fallback

Шефът на Honda подаде оставка

Таканобу Ито напуска компанията заради скандала с дефектните въздушни възглавници

След многобройни сервизни акции в Honda изненадващо се стигна до промяна в ръководството. Таканобу Ито, президент и главен изпълнителен директор, съобщи в понеделник, че след шест години начело на третия по големина японски производител на автомобили (след Toyota и Nissan) ще напусне компанията до края на юни. Поста му ще наследи мениджърът Такахиро Хачиго, който е работил в продължение на повече от 30 години за компанията, предава Ройтерс.Таканобу Ито (вдясно) и наследникът на поста му Такахиро Хачиго. Снимка: РойтресВ последните месеци компанията пострада сериозно заради скандал, свързан с дефектни въздушни възглавници на доставчика Takata, като това се отрази сериозно на финансовите Й резултати.Honda е най-важният клиент на компанията Takata, която произвежда всяка пета въздушна възглавница в света.Досега повече от 21 млн. автомобила от различни марки са били привикани в сервизите заради този дефект. В резултат на дефекта вече са били убити най-малко петима души. Четири от смъртните случаи са на собственици на Honda.Освен това японският концерн бе принуден неколкократно да викне в сервизите заради технически причини малкия си модел Fit, който в Европа е познат под името Jazz.Заради всичко това мениджърите на компанията вече се отказаха от част от възнагражденията си. Ито намали с 20% възнаграждението си за три месеца, а останалите ръководители на Honda свиха парите си с по 10%.През изминалото тримесечие оперативната печалба на компанията се е сринала с 22,5% до 177 млрд. йени. След срива в печалбата Honda коригира прогнозата си за изтичащата в края на март финансова година. Според нея сега се очаква печалба от само 720 млрд. йени (5,4 млрд. евро). Досега прогнозата беше за 770 млрд. йени. Компанията очаква да продаде 4,45 млн. коли, вместо досега планираните 4,62 млн. коли.Още автомобилни новини с икономическа тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #30
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Енчо, европейските авто производители с бандитския си лобизъм прекроиха цялото законодателство че да толерира канцерогенните им "високотехнологични" тракалници. Резултатът е че сега в Европа годишно умират около 420 000 души в резултат на тези велики деяния. По официални данни на ЕК. Администраците в Париж и Лондон се чудят как да се отърват от канцерогенниците по улиците и налагат безумни такси. Ти ми говориш за някакви японци и някакви си единични случаи..
  • #29
    Дошо до венцо ( преди 9 години )
    Ти да не си се объркал с "железните" традиции на СОЦваген - скоростни кутии и ДВГ да се считат за консумативи? А изолацията е предимно асфалтова,за което периодично отнасят глоби в Китай - техния основен пазар.
  • #28
    Enzo ( преди 9 години )
    До "nixi":Всъщност... не е точно така. Просто феновете на най-скапаните автомобили в света, демек японските, не са запознати с фактите. А те са, че именно японците имат най-сериозни и най-дълги традиции в извършването на престъпления срещу клиентите си, т.к. най-различни като механизъм на извършване измами. Скандал, подобен на този с Хонда днес, избухна в САЩ през 80-те години на 19 век с Митсубиши. 21 души от ръководството на компанията бяха осъдени заради умишлено прикриване на дефекти.
  • #27
    Кодошо ( преди 9 години )
    Едни продават коли за милиони(Вейрон), а други (оризарето от ***) се потят над дефектната си ширпотреба. Ха ха ха
  • #26
    dakk ( преди 9 години )
    Срамота.Този не е японец щом минава само с оставка.Трябва да си направи и Харакири за да истрие срама.Тук говорим за Япония
  • #25
    nixi ( преди 9 години )
    Традициите не са това което бяха...В миналото минимум харакири трябваше да си направи :D
  • #24
    Анонимен ( преди 9 години )
    ДА Дошо германците са виновни, че въздушните възглавници на японските производители на коли Хонда,Тойота,Нисан.. убивали хора. А самите възглавници пак са направени от японската фирма Таката. Къде видя Германци тука? Нещата обаче дори не спират до тук. Оказа се че автомобилните производители с дефектни възглавници, давали подкупи на хората в администрацията на NHTSA,за да прикриват случаите с дефектните възглавници и да си вървят нещата без сервизни акции. В момента вървят дела и уволнения към NHTSA, ако има присъди познай, срещу кого ще тръгнат нови дела? Точно така към Тойота,Хонда, Нисан.. Оказало се според разследващите, че автокомпаниите успели дори да си внедрят квои хора като служители в NHTSA, за да могат отвътре да замаскирват нещата. Това, че японците се опитват да прикрият всячески проблемите с автомобилите си, стигайки до невероятни акробатики, вместо да направят сервизна акция, показва колко брутални са в опита си да печелят повече и повече и това няма нищо общо с германците.
  • #23
    Дошо до Дошо ( преди 9 години )
    Аааа яко са те прецакали.Ама ти си си балък.
  • #22
    Дошо ( преди 9 години )
    А защо не казват, че подизпълнителя е дъщерна швабска фирма?Ей това заради едната некадърност германска да ти хвръкне директорския пост ц-ц-ц-ц
  • #21
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Кое ще се отвори не е ясно. Дано само не е небето"Най-смисления коментар от месеци насам!! !!
fallback
Последни