fallback

Audi TT след 130 000 км. без смяна на масло

Вижте последствията

Ненавременната смяна на двигателното масло води до влошена работа на мотора, като също така съкращава експлоатационния му живот. Представете си какво ще се случи, ако автомобилът никога не посети сервиз за смяна на тази течност. Всъщност примерът може да видите на снимките, разпространени във форума Audi TDI. Това е двигател на Audi TT, който е изминал над 83 000 мили (около 130 000 км) без нито една смяна на масло. Обикновено двигателното масло трябва да бъде сменяно на около 10-15 000 км. Въпросният агрегат е 3,2-литров, като според информацията на потребителя на форума Dannyboy той никога не е бил обслужван. "Това е колата на мой колега, нямам представа защо е направил това, но последствията може да видите на снимките", пише Dannyboy. Над 130 000 км. без смяна на двигателно масло си е постижение за всеки мотор. Факт е обаче, че този вече става само за скрап. Снимки: forums.tdiclubПоддържаният мотор би трябва да изглежда горе-долу така. Снимка: forums.vwvortex

Тагове: audi tt
fallback
  • #39
    Анонимен ( преди 9 години )
    Иначе само в Германия пълната синтетика е такава, заради едно старо съдебно дело. В останалите страни масла от група 3 (хидрокрекинг на минерално масло) ги водят пълна синтетика, тези масла в Германия имат право да са с надписи на опаковката - синтетична технология и подобни али-бали но не и пълна синтетика!!
  • #38
    механика ( преди 9 години )
    Какви са тея ТИР-ове на които маслото се сменя на 200 000 км.? Не съм чувал за такива. Обикновенно се сменя на 60-100 000 км. в зависимост от марката. Моторите им събират между 30-50 л. масло и се сменя по-рядко, защото тези мотори не са така натоварени, карат се при ниски обороти на дълги разстояния при оптимална температура на маслото, което е около 10 пъти по-голямо количество от повечето леки коли и това запазва по-дълго свойствата му.Изобщо не сравнявайте колите с ТИРовете!Много са различни
  • #37
    до механика ( преди 9 години )
    Да, но ако маслото е от група 4 и 5, ПАО, естери може и доста над 15 хиляди да се кара, но и с хубави филтри или поне на половината интервал да се източи, да се смени обикновения /хартиен ;)/ филтър и отново същото масло. И все пак, тази пълна синтетика между ПАО и естери /в различен процент/ е доста скъпа и не всеки може да даде едни 200 лева само за маслото. /отделно тези скъпи филтри са по 50-100 лева/.
  • #36
    Анонимен ( преди 9 години )
    .. но наред със спечени сегменти от разпадните продукти от маслото, най-вече от разпада на вискозити импрувърс се позапушват и някои каналчета, и в резултат нерядко се хвърлят лагери и валове и т.н. По-добре по-ефтино масло и често, отколкото супер дупер масла на 30 иляди. Ама нали гаранцията е едни 100 000 пък после - ох батяяя, добре дошъл в сервиза ;)
  • #35
    механика ( преди 9 години )
    Колкото по-често сменяш маслото - толкова е по-добре за двигателя. На 2-3 смени е хубаво да се прави промивка на ДВГ. Мослото, ако е полу-синтетика макс. 8 000 км., минерално (ако някой кара с такова) макс 5 000 км, пълна синтетика макс 10-15 000 км. Маслото се сменя веднъж на 12 м. независимо дали колата е карана и на 6 м. ако се кара само градско. Всички други врътки, пестене и хитреене излизат по-скъпо след време.
  • #34
    Анонимен ( преди 9 години )
    Масло се сменя или според изминатите километри или на 12 м. което настъпи първо, а при утежнени условия на експлоатация - редовно и дълго каране с високи скорости, претоварване, дърпане на ремаркета, основно градско шофиране - километрите и месеците се намаляват на половина. Това със стандартни филтри. Има обаче специални филтри, с които може и двойно повече да се кара, но при условие, че маслото е хубаво и запазва дълго качествата си. Не се ли смени - най-малко се спичат сегментите и ..
  • #33
    Анонимен ( преди 9 години )
    За ТИР-овете сменят на 200 000 хил. ама там се зарежда по много много повече масло и с времето се подменя защото не е практично тировете да влизат на 20-30 К за смяна на масло
  • #32
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тия дето спорят дали на километри пробег или на време се сменя маслото.Имайки и тойота и VW и положението е следното:1. Toyota - 15 000 км или 1 година! - *** е, че тойотата върти по 2-3 хил на година и това си е цицане на клиента.2. VW - 30 000 км или 2 години (като повечето европейски) или по показание - досега винаги ми е казвало да го сменям на 30К
  • #31
    до: GTE ( преди 9 години )
    Пълни глупости. Ако се кара на предела, няма да е така маслото, бъди сигурен. Така, става, когато се кара на къси разстояния, маслото не може да достигне работна температура, да се изпари водата, която, кондензира и става на боза и спича.Онзи профан, който пита за 100 км. на година дали се сменя масло ще му кажа да сменя се. Дори се сменя по-често. Как обаче да го обясниш това на профан,всезнайко и тарикат,който няма пари да си поддържа колата и пести от масло.Сигурно и гумите ги сменяш на 10 г
  • #30
    Хапче ( преди 9 години )
    уважаеми, някой си ги сменяме, дори и спирачната течност си сменяме на 3-4 години. и нямаме проблеми с това.***, Ганьоооо...тел да има, другото му *** майката!
fallback
Последни