IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автоиндустрията в Мексико със силен ръст през 2014 г.

За сметка на това от друг перспективен пазар – Бразилия, идват по-малко положителни сигнали

Автоиндустрията в Мексико със силен ръст през 2014 г.

На двата най-важни латиноамерикански пазари за автомобилния бранш годишният баланс за 2014 г. е доста различен. Докато мексиканската автомобилна индустрия отново нараства значително, производството на автомобили в Бразилия губи инерцията си, предава DPA.
Автоиндустрията в Мексико със силен ръст през 2014 г.
Главният бразилски завод на Volkswagen в Анчиета. Снимка: Архив Ройтерс

През миналата година 3,2 милиона коли са слезли от поточните линии в Мексико, показват данни на местната автомобилна асоциация. Това представлява ръст от 9,8 на сто спрямо 2013 г. С това Мексико става седмият по големина производител в света. Износът е нараснал с 9,1% до 2,6 милиона превозни средства. Така се оказва, че 82% от произведените в страната автомобили са били предназначени за износ – преди всичко за САЩ, пояснява Едуардо Солис, изпълнителен президент на мексиканската асоциация на автомобилната индустрия.

Производителите в Мексико показват задоволство от ръста. „Това е нов рекорд, надвишаващ дори собствените ни очаквания", заяви още Солис. Той очаква, че до 2020 г. Мексико ще произвежда по 5 млн. автомобила годишно. Наскоро няколко концерна обявиха големи инвестиции в страната. Така например Daimler, BMW и Audi възнамеряват да изградят нови заводи.

Резултатите в Мексико обаче са в силен контраст с тези в Бразилия – друг перспективен пазар, който отчита втора поредна година на спад на продажбите.

Местното търсене, което е отговорно за около 85% от автомобилните продажби, се сви заедно с цялата бразилска икономика. Производството на автомобили, автобуси и лекотоварни превозни средства се свива с 15,3% до 3,14 млн. броя, както става ясно от данните на местния браншови съюз.

Кризата вече доведе до съкращения на работни места в производители като VW и бразилското поделение на Daimler. Само VW се разделя в страната с 800 свои служители, заради което в главния завод на компанията от Волфсбург в Анчиета от три дни има стачни действия.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Личи си как покрай всяка новина, правят и лекичка реклама на Volkswagen. Защо показахте снимака на 3-тата по големина компания, която произвежда автомобили в Мексико, а не някоя от първите 2. Да знам, че сигурно е случайно и още по-сигурно е че ви се плаща за подобни новини. То където и да погледнеш насила ти навират снимки и реклами на най-селската марка ВАГ. Преди бях безразличен към тях, но вече осезаемо започват да дразнят. Явно парите на немската държава ги ползват за реклама само...
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Е за разлика от VW Фиат произвеждат все повече и продават все повече в Бразилия. Какво да правиш, качеството само говори за себе си.