fallback

Осмият Passat се настанява в премиум сегмента

С новата генерация на модела Volkswagen прави поредна крачка към върха през 2018 г.

Във Volkswagen AG са си поставили доста амбициозна цел - през 2018 г. да станат най-големия производител в света. Първоначално крайният срок бе 2020 г., но темповете, с които се развива германският концерн, позволиха това да бъде възможно и по-рано. Един от основните модели, които трябва да помогне за постигане на този резултат е новия Volkswagen Passat - автомобил, от който всеки ден се продават по над 3000 бройки. Да, няма грешка - един на 29 секунди, два в минута, 126 за час и така нататък. Всеки може да сметне сам за какви обеми на продажби става дума.Имахме възможност да тестваме осмата генерация на популярния модел. И да се убедим, че последното поколение на Passat е един напълно нов автомобил - и като платформа, и като дизайн, и като технологии, и като двигатели. И докато досега моделът бе приеман като седан или комби от средния клас, вече прави сериозна крачка нагоре в йерархията. Неслучайно във Volkswagen вече не броят досегашните си конкуренти, а се прицелват в BMW 3-Series. Машината е изградена на новата архитектура на концерна - MQB, на която бе направено и седмото поколение на Golf. Дължината на Passat е 4767 мм, широчината - 1832 мм, а височината - 1456 мм. Така осмата генерация е с 2 мм по-къса, с 12 мм по-широка и с 14 по-ниска от предшественика и. Същевременно междуосието е увеличено със 79 мм и вече достига 2791 мм, което прави машината по-просторна и агресивна. За това спомагат и по-големите колела, както и издължената решетка на радиатора.Предните светлини са напълно различни от тези на седмия Passat, като в тях са интегрирани диодни дневни фарове. Специално за модела за разработени LED-светлини, достъпни за по-високите нива на оборудване. Серийното обаче са достъпни LED задни светлини, които правят автомобила още по-атрактивен.Сравненията с премиум сегмента се натрапват още с влизането в автомобила. Дори базовото оборудване е доста богато и модерно, като огромно впечатление правят дигиталните уреди пред водача. При желание от негова страна те могат да бъдат и аналогови. Качеството на материалите бе на високо ниво още при предишната генерация на модела, но сега германците са се опитали да надминат себе си. Седалките са максимално удобни, като помнят голям брой позиции и настройки. Благодарение на големите прозорци водачът има отлична видимост.От Volkswagen се похвалиха и с увеличение на място за возещите се отзад пътници. Въпреки общото намаляване на размерите на автомобила, височината в салона се е увеличила. Проблем при седана могат да се окажат пътници с височина над 190 см (един такъв се вози известно време на задна седалка и бе принуден да накланя главата си настрани), но пък мястото за краката е по-голямо. Както седана, така и комбито предлагат големи багажници. Товарният обем на седана е 650 литра - нещо, което поне до момента е без конкуренция в този клас.Осмата генерация на модела се предлага и с най-модерните системи, подпомагащи водача. Сред тях е Еmergency Assist, която реагира, щом водачът загуби контрол над автомобила. Тя предупреждава шофьора и пътниците, след което поема контрол, като спира колата, без да напуска лентата на движение. Налице е и технологията Area View, действаща с помощта на сензори и камери, разположени отпред, отстрани и отзад на автомобила. Те предават на дисплея в салона картина от случващото се около машината и максимално улесняват водача при паркиране. Системата спомага за предотвратяването или поне за намаляването на силата на удара при инцидент. Тя следи с датчици зоната пред автомобила и разпознава пресичащите хора. Предупреждава и спира автоматично, ако шофьорът не реагира на опасността.Многофункционалното табло на Passat предлага обширна и вариативна информация. Водачът разполага с възможности да интегрира картата от навигационната система в дисплея зад волана и така няма нужда отклонява поглед в страни. Може сам да настройва цветовете и яркостта на изображенията, а чрез различните информационни профили може да зададе още данни, които да допълват основните - оборотомер, скоростомер и др.Нова е и система Trailer Assist, която е предназначени за улеснение на паркирането на ремарке. Единственото, което трябва да направиш, е да зададеш посоката и правилния ъгъл и автомобилът сам започва да извършва прецизната маневра. А от водача се изисква единствено да подава газ или да натиска спирачката. Всички тези технологии са комбинирани с голям избор от задвижващи агрегати, които са с 20% по-икономични и по-екологични от тези на предишното поколение на модела. Осмата генерация на Passat ще се предлага с 10 двигателя с турбина и директно впръскване, но на този етап са достъпни само 3 от тях. Именно те трябва и да бъдат най-популярните сред клиентите. Двата дизела са с обем 2.0 литра, като предлагат мощност от 240 или 150 к.с., а бензиновият е добре познатият 1.4 TSI с мощност 150 к.с. и технология за деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване.Естествено е да стартираме с по-мощния от двата дизела. Двулитровият би-турбо мотор е перфектният за тази машина по две причини. Първата е високият въртящ момент - 500 Нм, а вторият - разходът на гориво, който при сериозно настъпване дава разход от 6.4 л/100 км. Той бе комбиниран със системата за задвижване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия, благодарение на които машината се представя отлично на пътя.По-слабият дизел със своите 150 к.с. също няма проблеми, а разходът на гориво при него е с повече от литър надолу. За тези, които не харесват машините с такова гориво, версията с бензиновия мотор също е приемлива. Тя се съчетава с 6-степенна механична трансмисия, като открихме лек проблем именно при тази версия. Особено при изкачване се усеща лека липса на достатъчно мощност, но пък може и да си въобразяваме. Още повече, че току-що бяхме сменили тестовите автомобили, като предишният беше с 240 к.с. И още нещо - няма как да скрием симпатиите към комбито с 4х4.Бензиновият мотор ще бъде достъпен и със 7-степенна DSG-трансмисия. На по-късен етап се очаква и дизелов вариант със 190 к.с., за който ще се предлага и DSG-скоростна кутия с 6 предавки. Освен седана и комбито предстои да видим още версия R-Line (с около 300 к.с.), както и хибридна модификация. Няма да се мине и без СC, който също обещава да бъде доста атрактивен. Това обаче предстои. А началото вече е дадено и първите продажби на новия Passat в България са факт. Цените на модела стартират от 41 650 лв. за версията с 1.4 TSI и 125 к.с., която предстои да се появи, но вече може да бъде поръчвана. Най-скъпата модификация с 2.0-литровия TDI с 240 к.с. и 7-степенна DSG е оценена на 73 755 лв.Снимка: Automedia.bg, Volkswagen 

