fallback

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Изчисленията показват, че компанията губи по 28 000 евро от всяка продажба на модела

Неотдавна Volkswagen потвърди, че смята да пусне ново поколение на флагмана си Phaeton. Решението на компанията предизвика недоумение сред европейските автомобилни експерти, тъй като моделът носи сериозни загуби на компанията, съобщава Reuters.Аналитиците на консултантската компания Bernstein са категорични, че луксозният седан влиза в топ 3 на най-губещите европейски модели. Като пример те посочиха, че Volkswagen така и не може да продаде дори 20 000 бройки от автомобил, за чиято разработка са били похарчени повече от 1 млрд. евро.„От икономическа гледна точка това е най-безсмисления проект, който веднага трябва да бъде спрян, защото носи само и единствено огромни загуби“, категоричен е друг икономист – Арнд Ерлингхост от лондонската компания Evercore ISI.Излизането на нов Phaeton губи смисъл и на фона на обявените по-рано този месец от Volkswagen намерения за намаляване на производствените разходи с 5 млрд. евро. Това ще стане чрез съкращаване на скъпото оборудване, използвано в широката моделна гама на концерна.Според агенция Bernstein, от всеки продаден Phaeton през последните 10 години, концернът губи по около 28 000 евро. Експертите на компанията  смятат, че новото поколение на модела, което трябва да се появи през 2017-2018 г., няма да може да се конкурира с останалите играчи в сегмента.Анализите на агенцията прогнозират, че през периода 2017-2020 г. от модела ще се продават около 12 000 бройки на година. За сравнение, Bernstein изчислява, че за същото време Mercedes-Benz ще пласира по 85 000 единици от своята S-Class. Предвижданията за BMW 7-Series са 64 000 бройки на година, а за Audi A8 – около 42 000.Помолен за коментар, представител на концерна VW заяви пред Reuters, че европейският потребител няма как да бъде привлечен от луксозен автомобил, произведен от марката VW, ако не се предлага с огромна отстъпка.„Това е проблем, който няма как да бъде отстранен. И той винаги ще представлява опасност за позиционирането и рентабилността на автомобила“, коментира топ мениджърът на VW, който е предпочел да запази анонимност.Снимка: Volkswagen 

Тагове: volkswagen phaeton
fallback
  • #28
    FenIX ( преди 9 години )
    Меринджея ;D в статията е казал защо го правят ФВ искат да се намърдат в премиум сегмента. Това не е само тяхна цел и повечето големи компании го правят дали като създават отделни брандове (Лексъс, Инфинити), купуват готови Ролс, Ягуар или прсото предлагат модели в тоя клас както ФВ. Сега са на загуба, но ако клиентите привкнат с мисълта, че си струва да се дадат сериозни пари за премиум ФВ ще е успех. Целия бранд ФВ ще се котира повече, а не че нямат марки които да запълнят тая ниша.
  • #27
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    RRE,вземи се научи да пишеш на български език,не на маймуница и тогава давай акъл на ВАГ.Защото в твоя случай важи с пълна сила максимата-И написаното с *** на стената се чете,но не е приятно!!!
  • #26
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    По-надолу Псевдоексперт е написал много правилно.Имат желание и възможности и правят.Какво толкова?А докато "експертите" недоумяваха ВАГ продаде над 10 млн. коли през 2014 г.И докато същите "експерти" продължават да недоумяват,току виж ВАГ продали 11-12 млн. коли през 2015г.
  • #25
    RRE ( преди 9 години )
    Kakyv prestij e tova da pravish kola na zaguba,za6toto nikoi ne iska da ia kupuva? Tova e to4no obratnoto - anti-prestij.
  • #24
    KKK ( преди 9 години )
    За какъв престиж говорите тука??? Тия за да имат престиж, трябва да си сменят името на марката първо. Народна кола и цена от 160 000 лева са две изключващи се понятия
  • #23
    Псевдоексперт ( преди 9 години )
    Пускат нов Фаетон, защото могат да си го позволят! Престиж се гради, Фолксваген са на прав път!
  • #22
    Бобката ( преди 9 години )
    Тия 28000 евро загуба на кола са като капка в морето за Фолксфаген. Тук става дума за престиж и за реномето на марката. Всеки голям производител на автомобили иска да има модел в най-високия клас.
  • #21
    RRE ( преди 9 години )
    Abe vie mai ne me razbirate.ne mojesh da prodavash kola prili4ashta na ogolemen staromoden passat i da o4akva6 da se kupuva.Tia ne se kupuva,za6toto e po6yl VW. Absurdno e. A i izglejda pove4e ot staromodno.
  • #20
    FastDriver ( преди 9 години )
    Не мислех че ще се наложи да обяснявам, но ключовата дума в случая е "ирония". Естествено, че не мисля, че във VAG правят годишен банкет. А ти сериозно ли мислиш, че средностатистическия работник в концерна идва на работа с Вейрон и че Пиех и компания не са милиардери, който също подхвърлят трохи на служителите си! (само че по немския стандарт)
  • #19
    Triforce ( преди 9 години )
    RRE, стига глупости! Тя и моята кола е ръбата, но страничната линия за годините си е перфектна! Тази също е супер, а новата ще е още по! Лимузините трябва да имат определени ръбове, да показват колко са големи, масивни и стабилни!
fallback
Последни