fallback

Първата електрическа кола на BMW

Моделът е представен през 1972 г., задвижва се от стандартни акумулатори

Първият електрически автомобил на BMW не е i3, става ясно от видео на германската автомобилна марка. Такава машина базираната в Мюнхен компания разработва още преди повече от 40 години. Моделът е експериментален и е базиран на така наречената "02 series". Електрическият 1602e се появява за първи път пред публика по време на Летните олимпийски игри в Мюнхен през 1972 година.Колата е оборудвана с 12 стандартни автомобили акумулатора, имащи обща маса от 350 кг., които са поставени на мястото на двигателя с вътрешно горене. Задвижващият електромотор е доставен от Bosch, като с напълно заредени батерии електрическият 1602e може да измине около 60 км.Моделът е използван единствено по време на игрите както за превозване на официални лица, така и като ескортиращ автомобил за определени дисциплини, като маратона например.В BMW са конструирали общо два екземпляра от модела, които представляват първата разработка на компанията в областта на електрическото задвижване. Днес BMW предлага напълно електрическия i3, както и хибридите с възможност за зареждане в електрическата мрежа i8 и Х5."Електромоторите не са се променили особено до днес. Основният пробив индустрията направи при батериите. Настоящите литиево-йонни акумулатори са далеч по-надеждни и практични от използваните по онова време", се казва в съобщението от BMW.Именно непрактичните батерии спират електрическите автомобили при появата им преди повече от 100 години, давайки път на колите с двигател с вътрешно горене. Видео и снимки: BMW

Тагове: bmw 2002 bmw 1602e
fallback
  • #21
    Л ( преди 9 години )
    Я вижте какво бижу е това БМВ 1602 от 1972 г. Красота, класика стил! Чистокръвно 100% БМВ! За сравнение огледайте тойотките от онова време...
  • #20
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    А пък водородната 7-серия на БМВ с ДВГ дето харчеше 50/100 водород и имаше пробег 100км? Ха-ха-ха, абсолютна пародия.
  • #19
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Ха-ха, хибридите на Порше и Алди дето харчели повече от нехибридните си аналози са пример за импотентната немска техническа мисъл и за това как НЕ трябва да се прави хибрид. Японците разработват хибридите такива каквито са днес, и за това се иска много работа и технологии, а не някакви си патенти на хартия подкрепени със съмнителни прототипи, които имат нулев шанс за практическо приложение. Обаче първосигналните вагонетки откъде да ги знаят тия неща? Те са технически неграмотни профани.
  • #18
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво нови технологии са въвели японците? Хибридите? Хибридите са измислени от Порше и правени от Ауди преди Японците да са си помислили да правят Хибрид. Освен това Хилридните им системи се оказа, че са с крадени патенти. Че трябваше бая пари да плащат на инжинерите чийто патенти окрали след като ги запукаха с дела и ги осъдиха. Нито ел.коли са въвели, нито водородни. Ето БМВ са имали и имат ел. Коли, имали са водородни коли години преди Тойота. Човека го каза, ел.колите са си същите само батериите са различни, дори Тойота още използват одавна остарели технологично батерии. Никел-метал Хидратни а останалите марки отдавна са на литиево йонни.
  • #17
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японците са по-добри от германците по всички показатели. не можеш да сравняваш най-техническата нация в всета Япония със занаятчиите от Германия. При автомобилите - най-технологичните коли са японските- въведоха нови технологии и са най-добрите в тях- Хибриди,водородни коли,ел.коли. На другия полюс са занаятчиите от Германия - като всеки занаятчия те са заучили нещо и го повтарят до припадък,без нови технологии,защото са прости занаятчии.Технологиите идват от Япония и се копират от германците.
  • #16
    ??? ( преди 9 години )
    Вземи ти да се ограмотиш технически да се отсрамиш сам,след това отсрамваи Японците или когото и да е...я сподели некое технично превъзходство на японците над гермамците??
  • #15
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз казвам че германците не могат да се мерят със Японците на тема автомобилостроене или моторспорт.Да има някои които мисли обратното???
  • #14
    frasss ( преди 9 години )
    това че някои произвежда нещо не означава че това нещо си струва...ти си с интелекта на "***" каквото ти изпее жамията това е...хубаво е да се интересуваш от историята в нея се крият много интересни моменти които биха повлияли доста и върху бъдещето на цялото човечество включително и България,че виж на какво дередже сме заради хиляди предатели и неграмотни неверници и родоотстъпници които ни управляват (предават).Та ти сам си избираш дали си *** която няма желание за развитие и обогатяване...
  • #13
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "Аз казвам че японците не могат да се мерят със Германците на тема автомобилостроене или моторспорт.Да има някои които мисли обратното???"Ти можеш да кажеш каквато глупост пожелаеш. Но това не променя фактите че през 2014 Япония е произвела 9.6 милона автомобила, докато Германия - едва 5.7. Почти 70% повече.
  • #12
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    БМВ обаче заявява: "Електромоторите не са се променили особено до днес. Основният пробив индустрията направи при батериите. Настоящите литиево-йонни акумулатори са далеч по-надеждни и практични от използваните по онова време", се казва в съобщението от BMW.
fallback
Последни