fallback

Шефът на Honda подаде оставка

Таканобу Ито напуска компанията заради скандала с дефектните въздушни възглавници

След многобройни сервизни акции в Honda изненадващо се стигна до промяна в ръководството. Таканобу Ито, президент и главен изпълнителен директор, съобщи в понеделник, че след шест години начело на третия по големина японски производител на автомобили (след Toyota и Nissan) ще напусне компанията до края на юни. Поста му ще наследи мениджърът Такахиро Хачиго, който е работил в продължение на повече от 30 години за компанията, предава Ройтерс.Таканобу Ито (вдясно) и наследникът на поста му Такахиро Хачиго. Снимка: РойтресВ последните месеци компанията пострада сериозно заради скандал, свързан с дефектни въздушни възглавници на доставчика Takata, като това се отрази сериозно на финансовите Й резултати.Honda е най-важният клиент на компанията Takata, която произвежда всяка пета въздушна възглавница в света.Досега повече от 21 млн. автомобила от различни марки са били привикани в сервизите заради този дефект. В резултат на дефекта вече са били убити най-малко петима души. Четири от смъртните случаи са на собственици на Honda.Освен това японският концерн бе принуден неколкократно да викне в сервизите заради технически причини малкия си модел Fit, който в Европа е познат под името Jazz.Заради всичко това мениджърите на компанията вече се отказаха от част от възнагражденията си. Ито намали с 20% възнаграждението си за три месеца, а останалите ръководители на Honda свиха парите си с по 10%.През изминалото тримесечие оперативната печалба на компанията се е сринала с 22,5% до 177 млрд. йени. След срива в печалбата Honda коригира прогнозата си за изтичащата в края на март финансова година. Според нея сега се очаква печалба от само 720 млрд. йени (5,4 млрд. евро). Досега прогнозата беше за 770 млрд. йени. Компанията очаква да продаде 4,45 млн. коли, вместо досега планираните 4,62 млн. коли.Още автомобилни новини с икономическа тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #20
    Дошо до "споко ( преди 9 години )
    Не думай бе! А на мене продавача ми каза, че Хондичката ми е карана само от една баба и то инвалид, затова е само на 130 000 км въпреки, че беше на 20 години, когато я купих!
  • #19
    бъчваря ( преди 9 години )
    Не е задължително предния еърбег да се отвори. Ако ударът е страничен или отзад, няма да стане. При преобръщане също не е гаранция, че ще се отвори. За целта си има странични въздушни ваглавници и куп други, които всеки производител монтира май само по свое осмотрение. Например Мерцедес Майбах има възглавница за тия, дето са легнали на задната седалка. Хм. А Мондео има надуваеми колани. Фиеста пък си има за коленете. Изобщо, не е каквот да няма. Кое ще се отвори не е ясно. Дано само не е небето
  • #18
    do dedo ti fredo ( преди 9 години )
    Вагончо фолксваген не мисла да взимам.Не ми харесва как вози твърдо и са ми бая грозни.Ориентирал съм се към ситроен с5 заради окачването,към някоя с класичка на мерцедес защото ми харесва като марка а и вози приятно също така е много качествена или към някой джаг щото джагата си е класа.Евентуално може да си купя новия ситроен пикасо късата база че ми напълниха душата къф звездолет са произвели.И това е то.Вагончето оставям за тебе:)Заедно с лачен сив или бял аурис.Може комби ако искаш:)
  • #17
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    "кои марки и модели автомобили в Европа"БМВ отзоваваха коли заради възглавниците на Таката.3-та серия от 2000 до 2006 г.За други не знам.
  • #16
    Who Cares ( преди 9 години )
    Gornite fakti ne sa izvestni v USA. Na men naprimer mi smeniha bez pari airbag-a na Accord 2007 kogato otidoh da si smenia masloto. Kato gi pitah za Civic-a 2009 mi kazaha che ne se otnasia za po-novi avtomobili. Kakto i da e - otnovo triumph za forumnite munchovci deto ezhednevno pogrebvat Honda. Napuk si ostava edna ot nai-prodavanite koli v Amerika.
  • #15
    Дедо Фердо ( преди 9 години )
    Има много възможности да катастрофираш фатално без да ти се отвори еърбег. Но това не е проблем на еърбега или на дизайнерите на автомобила, а се дължи на простия факт че еърбеците не са всесилни и не са ефективни във всяка една ситуация.
  • #14
    до Дедо Фердо ( преди 9 години )
    Преди 12-13 години спортния екип на БТВ беше катастрофирал с чисто нова Тойота, на която също не й се беше отворил еърбега! От Тойота естествено не може да очакваш съдействие или обезщетение, те са безгрешни! Евала на Хонда, че си признават за проблема!
  • #13
    Дедо Фердо ( преди 9 години )
    С две думи японците подават оставка, немците искат още пари. Това е качествената разлика в манталитета.
  • #12
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колеги, някой от вас има ли идея кои марки и модели автомобили в Европа са използвали такива въздушни възглавници! Мой близък катастрофира и за съжаление почина с автомобил Митсубиши, на който не се отвори еърбега при сблъсъка!
  • #11
    Дедо Фердо ( преди 9 години )
    ВАГончо, еърбеците работят нормално в 99.9% от случаите. Затова е и трудно откриването на подобен проблем. Някои смятат че се появявал при влажен климат, но никой няма доказателство за това. Институциите искат сервизна акция и поправка, валят глоби, но никой не може да гарантира че поправката наистина оправя проблема. 5 бяха и жертвите в Ауди ТТ, но тогава нямаше оставки и виновни, а клиентите бяха принудени да си платят ако не искат да се возят в катфалка.
fallback
Последни