fallback

Спорът за управлението на Volkswagen продължава

Дългогодишният патриарх на компанията Фердинанд Пиех може да загуби мястото си в нея

Мениджърският спор в най-големия европейски автомобилен концерн продължава. Висшите бордове на Volkswagen планират в близко бъдеще да се срещнат, за да сложат окончателен край на кризата. Целта на срещата на членовете на Президиума на Надзорния съвет е да бъде постигнато „разумно съжителство на председателя на Надзорния съвет Фердинанд Пиех и главния изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн“, пише Handelsblatt, като се позовава на източници от мениджмънта. Разбирателството между двамата трябва да функционира, твърди той. Следващата среща трябва да се проведе преди редовното годишно Общо събрание на 5 май. Пиех (вдясно) не успя да дръпне стола на Винтеркорн. Снимка: РойтерсМощният „патриарх“ Пиех не успя миналия четвъртък с плана си да отстрани Винтеркорн. Той не успя да убеди нито един от другите водещи мениджъри в Надзорния съвет в предложението си. Срещата обаче е ескалирала почти до бунт срещу Пиех, пише в неделя Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Пиех първоначално е отказал упорито Винтеркорн да остане в концерна и да подпише съответната декларация в негова подкрепа заедно с останалите петима членове. Според FAS той е поискал компенсация срещу доброто си поведение. Според Bild am Sonntag той дори е обвинил своя братовчед и съсобственик на компанията Волфганг Порше, че е искал да го убие. Петте други членове на надзорния съвет - Бернд Остерлох, Бертолд Хубер, министър-председателят на Долна Саксония Щефан Вайл и Щефан Волф, обаче са били твърди. Те са отказали всякакви отстъпки пред Пиех и са били готови, ако е необходимо, да го помолят да подаде оставка.През уикенда зачестяват спекулациите, че настроението срещу Пиех се изостря и дори неговият пост не е сигурен. „Старият трябва да си тръгне!“, заявява член на Надзора, пожелал да остане анонимен, и цитиран от Bild am Sonntag. Освен това вестникът пише, че 14 от 20 члена на борда са готови да гласуват срещу Пиех, което би било достатъчно за нужното мнозинство от две трети. Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #29
    Анонимен ( преди 9 години )
    ВАГончик, я дай да видим кога Тойота е получавала помощи от държавата! Наистина ще бъде изключително интересно да се види това за което говориш/лъжеш. Точно Тойота моето момче бяха против да се дават помощи на закъсалите хАмерикански компании. възпротивиха се, защото тях ги удари земетресение+настъпилата криза, а другите само кризата ги удари и получаваха пари от данакоплатците. Не е нужно да си много умен да разбереш за какво ти говоря и за каква несправедливост говоря.
  • #28
    Дошо ( преди 9 години )
    Тойота не знам дали са получвали помощ от държавата ама я си помисли кога беше кризата и кога Тойота пострада от земетресенията и цунамитата.
  • #27
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е хубаво де цял ден фъфлиш едно и също, дай да видим къде прочете че Меркел е дала пари на ФВ! Защото такова нещо изрових нета и никъде не прочетох. Другия път като лъжеш бъди по убедителен. Както се вижда от линка доло ФВ е единствената компания, която в кризата вдига пазарна капитализация и единствената фирма на която акциите са растяли а Тойота в този период само за седмица е имала 58% спад на акциите.За сметка на това тойота получаваше държавна помощ през кризата. Крадица вика дръжте крадеца
  • #26
    колко жалко! ( преди 9 години )
    Че един корифей като Дошо си губи времето във форума!А има знанията,потенциала и желанието да управлява не само ФВ Групата, ами да корегира малко и политиката на "баба Меркел".
  • #25
    Дошо ( преди 9 години )
    Леля Меркел се заиграва не само със СОЦваген.Потърсете - Ангела Меркел и парите на семейство Квант.Колкото до СОЦваген ако правилно си спомням им беше дала 4,5млрд евро по времето на кризата и отделно 600 000млн за някаква далавера със завод в Бразилия.
  • #24
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ето ти да четеш за Фолксваген по време на кризата:http://automedia.investor.bg/read/5212.html
  • #23
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дай да видим каква помощ е дала Меркел на ФВ. Стига си писал лъжливи смешки. ФВ купи Порше за 13 милиарда и то плащани на няколко транша към банките кредитори. Знаеш ли колко е печалбата на ФВ на година? За миналата е 11 милиарда евро. Тоест това не са колосални пари за ФВ!
  • #22
    Анонимен ( преди 9 години )
    На Южна корея имах предвид
  • #21
    Анонимен ( преди 9 години )
    Говорете си, баба Меркел дадена ФВ безвъзмезна помощ да купят Порше, защото имаше реална възможност да го купят арабите, а според нея трябвало да си остане немска компания. Ако на това не му казвате държавна поткрепа не знам на кое казвате. Н авсичко от горе борда на директорите на порше не искаха тази сделка, дъртата партийна секретарка ги принуди.
  • #20
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какви милиарди на Меркел бе. Не си смучи от пръстите лъжи. Отвори и виж, че ФВ бе единствената компания, която не изгуби в кризата а напротив увеличи продажби и единствената автомобилна компания, чийто акции увеличаваха цената си по време на кризата. Не бъркай американските компании, които държавата спонсорира, за да ги спаси от фалит. Държавна помощ по време на кризата получиха почти всички компании ФВ обече не е сред тях. Хюндай-Киа основен акционер е държавния пенсионен фонд на Северна Корея.
fallback
Последни