fallback

Осмият Passat се настанява в премиум сегмента

С новата генерация на модела Volkswagen прави поредна крачка към върха през 2018 г.

Във Volkswagen AG са си поставили доста амбициозна цел - през 2018 г. да станат най-големия производител в света. Първоначално крайният срок бе 2020 г., но темповете, с които се развива германският концерн, позволиха това да бъде възможно и по-рано. Един от основните модели, които трябва да помогне за постигане на този резултат е новия Volkswagen Passat - автомобил, от който всеки ден се продават по над 3000 бройки. Да, няма грешка - един на 29 секунди, два в минута, 126 за час и така нататък. Всеки може да сметне сам за какви обеми на продажби става дума.Имахме възможност да тестваме осмата генерация на популярния модел. И да се убедим, че последното поколение на Passat е един напълно нов автомобил - и като платформа, и като дизайн, и като технологии, и като двигатели. И докато досега моделът бе приеман като седан или комби от средния клас, вече прави сериозна крачка нагоре в йерархията. Неслучайно във Volkswagen вече не броят досегашните си конкуренти, а се прицелват в BMW 3-Series. Машината е изградена на новата архитектура на концерна - MQB, на която бе направено и седмото поколение на Golf. Дължината на Passat е 4767 мм, широчината - 1832 мм, а височината - 1456 мм. Така осмата генерация е с 2 мм по-къса, с 12 мм по-широка и с 14 по-ниска от предшественика и. Същевременно междуосието е увеличено със 79 мм и вече достига 2791 мм, което прави машината по-просторна и агресивна. За това спомагат и по-големите колела, както и издължената решетка на радиатора.Предните светлини са напълно различни от тези на седмия Passat, като в тях са интегрирани диодни дневни фарове. Специално за модела за разработени LED-светлини, достъпни за по-високите нива на оборудване. Серийното обаче са достъпни LED задни светлини, които правят автомобила още по-атрактивен.Сравненията с премиум сегмента се натрапват още с влизането в автомобила. Дори базовото оборудване е доста богато и модерно, като огромно впечатление правят дигиталните уреди пред водача. При желание от негова страна те могат да бъдат и аналогови. Качеството на материалите бе на високо ниво още при предишната генерация на модела, но сега германците са се опитали да надминат себе си. Седалките са максимално удобни, като помнят голям брой позиции и настройки. Благодарение на големите прозорци водачът има отлична видимост.От Volkswagen се похвалиха и с увеличение на място за возещите се отзад пътници. Въпреки общото намаляване на размерите на автомобила, височината в салона се е увеличила. Проблем при седана могат да се окажат пътници с височина над 190 см (един такъв се вози известно време на задна седалка и бе принуден да накланя главата си настрани), но пък мястото за краката е по-голямо. Както седана, така и комбито предлагат големи багажници. Товарният обем на седана е 650 литра - нещо, което поне до момента е без конкуренция в този клас.Осмата генерация на модела се предлага и с най-модерните системи, подпомагащи водача. Сред тях е Еmergency Assist, която реагира, щом водачът загуби контрол над автомобила. Тя предупреждава шофьора и пътниците, след което поема контрол, като спира колата, без да напуска лентата на движение. Налице е и технологията Area View, действаща с помощта на сензори и камери, разположени отпред, отстрани и отзад на автомобила. Те предават на дисплея в салона картина от случващото се около машината и максимално улесняват водача при паркиране. Системата спомага за предотвратяването или поне за намаляването на силата на удара при инцидент. Тя следи с датчици зоната пред автомобила и разпознава пресичащите хора. Предупреждава и спира автоматично, ако шофьорът не реагира на опасността.Многофункционалното табло на Passat предлага обширна и вариативна информация. Водачът разполага с възможности да интегрира картата от навигационната система в дисплея зад волана и така няма нужда отклонява поглед в страни. Може сам да настройва цветовете и яркостта на изображенията, а чрез различните информационни профили може да зададе още данни, които да допълват основните - оборотомер, скоростомер и др.Нова е и система Trailer Assist, която е предназначени за улеснение на паркирането на ремарке. Единственото, което трябва да направиш, е да зададеш посоката и правилния ъгъл и автомобилът сам започва да извършва прецизната маневра. А от водача се изисква единствено да подава газ или да натиска спирачката. Всички тези технологии са комбинирани с голям избор от задвижващи агрегати, които са с 20% по-икономични и по-екологични от тези на предишното поколение на модела. Осмата генерация на Passat ще се предлага с 10 двигателя с турбина и директно впръскване, но на този етап са достъпни само 3 от тях. Именно те трябва и да бъдат най-популярните сред клиентите. Двата дизела са с обем 2.0 литра, като предлагат мощност от 240 или 150 к.с., а бензиновият е добре познатият 1.4 TSI с мощност 150 к.с. и технология за деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване.Естествено е да стартираме с по-мощния от двата дизела. Двулитровият би-турбо мотор е перфектният за тази машина по две причини. Първата е високият въртящ момент - 500 Нм, а вторият - разходът на гориво, който при сериозно настъпване дава разход от 6.4 л/100 км. Той бе комбиниран със системата за задвижване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия, благодарение на които машината се представя отлично на пътя.По-слабият дизел със своите 150 к.с. също няма проблеми, а разходът на гориво при него е с повече от литър надолу. За тези, които не харесват машините с такова гориво, версията с бензиновия мотор също е приемлива. Тя се съчетава с 6-степенна механична трансмисия, като открихме лек проблем именно при тази версия. Особено при изкачване се усеща лека липса на достатъчно мощност, но пък може и да си въобразяваме. Още повече, че току-що бяхме сменили тестовите автомобили, като предишният беше с 240 к.с. И още нещо - няма как да скрием симпатиите към комбито с 4х4.Бензиновият мотор ще бъде достъпен и със 7-степенна DSG-трансмисия. На по-късен етап се очаква и дизелов вариант със 190 к.с., за който ще се предлага и DSG-скоростна кутия с 6 предавки. Освен седана и комбито предстои да видим още версия R-Line (с около 300 к.с.), както и хибридна модификация. Няма да се мине и без СC, който също обещава да бъде доста атрактивен. Това обаче предстои. А началото вече е дадено и първите продажби на новия Passat в България са факт. Цените на модела стартират от 41 650 лв. за версията с 1.4 TSI и 125 к.с., която предстои да се появи, но вече може да бъде поръчвана. Най-скъпата модификация с 2.0-литровия TDI с 240 к.с. и 7-степенна DSG е оценена на 73 755 лв.Снимка: Automedia.bg, Volkswagen 

