планират в близко бъдеще да се срещнат, за да сложат окончателен край на кризата. Целта на срещата на членовете на Президиума на Надзорния съвет е да бъде постигнато „разумно съжителство на председателя на Надзорния съвет Фердинанд Пиех и главния изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн“, пише Handelsblatt, като се позовава на източници от мениджмънта. Разбирателството между двамата трябва да функционира, твърди той. Следващата среща трябва да се проведе преди редовното годишно Общо събрание на 5 май. Пиех (вдясно) не успя да дръпне стола на Винтеркорн. Снимка: РойтерсМощният „патриарх“ Пиех не успя миналия четвъртък с плана си да отстрани Винтеркорн. Той не успя да убеди нито един от другите водещи мениджъри в Надзорния съвет в предложението си. Срещата обаче е ескалирала почти до бунт срещу Пиех, пише в неделя Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Пиех първоначално е отказал упорито Винтеркорн да остане в концерна и да подпише съответната декларация в негова подкрепа заедно с останалите петима членове. Според FAS той е поискал компенсация срещу доброто си поведение. Според Bild am Sonntag той дори е обвинил своя братовчед и съсобственик на компанията Волфганг Порше, че е искал да го убие. Петте други членове на надзорния съвет - Бернд Остерлох, Бертолд Хубер, министър-председателят на Долна Саксония Щефан Вайл и Щефан Волф, обаче са били твърди. Те са отказали всякакви отстъпки пред Пиех и са били готови, ако е необходимо, да го помолят да подаде оставка.През уикенда зачестяват спекулациите, че настроението срещу Пиех се изостря и дори неговият пост не е сигурен. „Старият трябва да си тръгне!“, заявява член на Надзора, пожелал да остане анонимен, и цитиран от Bild am Sonntag. Освен това вестникът пише, че 14 от 20 члена на борда са готови да гласуват срещу Пиех, което би било достатъчно за нужното мнозинство от две трети. Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #19
    fsb ( преди 9 години )
    до един от анонимните:Долна Саксония притежава 20% от концерна, не 50.... 51% са собственост на Пиех и братчед му Порше, 20 са на Катарския фонд, останалите са на малки акционери....
  • #18
    Фетз ( преди 9 години )
    В Германия е много разпространено да има държавно участие в едрия бизнес. Тук, например, Land Hessen държи 32% от акциите на Фрапорт, други 20% се държат от града Франкфурт, а други 18% се държат от Бундесрепубликата. Смятайте го както искате 70% държавно, 30% разпръснато по акционери. Същото е и с панаирния град. 60% от акциите са на града Франкфурт, 40% на Land Hessen.
  • #17
    евротарикат ( преди 9 години )
    Това, че държавата не дава пари на ФВ не е вярно. Спомни си само за милиардите на Меркел по време на кризата! Това са парите, които се знаят, а колко не знаем е друг въпрос. Германия може в момента да не налива директно пари във ФВ, но го прави индиректно. Знаеш ли, че няма конглокси за служебни държавни автомобили в Германия? Там почти всичко е от ВАГ. Дали е честно спрямо останалите на пазара! Кой друг има зад гърба си цяла държава, която да го подпира при всеки повод. Тези са за закриване.
  • #16
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе кажи му Volkswagen и не го обиждай повече. То това му е достатъчно.
  • #15
    евротарикат ( преди 9 години )
    Комисията за конглокенцията, трябва да се самосезира, да глоби ВАГ за нелоялна конглокенция и да ги застави да пуснат държавните акции на борсата! Не е редно и честно в една компания да се наливат държавни пари и тя да купува други. Това не е пазарен принцип и е икономическа далавера на най-високо ниво. Преди време другите производители протестираха против двойнствената политика на ЕС спрямо някой компании, но всичко се покри и не се чу нищо повече. Явно ВАГ лобито в ЕС е много силно.
  • #14
    Анонимен ( преди 9 години )
    Фолксваген не е държавна фирма а частна, и по-точно акционерно дружество, Порше е главния акционер и държи 52 процента от правото на глас,/тука е малко комично, защото Порше държи контролния пакет акции на ФВ груп, но пък ФВ купиха Порше и те са част от марките на ФВ/ Пиех е внук на Порше, даже е кръстен на дядо си Фердинанд Порше. Десетилетия наред фамилията Порше управлява ФВ. Провинция Долна саксония държи 20% от правото на глас, но въпреки това решенията и са неотменими, това няколко пъти е било опитвано да бъде премахнато с дела заведени от акционерите в Европейската комисия, но безуспешно. Всъщност Саксония не се меси, не дава пари, само прибира дивиденти. Идеята която са имали, когато са създали закона е компанията винаги да си остане германска. Тоест държавата винаги може да отмени решения, които сметне че са в ущърб на държавата, ФВ е един от най-големите данъкоплатци в Германия и държавата не иска да рискува утре да загуби златното си яйце, от което *** деситки милиарди годишно само от данъците и освен това над 100 хиляди Германци работят в заводите на ФВ, което си е доста работна ръка.
  • #13
    Дошо ( преди 9 години )
    Да ги дадат на мен.Никакви спорове няма да има.Закривам СОЦваген и край.
  • #12
    trb ( преди 9 години )
    Еми освен тъпотия, какво очакваш от тоя отбор ***, които сте се събрали тук и по цял ден джафкате едно и също?
  • #11
    до: кухаря Станчев ( преди 9 години )
    Шишарков по-ти отива обаче, а Кyролюбова най-най-много. И кво викаш Бавария може да се отдели когато иска. Ама ти вярваш ли си изобщо на глупостите или ги пишеш ей тъй на кило, като смяташ, че някой ще повярва. Вземи първо се запознай с държавното устройство на Германия, кой може да реши някой да се отдели и т. н. След това можеш пак да дойдеш и да говорим с факти! По-долу като анонимен написа, че провинциите нямали нищо общо с държавата. По-голяма тъпотия скоро не бях чел. Много си ***!
  • #10
    Станчев ( преди 9 години )
    В интерес на истината, Бавария например, може да напусне федерацията ако иска. При това има и фиксирано време за което това може да се случи.
fallback
Последни