fallback

Lexus разкри подробности за V8 мотора на RC F

Мощността на двигателя е увеличена до 477 к.с.

Lexus разкри нови подробности за бензиновия V8 двигател, който задвижва спортното купе RC F.Новият 5.0-литров мотор с 32 клапана представлява модификация на агрегата, използван за седана Lexus IS F. Мощността му е увеличена с 12 % и вече достига 477 к.с., а пределът на оборотите е нараснал от 6800 до 7400 об/мин.От компанията съобщават още, че по-високата степен на сгъстяване 12.3:1 е позволила да се увеличи максималният въртящ момент в целия диапазон на оборотите. Сега той е 530 Нм и се постига в диапазона от 4800 до 5600 об/мин.Инженерите на Lexus са подменили почти всички компоненти от мотора с нови, в това число системата за впръскване, изпускателната система, буталата, коляновия вал и системата за променливо газоразпределение.Новият V8 използва клапани от титан и биели от високоякостна стомана. Освен това при движение с нормална скорост двигателят работи по цикъла на Аткинсън, а при по-сериозно натоварване се връща към цикъла Ото. Това решение доставя по-добра ефективност и по-нисък разход на гориво, твърдят японците.Lexus RC F ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.5 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път до 270 км/ч. Дисциплината драг на 1/4 миля изисква 12,5 сек.Снимка: Lexus 

Тагове: lexus rc f
fallback
  • #52
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    15% идват от "Lexus virtually downsizes its 5.0-liter V-8 to roughly a 4.2-liter just by leaving the intake valves open for part of the compression stroke during Atkinson operation" http://***.motortrend.com/roadtests/coupes/1401_2015_lexus_rc_f_first_look/ Та, всъщност са 16%.
  • #51
    бавареца ( преди 9 години )
    и някъде съм чел че Екобууст на форд е по инвертиран аткинсън. двигателя е сметнат за средно налягане на турбото. на празен ход ползват аткинсън за да намалят pumping losses. при средно налягане е Ото, а при full тротъл и развъртяна турбина пак са в Аткинсън - защото в интеркулера са поохладили въздуха, той е по плътен и реално влиза повече кислород въпреки, че са върнали малко въздух обратно. така получават повече Торк.
  • #50
    бавареца ( преди 9 години )
    и изобщо не мисля че може да се стигне до там буталата да ударят клапаните. може да се направи с допълнителна гърбица на вала, която ще задържи затварянето на всмулателните. но никога няма да е толкова много че да се потрошат. така е на хонда VITEC - само че там май не стигат чак до там да връщат въздух обратно. но кой знае. и едва ли регулират 2-3%
  • #49
    бавареца ( преди 9 години )
    айде да го кажа така че да спреш - има геомтрична ст.на сгъстяване. тя трябва да е голяма за да има голяма експанзия и голяма ефективност. само че при малко натоварване трябва малко въздух и по малко сгъстяване. поне едното, а двете още по-добре. защото иначе ще детонира - за разлика от дизела - там няма такъв проблем и не му е необходим аткинсън - т.е. правят сгъстяването доста по-малко от геометричното и също така вкарват по малко въздух. и с малки загуби.
  • #48
    бавареца ( преди 9 години )
    Швабен кво се заяждаш - не може да се направи по голяма експанзия от геометричната нали. а тези %ти дето си написал ме съмняват. дай източник
  • #47
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Дошо, няма спад във въртящия момент при тоя двигател - когато е нужен максимален въртящ момент - двигателя минава на цикъл на Ото. При Аткинсън е само на частично натоварване, т.е. когато е необходим малък до среден въртящ момент - за поддържане на скорост или бавно ускоряване. А Приус е с цикъл на Аткинсон, но там е фиксиран - не може да мине в цикъл на Ото например. Там допълнителния въртящ момент идва от елекртомоторите.
  • #46
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Не знам да има друг сериен двигател който да може да минава от цикъл на Ото в Аткинсън и обратно. Разбира се, VVT-i VTEC и VANOS системите правят нещо подобно с промяна на момента на затваряне на клапаните, но там диапазона на промяна е много малък - 2-3%, и съответно ефекта много по-малък, докато при тоя мотор е около 15%.
  • #45
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ферари Ф50 е отпреди много години, а изпускането на горивна смес хич не е лесна работа. Трябва хода на всмукателните клапани да се регулира в огромен диапазон. Японците това го правят с електромотор който синхронно върти разпределителния вал и внася фазова разлика по желание на ECU-то. Представи си колко трябва да е надеждна тая система, че при първия бъг клапаните срещат буталата и двигателя заминава. Това е технология развивана с години.
  • #44
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    баварец, не степента на сгъстяване, а степента на експанзия отределя термодинамичната ефективност, т.е. това колко въртящ момент може да направи единица изгорена калория. При цикъл на Ото двете са едакви и оттам идва объркването. Степента на сгъстяване определя само колко количество енергия се изгаря за 4 такта.
  • #43
    Дошо ( преди 9 години )
    Еми стар е, приложили са го в Приус пък той се произвежда от 1997г
fallback
Последни