IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Koenigsegg се прицели в рекорда на "Нюрбургирнг"

Шведската компания се готви да задмине постижението на Porsche 918 Spyder с два от моделите си

Koenigsegg се прицели в рекорда на

Шведският производител на суперколи Koenigsegg Automotive AB има намерение през следващата година да постави поне два рекорда на Северната дъга на пистата "Нюрбургринг". Това заяви шефът на компанията Кристиян фон Кьонигсег пред изданието Car and Driver.
Koenigsegg се прицели в рекорда на
По думите на бизнесмена, самият той мрази поставянето на подобни постижения, но това е най-сигурният начин марката да утвърди своя висок статус. В момента най-бързият сериен автомобил на Северната дъга е Porsche 918 Spyder, който през миналата есен записа време от 6 минути и 57 секунди за обиколка. По-късно се появиха съобщения, че McLaren P1 е подобрил това време, но до този момент те не са официално потвърдени.

В Koenigsegg Automotive AB имат намерение да запишат два поредни рекорда с различни автомобили на марката. Първо на трасето ще излезе Agera R, а след нея ще се появи и One:1. One:1 ще претендира и за званието "Най-бърз автомобил на планетата", което сега принадлежи на Bugatti Veyron Super Sport.

Мощността на машината е 1341 к.с. и 1371 Нм въртящ момент, като това е постигнато благодарение V8 двигателя с 2 турбини. Агрегатът работи на бензин и на биоетанол Е85, като е съчетан със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Самата машина тежи точно 1341 кг.

Според информации на близки до шведската компания, нейната мегакола ще може да премине "Нюрбургиринг" за около 6 минути и 30 секунди. Това означава, че One:1 ще бъде не само най-бързият сериен автомобил на Северната дъга, но и изобщо най-бързата машина, преминала през трасето. Сега това постижение принадлежи на Pagani Zonda R от 2010 г. - 6 минути и 47.5 секунди, но колата, използвана за него не е официално сертифицирана за движение по обществените пътища.

Снимка: Koenigsegg Automotive AB
 

0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това е чисто и просто добра маркетингова стратегия и до там. Ако мислиш, че им пука за рекорда от фирмата лъжеш се. Просто хората с парите (комплексари на 90%) искат да знаят, че тяхната кола е най-бързата. Тва е :)
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Тази показност за рекорди,извършвана особено от бутикови,тунингови фирми,се *** и подмени същността,по която сравнявахме марките.Сега всичко е само и само свръхспециялен тунинг за само тази писта, същото е и в другите автомобилни спортове за всяка отделна писта-многомилионен тунинг
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И какви ластици прави бе, теоретични ли?
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Котоошу ( преди 11 години )
    Гущерон , коя ера пак те плюна тука.Зеленясал ръб.
  • #4
    14 rate up comment 8 rate down comment
    раптор ( преди 11 години )
    Съмнявам се да бие поршето! Звяр е ама е според мен няма такива интелигентни системи каквито са при поршето, мкларъна и феррарито.
  • #3
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Много ми харесват шведите с тази кола. Но за друго ме е ят за Бугати това е марката с такова минало, а днес станала една от най-баналните коли. Имаш Бугати значи си богат до там. А в историята и изобщо не е така.
  • #2
    22 rate up comment 13 rate down comment
    ka52alligator ( преди 11 години )
    Кьонигсег напоследък се доказаха много,може да се каже, че е достоен съперник на Бугати.
  • #1
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Перфектният спортен автомобил!Направо си е швейцарски часовник! :D