Тагове: volkswagen passat
fallback
  • #8
    RRE ( преди 10 години )
    S modeli kato novia Passat,novia Beatle,novia GTI i razbirase novia Tuareg.VW se prevarna v gospodar na sveta
  • #7
    RRE ( преди 10 години )
    Kazah li vi,4e VW e premium marka.Da ne sam 4ul zvuk pove4e ot vas.Chuhte li be orizari
  • #6
    GTE ( преди 10 години )
    До скоро концепцията на Пасата беше да е автомобил за средната класа. Премиумите не се целят да правят по една продажба на всеки 29 секунди. А и лично за мен БМВ 3-та серия не е разбиране за премиум. Но то явно нещата се размиват. Основния пазар за Пасата е Китай. Нито в Европа, нито в САЩ и Канада работи схемата за всяка 29-та секунда. Дори средната класа в Германия вече се е наиграла и гледа по-прагматично и тази цена само може да я откаже.
  • #5
    рапан ( преди 10 години )
    Но има нещо, което лично не схващам? Защо да си купя 4.7 м дълга лимузина, когато за тази дължина ще си купя примерно миниван, микробус и ще мога да товаря повече товар, отколкото в тази? КПД-то и е по-ниско от на едно комби. Реално погледнато, ако ще се возя без товар, предпочитам едно Поло, което ще се провира навред. Този клас лимузини, просто разкарват някой с 98% неизползувано КПД на автомобила - един човек и една чанта; работа и за едно Тико или Хонда Джаз. Предпочитам Мултиван...
  • #4
    dsg ( преди 10 години )
    Ама dsg трансмисията не е плюс а е минус, него ли разбрахте
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ми като гледам е на цената на акорд с екстри, а този почва от 40 000... Няма логика да си вземеш пасат с дефекти вместо хонда с удоволствие. DSG- пълен *** ( откъм ремонти ест. )1.4 TSI - пълен с дефекти - чести основни ремотни.Дизелите - команрейла им е изключително неконкУрентно способен в момента.Съединители сменят на поразия при дизелите, ест + маховици.Да продължавам ли? Не вярвам да има човек, който да не се е сблъсквал с нов пасат и главоболията с него, нов VW като цяло.Факт!
  • #2
    рапан ( преди 10 години )
    Фолксваген правят качественна стока, Първи, кой е казал, че не правят? Въпроса е, и дали един автомобил се търси, на каква цена е, дали клиента може да си го позволи? Аз не мога да си позволя един пасат за 40000 лева, сега, в този случай няма и как да го купя. Но примерно един ГреетУейл от Ловеч бих могъл за се амбицирам за до 20000 или Дачия. Всеки според възможности и нужди. Сега повечето коли в света са качественни. Някои модели на Тата не толкова, но вършат работа. ФауВе е с много филиали.
  • #1
    до първите двама ( преди 10 години )
    Пичове, VW-та ли продавате? :)Не че имам нещо против пасатора, ама дайте малко по-лекичко с езиците, де ;)Иначе статията си е направо рекламна, дайте да се появи на живо новият модел, да го тестват различни хора и т.н. Да не се възприема като заяждане по оста японско-немско, моля!
fallback
Последни