fallback

Audi направи най-бързата безпилотна кола

Прототипът RS 7 излиза на Хокенхайм, за да покаже възможностите си

Audi създаде най-мощния и бърз автономен автомобил в света, съобщават от германската компания. Прототипът RS 7 ще излезе за бърза обиколка на пистата Хокенхайм, като управлението му ще бъде поверено изцяло на електрони системи. Автомобилът, който се движи без помощта на шофьор, разполага с мощност от 560 к.с., като може да развива максимални 305 км/час. Той е в значителна степен идентичен със серийния RS 7, но неговото електромеханично сервоуправление, спирачките, дроселовата клапа и осемстепенната автоматична трансмисия tiptronic, която насочва мощността към механичната система за задвижване на четирите колела quattro се контролират напълно автоматично. Автономното возило е оборудвано с редица новаторски технологии, като използва специално координирани GPS сигнали за ориентация на пистата. Прецизни до сантиметър, тези диференциални GPS данни се предават до автомобила чрез WLAN, съгласно автомобилния стандарт, и допълнително, като защита от загуба на данни, чрез високочестотни радио сигнали. Паралелно с това, триизмерни изображения от камера се сравняват в реално време с графична информация запаметена предварително в системата. Последната търси сред огромния брой отделни изображения за няколкостотин известни параметри, като контури на сгради зад пистата, които след това използва като допълнителна информация за позициониране, се казва в информацията от Audi. За да демонстрира възможностите си, автономният концептуален модел Audi RS 7 ще измине една обиколка с чиста траектория на пистата Хокенхайм – с пълна газ на правите, пълно спиране преди завоите, прецизно завиване и точно изчислено ускоряване при излизане от завоите. Ускоренията по време на спиране ще достигат 1,3 g, а страничното ускорение може да докосне границата от 1.1 g. Тестовете на пистата в Хокенхайм предполагат достигане на максимална скорост от 240 км/ч, с време за обиколка от 2 минути и 10 секунди. Обиколката на автономно пилотирания концептуален модел може да бъде следена на живо на адрес www.audimedia.tv/en. Излъчването ще започне в 12:45 централно европейско време на 19 октомври, 2014 година. Прототипът RS 7 не е първото подобно возило на марката. Тя се занимава с разработването на автономни автомобили от доста години. През 2009 година Audi показа автономен Audi TTS, който на солените езера Бонвил в щата Юта постави рекорд за най-бързо автономно шофиране, достигайки скорост от 210 км/ч. Година по-късно оптимизирана версия на колата се справи с 20 километровото трасе на легендарното планинско състезателно трасе Пайкс Пийк в Колорадо, САЩ. През 2012 година TTS премина пистата Тъндър хил в Калифорния за 2 минути и 30 секунди, а през 2013 година властите в американския щат Невада дадоха на Audi разрешение за движение на автономно управляван автомобил по публични шосета, като по този начин марката стана първата в света с подобно разрешение.

Тагове: audi rs 7
fallback
  • #19
    Дошо ( преди 10 години )
    Това е премиум СОЦваген екстра - алудито само да си пътува по ежедневния маршрут към сервиза! ахахаха
  • #18
    Анонимен ( преди 10 години )
    И самолетите имат автопилот, но имат и пилоти. Няма ли човек, който да контролира машината, нещата ще загрубеят много бързо. Машината може да изчислява, но не може да мисли.
  • #17
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много сте зле всички имате наивно мислене на първолаци. Преди повече от век конярите също са си мислили "кому е нужно каруца да се движи сама, като така или иначе има коне и магарета". ТОва е демонстрация на възможности, поглед в бъдещето. И сега пътническите самолети се управляват от компютър по време на полет, влаковете в метрото и високоскоростните влакове по света също се управляват от компютър с невероятна точност до секунда, там хора се возят всеки ден.
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    Каква е разликата между добра технология и лоша технология? Човекът, който я управлява. Какво значи безпилотна кола, след като в една каравана двайсет инженери следят всичко? Една безпилотна кола с двайсет шофьори. А не може ли просто един от двайсетте човека от караваната да се качи и да я подкара? На кого е нужна безпилотна кола, която се контролира от двайсет души, вместо от един?
  • #15
    бавареца ( преди 10 години )
    компютъра не може дапредвижда? и не може да се сравнява с човешкия ум? я хвани една програма за игра на шах на мобилния си телефон и да видим дали ще я биеш. и после ще си говорим
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    Този автомобил ще чуе ли ако някой му бипне на улицата? Ще набие ли спирачките ако някой му подвикне че има опасност? Ще намали ли ако далеч напред види потенциално натрупване на риск? Ще внимава ли, ако на тротоара има деца? Не. Защо? Защото не е човек. Това е машина. Една обикновена електронно изчислителна машина, за която тичащото дете е просто "обект", а хората са маркерчета в електронната и памет.
  • #13
    Анонимен ( преди 10 години )
    Искате висока скорост без да шофирате? Хванете си самолет.Качете се на скоростен влак.Метнете се на междуградски автобус.Адреналинът е гарантиран, особено в последния случай.
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    Технологиите са хубаво нещо, но аз имам един въпрос: Кой от тук присъстващите би поверил живота си на компютър? Още повече на компютър движещ се с висока скорост. И най-бързият компютър не може да се сравнява с човешкия ум. Човек може да предвижда ситуации, може да предполага, да теоретизира. Един компютър може ли да мисли за последиците? Може ли да се страхува от неизвестността зад завоя? Може ли да обхване и обработи като информация целия хоризонт? Компютърът няма как да е по-добър от човек
  • #11
    Георги ( преди 10 години )
    Тая кола е специално за търсачите на силни усещания, какво по адреналинено от това да се возиш с 200 в кола без шофьор
  • #10
    бавареца ( преди 10 години )
    изобщо нямате идея как се творят технологии. а да не говорим че тая технология ще е по бърза от 99% от вас, а пък поне 90% ще се насерете докато се возите с нея.
fallback
Последни