IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

CACTUS, V-Class и X Trail посетиха Euro NCAP

Два от моделите получават максимален резултат

CACTUS, V-Class и X Trail посетиха Euro NCAP

Европейската независима организация Euro NCAP изпита безопасността на 3 нови автомобила, излезли на пазара през тази година. Това са Citroën C4 CACTUS, Mercedes-Benz V-Class и Nissan X Trail.

Два от тях - Mercedes-Benz V-Class и Nissan X Trail, преминават през изпитанията с максимален резултат, получавайки 5 звездички. Докато новаторският автомобил на Citroën заработва само 4.
CACTUS, V-Class и X Trail посетиха Euro NCAP
Новият миниван на Mercedes-Benz постига почти максимален резултат в категорията за защита на възрастните купето - 93% от максимални 100. В категорията за защита на децата в купето резултатът е 87%. Тестът с пешеходци генерира 67%, а оценката за електронни системи за сигурност е 85%. Изпитаният модел е оборудван с 2,2-литров дизелов двигател.
CACTUS, V-Class и X Trail посетиха Euro NCAP
Новото поколение Nissan X Trail получава 86% в категорията за защита на възрастните пасажери, 83% за защита на децата, 75% за защита на пешеходци и 75% за електронни системи за сигурност. Тестваният автомобил е с 1,6-литров дизелов дивгател.

При Citroën C4 CACTUS оценките за защита на възрастните, на децата и на пешеходните са сравнително добри - съответно 82%, 79% и 80%. Но моделът губи от резултата си в категорията за електронни системи за сигурност. Там оценката е едва 56%, заради което и крайният резултат е само 4 звездички. Изпробваният модел е VTi 82.
CACTUS, V-Class и X Trail посетиха Euro NCAP
Изпитаните автомобили са подложени на новите, по-строги изисквания на организацията, които изискват колите да имат система за автоматично аварийно спиране. В противен случай максималната оценка, която могат да получат е 4 звездички.

Автомобилите се подлагат краш-тестове, при които се блъскат челно, странично и отзад. Челният удар с покритие 40% се извършва в стена с широчина 1 метър. Скоростта е 64 км/час. За страничния удар се използва повърхност с широчина 1.5 метра, която нанася удар във вратите със скорост 50 км/час. Прави се и още един тест със страничен удар. Той се извършва със скорост 29 км/час, но покритието е едва 254 мм, като има цел да имитира удар в стълб.

Тестът, който имитира сблъсък с пешеходец, се извършава с 40 км/час. Изпитанията на електронните системи протичат на полигон. В купетата на колите се поставят четири манекена - два на възрастни отпред и два на деца отзад.

Снимки: Euro NCAP

Още краш-тестове вижте ТУК

0 от 500