Правителството на Германия одобри законопроект, предвиждащ заплащането на такса при преминаването на аутобаните в страната. Той влиза в сила от 2016 г., като според него чужденците ще трябва да си купуват специални стикери, които да лепят на предното стъкло на автомобилите си. Местните граждани също ще плащат, но сумата за тях ще бъде компенсирана с намаляване на пътния данък.
-
#10
Амортизациите не са включени в цените на горивата никъде в Германия. по аутобаните цените на горивата са по-високи, защото площта на бензиностанциите е много голяма, има паркинги и такива за ТИР-ове в размер от няколко декара. Тази земя не е и не може да бъде частна и се плаща висок наем за нея на държавата и от там идва по-високата цена на горивата. Решението е, като се минава покрай някоя отбивка със село с бензиностанция да се отклониш 2-3 км.и заредиш по-евтино.Винаги така правя не само там.
-
#9
Корекцията с пътния данък също така е наложителна, защото винетката ще е задължителна. Дали караш по аутобана или не няма да има значение. Затова и искат чрез намаляне на пътния данък да изравнят сумите. Макар че след време ще имат два лоста да увеличават приходите: чрез цената на винетката и увеличение на пътния данък. Доколкото съм запознат в момента амортизацията, причинена от чужденците, е включена в цената на горивото по магистралите ( с над 20 цента спрямо населените места) и им е малко
-
#8
Поредните двойни стандарти на немците. ОК има такса, но тя трябва да е еднаква за всички. Не става едните да плащат едно, а другите друго. Ако докажат, че немските коли карани от германци амортизират пътя по-малко съм съгласен да има разлика, но ако не могат да се плаща 1:1 от всички без да се делят хората. Нали за това е ЕС! помня едно време преди 10-15 г. по морето цените в заведенията бяха 2 вида за чужденци и българи. Тогава ЕС ни направиха на бъзе и коприва без да сме били в ЕС, а сега...
-
#7
Брюкселските зелки да не се правят на ударени, щото белгийската провинция Фландрия обмисля глоби за всеки чужденец, който не знае фламандски. Поддръжката на аутобаните идва от немския бюджет, така че е логично да се искат такси от чужденци.
-
#6
ЕС нищо немогат да направят. Винетки за всички (всички са равни) ... а държавата просто си намаля данъците за МПС ... вътрешна политика, която няма нищо общо с ЕС. Немците пак ще го измислят ... доволен съм.
-
#5
соло,не става дума за стойостта на услугата.а за това,че има арзлика в цените между местни и чужденци.Навремето наи и в Бг имаше ценоразписи за българи и чужденци и след натиска на ЕС ни накараха да изравним цените за всички. Това и имат в предвит ЕС.
-
#4
Защото е само за чужденци. Ако е винетка няма проблем или ако пътя е платен за всички, включително и немците.
-
#3
Така е но, официално е еднакво за всички, а чрез данък МПС ще компенсират местните.Те биха могли да се заядат с нас, защо данъците ни са по ниски от техните и не ли това държавна помощ?
-
#2
До колкото разбирам са против от гледна точка на това,че делят хората на чужденци и местни. Но нормално за германците,винаги действат с някакъв двоен стандарт.
-
#1
ЕС защо са против, като навсякъде си определят таксите както решат, включително и у нас?