IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дългоочакваното ново Mondeo

Карахме го

Дългоочакваното ново Mondeo

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.
Дългоочакваното ново Mondeo
За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.
Дългоочакваното ново Mondeo
Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Снимки: Любомир Асенов

 

Тагове: ford mondeo
0 от 500
  • #25
    8 rate up comment 0 rate down comment
    ogalb ( преди 9 години )
    Браво за снимките!
  • #24
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Само мога да ви кажа , че Опела и Форда дето ги плюете, последните години правят толкова хубави модели, че спокойно могат да скрият шапката на много други производители! И 100% са мн по добри от японските, корейските, италианските, френските и немските 20 годишни премиуми дето ги карате и си мислите че се возите в изтребители !
  • #23
    9 rate up comment 14 rate down comment
    ВОЕННЕН ( преди 9 години )
    Защо съществува Форд? - за да не е Опел-а най-гадната кола.Един Форд запалил зимата - кръстили го Фокус.Друг Форд го заобикаляли по автокъщите отдалеч - кръстили го ТранзитФорда е като *** - не боледува, умира отведнъж
  • #22
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    @F150Нищо общо с Мото Пфое нямам, а и след фордовете минахме на Volvo, а в момента карам н ещо съвсем различно :)@до: F150Колко от Фордовете, които си имал ги купи нови? Или са "нов внос" от италия? Ник'во 'дълърче' не съм, с малко по-сериозни неща се занимавам, ама не обичам лаишки изказвания.
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до: отк ( преди 9 години )
    На 31-ви февруари ще стане!
  • #20
    4 rate up comment 4 rate down comment
    отк ( преди 9 години )
    за хубаво ок, а качествено, кога ще стане?
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Става все по-хубаво.
  • #18
    10 rate up comment 13 rate down comment
    до: F150 ( преди 9 години )
    Добре, че са шегите, че да си кажем истината... И да знаете, че форд и *** не боледуват. Вярна е тази приказка, както и че няма по-хубав форд от продадения. Най-вярното обаче е че почнаха да произвеждат форд в Германия, за да докажат, че може да има по-смотана марка от Опел. Доказаха го. Дилърчето на форд ще го помоля да не ми прави реплики, защото му знам дежурните приказки. Имал съм достатъчно фордове и съм разбрал що за марка са. Може само да обясни, защо този *** е толкова скъп.
  • #17
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Предницата е добре, защото е взеха директно от Астън Мартин, който го бяха купили и сега ползват откраднатото. Задницата е тяхно творение и за това е много зле. Вътре е по-скоро посредствена отколкото добра, но все пак бива. Добре, че разкараха онзи кокпит тип пришълеца с пиано лак и евтина пластмаса, които приличаха на китайски тунинг. Техниката предполагам ще бъде както винаги зле. Дано са оправили качеството и надеждността, ама надали. Какъв форд ще е ако е качествен. Няма такъв до сега.
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Жоро ( преди 9 години )
    Колата безпорно е много хубава но има 3 сериозни забележки.1. Цената2. Автомобилът има нужа от доста по-ниско тегло.3. Намален клиренс