С 10,23 млн. продажби през 2014 година японската компания запазва водещата си позиция пред VW и GM
Toyota Motor Corp. защити позицията си на най-голям производител на автомобили в света през 2014 г., реализирайки на пазарите 10,23 млн. нови автомобила, съобщава Automotive News Europe, цитирайки официална информация на японския автомобилен гигант. Снимка: Ройтерс Рекордният резултат на компанията, която за първи път преминава границата от 10 млн. продажби, представлява увеличение с 3 на сто спрямо продажбите през 2013 г. И надминава постижението на Volkswagen, която отчете продажби на 10,14 млн. автомобила. Американската General Motors заяви, че е продала 9,92 млн. коли през 2014 г. За настоящата година обаче японците предвиждат спад от около 1% до 10,15 млн. коли, което може да разклати лидерската позиция на компанията, пише изданието. Основната причина затова е забавянето на продажбите на нови автомобили в Япония и на развиващите се пазари. Освен това по време на автосалона в Детройт висш служител на Toyota коментира пред AFP, че автопроизводителят слага ударение на качеството на продажбите, вместо на количеството. Toyota отне почти 80-годишното водачество на General Motors през 2008 г., но загуби първото място три години по-късно. Причината бе предизвиканото от земетресението и цунами бедствие, което намали производството и наруши доставките на автомобилните производители в страната. Въпреки това през 2012 г. японската компания надмина отново конкурента си от Детройт, като през 2013-та също завърши на първа позиция пред GM и VW.