Тагове: volkswagen passat
fallback
  • #28
    да-а-а,Дошо,.. ( преди 10 години )
    Авенсисът и Акорд ги спират поради липса на интерес на клиентите и продажби,а тези продават ли,продават! И как да е иначе,като предлагат най-доброто в своя сегмент като цена,качество,стил,техн.параметри. Каквото е и Голфа в класа си,това е и Пасата -ЕТАЛОН,Дошо,ЕТАЛОН!
  • #27
    TDI_Power ( преди 10 години )
    Ето това е перфектният автомобил! VW за пореден път удрят всички в земята. Японските легени и китайски коптури са леш пред истинския премиум. Германско качество, изящен дизайн, вековна история - VW! А и пасата няма нужда да се настанява - той винаги е бил премиум. До пишещите по-долу - пъхайте се у мизерните си 15-20 годишни турско-японски кочини нов внос и палете, че омирисахте форума та не се трае, клесове такива.
  • #26
    Анонимен ( преди 10 години )
    Въобще не съм фен на тази марка или която и да е от производНите й, но интериора е ЖЕСТОк! ЕВАЛАТА
  • #25
    Дифорс Валвматиков ( преди 10 години )
    До като имам избор, никога не бих си купил Фолксваген, заради надценената здравина и заради нискочелите, нискоинтелигентни, незачитащи правилата за движение, безпардоннообщуващи и слушащи чалга собственици на марката. Не мога да отрека обаче, че новия Пасат има неща, които не се срещат при конглокентите. За тяхно съжаление, всичко на хартия е много добро, но на практика във времето качеството е много под средното ниво. Погледнете в различните годишни класации на TUV и ще се убедите.
  • #24
    RRE ( преди 10 години )
    VW e istinski premium za razlika ot Alexis
  • #23
    lexus_e_premium ( преди 10 години )
    Ако ще и да преживеем пришествие от извънземни, Лудогорец да спечелят Шампионската Лига и Господ да слезе от небето НЯМА как тоя Пасатор да харчи толкова. Спри да си вадиш изводите от Ауто Билд ами си купи кола, после друга, после трета. Направи на всяка от тях по 100к километра и тогава ти гарантирам че никога няма дори и да си помислиш че 200 коня автомобил с 4х4 може да харчи 6 на 100. Ако ще и турско да стане това нещо под 10 не можеш да го свалиш. Аман от капацитети в тоя форум.
  • #22
    До Кодошо ( преди 10 години )
    Какво ти увира кратуната от коли, като се превъзнасяш по Пасатора. Пасата бе желязна машина, ама моделите до 94-та. Сега са наказание за собственците си.
  • #21
    Анонимен ( преди 10 години )
    абе я да се скривате с тоя разтеглен гоуф...
  • #20
    Реалист ( преди 10 години )
    Повечето от тия, които пишете сте се качвали само на 20 годишен Пасат! *** бил, ръждясвал, чупел се, стоял само в сервиза...Не усещате ли, че сте смешни??? ОК, приемаме, че новият Пасат е абсолютен ***! Дайте да видим вие какви автомобили карате? :)
  • #19
    Анонимен ( преди 10 години )
    "тази кола е с гаранция 5 години!за тези 5 години ядове няма да има и да има СЛУЧАЙНО - гаранцията ги покрива !" Проблеми е имало, има и ще има. Какво от това, че е в гаранция след като стои в сервиза и си без кола. Въпроса е дали искам да си чупя нервите с това нещо - ми май не. Щом за същите пари си вземам кола с доказана надеждност и качество. Само в БГ считат Пасата и Голфа за премиум :))).
fallback
Последни